Hatalmas volt az öröm a síterepen tavaly júniusban, amikor a hosszú engedélyeztetési folyamat, tervezések, és viták után végre megkezdődhettek a munkák a síterepen, amelynek két legfontosabb része egy nyolcszemélyes kabinos és egy hatszemélyes ülőlift építése volt. A liftépítések teljes költségeit a felső-ausztriai tartomány állta, de a pályák és a közművek 1,83 milliós költségét a helyi önkormányzat fizette.
Az új liftek és az új pályák is elkészültek a Karácsony előtti szezonnyitóra, de mivel a liftek melletti pályákon nincsenek hóágyúk, és az emlékezetes decemberi hóhiány a síterepet is keményen sújtotta, így a két lift üzembeállítására mostanáig kellett várni. Az utóbbi napokban végre Felső-Ausztriában is nagyobb mennyiségű hó esett, így vasárnap végre elindulhatott a nyolcszemélyes Gsoll kabinos lift és a hatszemélyes Grubersunk ülőlift.

Feuerkogel pályatérképe a vasárnap óta üzemelő új liftekkel

Múlt héten helyi politikusok már megemlítették, hogy az idei helyzetből tanulva, a következő szezonra jelentősen javítani kellene a műhavazás feltételein. Az már jó jel, hogy a döntéshozók is érzik a helyzet komolyságát, így felcsillant a remény új hóágyúk beszerzésére és az infrastruktúra fejlesztésére.