Menü ≡

Blizzard: egyre nehezebb a sílécgyártóknak

2006.10.22.
Blizzard: egyre nehezebb a sílécgyártóknak A sílécgyártás manapság egyre rosszabb üzletnek számít a világban. A sílécek iránti megcsappant keresletnek elsősorban két fő oka van. Az utóbbi években egyre jobban divatba jött a lécek bérlése.
h i r d e t é s
A bérelt léc komoly konkurencia lehet, hiszen kapcsolódhatnak hozzá egyéb (akár) ingyenes szolgáltatások. Arról nem is beszélve, hogy egy közepes léc árából is több hétig lehet lécet bérelni, amely sokkal jobban megéri azoknak, akik ritkábban használják lécüket.

Emellett sokat ártanak a lécgyártóknak a sportáruházak által diktált kegyetlen feltételek is. Az áruház-láncolatok és nagykereskedők olyan alacsony árszintet várnak el beszállítóiktól, amelyen már lehetetlen nyereségesen üzemeltetni a termelést. Ez a másik fontos oka a sílécgyártás veszteségességének.

Jelentős átalakítások elé néz a mittelsilli (Ausztria) székhelyű Blizzard cég, amely megépíti első külföldi gyárát az ukrajnai Munkácson. A hárommillió eurós beruházással megépülő üzemben a tervek szerint 100 000 új lécet gyártanak majd, főleg a gyermekek részére szánt lécek készülnek majd itt.

A kedvezőtlenül drága hazai termelést továbbra is fenntartják, így egyelőre az ukrán beruházás nem fenyegeti az osztrák munkahelyeket. Idén összesen 290 000 pár lécet fognak gyártani, amely leköti a teljes gyártási kapacitásukat. A Blizzard jelentős energiákat fordít arra, hogy újdonsággal lepje meg a síelőket, mert szerintük az utóbbi 20 évben mindig akkor növekedett a forgalom, amikor valami forradalmian új dolog jelent meg a piacon.

Már a tavalyi évben tesztelték a közönséget újításukkal, az IQ-System-re keresztelt új megoldással, amelynek az a lényege, hogy a kötést közvetlenül a lécre integrálják. Tavaly négy csúcsmodellt dobtak piacra ezzel a megoldással, de az idén már a teljes termékcsalád kapható ezzel a megoldással is. A technika állítólagos előnye, hogy így a léc 20-30%-kal könnyebb, amelynek következtében a síelő könnyebben és egyszerűbben tud kanyarodni, és ez végül azt eredményezi, hogy egy-két órával később fárad el, mintha hagyományos kötésű carving léccel síelne.

A Blizzard hatalmas reményeket fűz a Kelet-Európai piachoz. Az értékesítési statisztikák szerint a cég jelenleg negyedik az osztrák piacon, első a cseh és szlovák eladásokban és második helyen áll Lengyelországban. Az orosz piac meghódítására pedig most kötöttek egy fontos disztribútori szerződést.

Szólj hozzá, legyél az első!
h i r d e t é s
h i r d e t é s
h i r d e t é s
h i r d e t é s
SÍELŐK NAPTÁRA » FELIRATKOZÁS HÍRLEVÉLRE »