A tavalyi szezonban 58.100 baleset történt az osztrák pályákon a KfV (Kuratorium für Verkehrssicherheit) adatai szerint. Ez a szám rémisztőnek tűnik, még akkor is, ha figyelembe vesszük, hogy a szezonban körülbelül 9-10 millióan használták az osztrák pályákat és a síliftek körülbelül 600 millió liftezést regisztráltak az egész országban. A két „legveszélyesebb” tartomány Tirol és Salzburg, ahol majdnem 15.000 körül van a sérültek száma.
A tanulmány adatiból még apránként idézünk a következő hetekben, hogy minél jobban rögzüljön a figyelmeztetés, de a legfontosabb okok között természetesen a gyorshajtás szerepel. A képességek és a pályaviszonyokhoz képest gyorsabb tempó mellett a figyelmetlenség a második leggyakoribb oka a baleseteknek. Az esetek jelentős része akkor következik be, ha valaki becsatlakozik egy pályára, vagy átcsúszik a pálya másik oldalára, anélkül, hogy alaposan szétnézne.
A halálos balesetek száma is egyre jobban emelkedik, igaz ide nemcsak a pálya, hanem a pályán kívüli balesteket is beszámolják. 2006/2007-ben 42, 2007/2008-ban 50, tavaly pedig 60 halálos esetet követeltek télen az osztrák hegyek (tegyük hozzá, hogy a 2006/2007-es szezon nagy része eléggé rossz hóviszonyokat hozott). A tavalyi 60 áldozatból harminckilencen sítúrázás közben vesztették életüket, közülük harmincegyet a lavinák vittek el. Közvetlenül az osztrák sípályákon bekövetkezett baleset miatt tavaly huszonegyen haltak meg, öttel többen, mint egy szezonnal korábban.
A fent említett osztrák szervezet az idei szezonra 56.100 balesetet jósol az osztrák pályára. Előrejelzésük szerint, jóval nagyobb az esély, hogy beleszaladunk egy balesetbe, ha reggel lécet csatolunk, hiszen balesetet szenvedettek 77 százaléka síelő, 23%-a a deszkások közül kerül majd ki. Legközelebb a sérülések jellemző típusaival és a lehetséges megelőzésekkel folytatjuk.