Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Figyelem! Csökken a sebességhatár a francia utakon

2018.06.20. 2018.07.01. MTI / sielok.hu | frissítve: 2018.07.01.

Még idejében szólunk, a téli szezon előtt. Franciaországban július 1-től óránként 90-ről 80 kilométerre csökken a megengedett legnagyobb sebesség a lakott területen kívüli országutakon. Az intézkedés mintegy 400 ezer kilométernyi útszakaszt érint.
A hónapok óta tartó társadalmi és parlamenti vita után a kormány vasárnap jelentette meg a rendeletet hivatalos közleményben, két héttel annak életbe lépése előtt.

Az Edouard Philippe francia miniszterelnök által idén január közepén bejelentett, 18 közlekedésbiztonsági intézkedésből álló csomag leglényegesebb eleme, hogy azokon a lakott területen kívüli főútvonalakon, amelyeknél a haladási irányokat fizikai akadályok (korlát, fal) nem választják el, a megengedett legnagyobb sebességet óránként 90-ről 80 kilométerre csökkentik. A francia főútvonal-hálózat túlnyomó részét, mintegy 400 ezer kilométernyi utat érintő rendelkezés július 1-jén lép hatályba.
A korlátozás célja a halálos balesetek számának csökkentése. A bejelentés azonban óriási felháborodást váltott ki az autósokat és motorosokat képviselő egyesületek és képviselők részéről is, s a felmérések szerint a franciák 76 százaléka nem támogatja az intézkedést. A miniszterelnök elmondta: vállalja a népszerűtlenséget, ha azzal évente 300-400 életet menthet meg.

"A halottak és a sérültek számának csökkentése a francia utakon a közpolitika igazi kihívása" - fogalmazott májusban a kormányfő, aki arra is ígéretet tett, hogy a korlátozás eredményeit 2020. július 1-én megvizsgálják, s amennyiben az eredmények nem teljesítik az elvárásokat, a kormány "vállalni fogja a felelősséget".

Számos korlátozó intézkedésnek köszönhetően Franciaországban 2013-ra sikerült a felére csökkenteni a halálos balesetek számát 3427 áldozattal, de a következő években ismét emelkedés kezdődött, tavaly (3648 áldozat) viszont 1,4 százalékkal csökkent az előző évhez képest.
KOMMENTEK
Daddy | 2018.06.20. 07:38
Elég szomorú hogy az ilyen általános korlátozást javasló "szakemberek" szellemi teljesítménye csak ilyen ötletek kiagyalására terjed. A következő talán az lesz hogy visszatérnek az autózás kezdetekor volt szabályhoz, hogy a gépkocsi előtt zászlót lengető gyalogosan haladó személynek kell felhívni a veszélyre a figyelmet. Ez most itt tréfának hat, de ebbe az irányba halad a "szakértők" problémakezelése. Magyarországon is.
banhidit | 2018.07.04. 07:21
A 90 km8h-ról 80 km/h-ra sebességcsökkentés növelheti az útszakaszokon töltött káros üzemanyagfüst kibocsátás idejét, mennyiségét, a némileg felhasznált többlet üzemanyag növelheti e gazdasági szektor bevételeit, némi bevételt jelenthet a sebességtúllépés ellenőrzésekor beszedett büntetésekből, és reméljük, hogy ezen lehetséges hatások mellett kevesebben fognak úgy vezetni az országutakon, hogy másokat veszélyeztessenek, vagy éppen saját életüket kockáztassák. A cikk nem szól arról, hogy melyik forgalmi utakon hány százalékban fordultak elő halálos balesetek, gondolom, jut valahány százalék a lakott településekre, továbbá az autóutakra és autópályákra is. Egy ilyen cikkben érdemes lehet még ilyen statisztikákra is rákeresni, de nem biztos, hogy van erre lehetőség. Köszönjük a tájékoztatást.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK
h i r d e t é s
h i r d e t é s
KIEMELT SÍTÁBOROK
UTASBIZTOSÍTÁS 10% KEDVEZMÉNNYEL
KIEMELT SZÁLLÁSAKCIÓK
SZAKÜZLET AJÁNLATOK
KIEMELT APRÓHIRDETÉSEK
Havazás Előrejelzés
FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE