Emellett sokat ártanak a lécgyártóknak a sportáruházak által diktált kegyetlen feltételek is. Az áruház-láncolatok és nagykereskedők olyan alacsony árszintet várnak el beszállítóiktól, amelyen már lehetetlen nyereségesen üzemeltetni a termelést. Ez a másik fontos oka a sílécgyártás veszteségességének.
Jelentős átalakítások elé néz a mittelsilli (Ausztria) székhelyű Blizzard cég, amely megépíti első külföldi gyárát az ukrajnai Munkácson. A hárommillió eurós beruházással megépülő üzemben a tervek szerint 100 000 új lécet gyártanak majd, főleg a gyermekek részére szánt lécek készülnek majd itt.
A kedvezőtlenül drága hazai termelést továbbra is fenntartják, így egyelőre az ukrán beruházás nem fenyegeti az osztrák munkahelyeket. Idén összesen 290 000 pár lécet fognak gyártani, amely leköti a teljes gyártási kapacitásukat. A Blizzard jelentős energiákat fordít arra, hogy újdonsággal lepje meg a síelőket, mert szerintük az utóbbi 20 évben mindig akkor növekedett a forgalom, amikor valami forradalmian új dolog jelent meg a piacon.
Már a tavalyi évben tesztelték a közönséget újításukkal, az IQ-System-re keresztelt új megoldással, amelynek az a lényege, hogy a kötést közvetlenül a lécre integrálják. Tavaly négy csúcsmodellt dobtak piacra ezzel a megoldással, de az idén már a teljes termékcsalád kapható ezzel a megoldással is. A technika állítólagos előnye, hogy így a léc 20-30%-kal könnyebb, amelynek következtében a síelő könnyebben és egyszerűbben tud kanyarodni, és ez végül azt eredményezi, hogy egy-két órával később fárad el, mintha hagyományos kötésű carving léccel síelne.
A Blizzard hatalmas reményeket fűz a Kelet-Európai piachoz. Az értékesítési statisztikák szerint a cég jelenleg negyedik az osztrák piacon, első a cseh és szlovák eladásokban és második helyen áll Lengyelországban. Az orosz piac meghódítására pedig most kötöttek egy fontos disztribútori szerződést.