Nincs megállás a fejlesztésekben az Alacsony-Tátra és Szlovákia legmodernebb síterepén, a mostanra már összekötött Chopok északi és déli oldalán. Most azt nézzük meg, hogy három év építkezés után mi várja a síelőket a csúcson, 2000 méteres magasságban, ott ahol a két oldal kabinos liftjei találkoznak.
A csúcsra álmodott Rotunda épülete és a két oldalt összekötő liftek gondolata már az ötvenes évek óta létezett az Alacsony-Tátrában. A 2004 méteres magasságban korábban már megépült a nevét a kör alakú alapjáról kapó (Rotunda) épület, ezt az épületet bővítették és tették kényelmesebbé az elmúlt három évben.
Ilyen lesz idén decemberben
Már majdnem kész a Rotunda (Kép: Jasna / Facebook)
Az előkészítő fázissal együtt három év alatt készült el csúcsra álmodott komplexum. Tavaly már a minimális szolgáltatások álltak és üzemeltek, vagyis a liftek már vitték a csúcsra a síelőket, de a teljes beépítés, a kiszolgáló és kényelmi funkciók teljes kiépítése az idei szezonra maradt. Idén a liftállomás érkezőit hatalmas üvegfalakkal vették körül, mostantól a kabinok már fedett helyre érkeznek, az utasok nem lesznek kitéve a gyakran cudar időjárásnak.
Az idei változások tavalyhoz képest
Szép idő esetén pedig nagy sláger lehet a délről érkező lift fölé húzott tetőn kialakított napozóterasz. Ezen a közel 600 négyzetméteres területen sokan élvezhetik majd a napsütést és a csodás kilátást a Nyugati-Tátra vagy a magyarok körében az utóbbi időben népszerű lett Garammente (Horehronie) régió irányába.
Napozóterasz a délről jövő lift felett
A liftek között 360 fős vendéglő és pub is épül. A vendéglő teraszán 200 fő, a belső, 360 fokos körpanorámás részen 100 fő, az Energy bárban pedig további 60 vendég fér majd el. A magas-tátrai Lomnici-csúcshoz hasonlóan itt is szállásokat alakítanak ki a csúcson. A pontos árakról még nincs hír, de három drágább és két olcsóbb apartman közül lehet majd választani.
Vendéglő körpanorámával
A 4,5 millió euróba kerülő Rotunda nem az egyetlen fejlesztés az idén. Az északi oldalon új lift épül, a déli részen pedig apróbb fejlesztésekkel teszik komfortosabbá a síterepet.
Azért annak is megvolt a varázsa, volt aki ráfagyott a szélben, viharban mire felért két három megállással!