A gazdasági válság következtében a francia síterepek is próbálnak takarékoskodni. A költségcsökkentésnek egyik formája, hogy a modern, de drága liftek helyett inkább olcsóbbakat vásárolnak. Sőt, sok helyen az ülőliftek helyett inkább a jóval olcsóbb húzólifteket rendelik meg.
h i r d e t é s
Figyelemre méltóak az idei szezon számai Franciaországban. A 2013/2014-es szezonban összesen 48 liftet adtak át a francia síterepeken, és ezekből 24 darab húzólift volt. A húzóliftek (pl. korongos és csákányos) száma jelentősen megemelkedett a megelőző szezonhoz képest, akkor még csak 11-et építettek belőlük a francia terepeken.
Az olcsóbb beruházásokat előtérbe helyező tendencia megfigyelhető. A drágább típusokból, például a modern, hatszemélyesekből az idén csak hét darab épült szemben a korábbi szezon 13 liftjével. A gyártók is észlelik az igények változását, a POMA például kijött egy új típusú ülőlifttel, amely egyfajta kompromisszum a teljesítmény és az ár tekintetében. Néhány extra szolgáltatás mellőzésével még mindig modernebb liftekhez juthatnak a francia síterepek, de olcsóbb árakon.
A POMA csákányosát már sok helyen csak Pomának nevezik
Egyre népszerűbbek lettek a csákányosok is. A gyártók szerint ezeknek az élettartalma gyakorlatilag végtelen, miközben az ülőlifteket gyakrabban kell felújítani. Új szolgáltató, az MND, is megjelent a francia piacon. Pontosabban már korábban is jelen voltak, de az utóbbi években felvásároltak egy német liftgyártót és egy olasz, hóágyúkkal foglalkozó céget.
A hóágyúzásra és annak feltételeire is kevesebbet költöttek az idén Franciaországban. Az idei szezonban elköltött 44 millió euró még a 2000-es évek végének az átlagát (66 millió euró) sem éri el. Statisztikák szerint a francia pályák 30%-a hóágyúzható, ez a szám Ausztriában körülbelül 70%.
Na ez az oka, hogy az öreg taták (mint én is), inkább Olaszországba mennek síelni, mert az ülőlifteken legalább tudunk venni levegőt, és nem kell felfelé is "síelni". :-D