Gerlitzenen kétségtelenül az elmúlt évek legnagyobb durranása Karintia első nyolcülésese és a két új sípálya volt.
Az idén ismételten a hóágyúrendszerre fókuszáltak. Bár már így is tekintélyes hóágyúarmadát mondhat magáénak a síhegy, ez még mindig nem elég. Az elmúlt években az ősz nem egyszer szokatlanul enyhének bizonyult és amikor plusz 20 fokok „röpködnek”, bizony a víztározók hőfoka sem kellően hideg. A víz hűtésére már régebben kitalálták az ún. hűtőtornyokat, amit megannyi osztrák síterep már évek óta sikeresen alkalmaz. Gerlitzenen az idén a Klösterle (északi) és a Kanzelbahn (nyugati) oldalra hűtőtornyokat telepítettek, amik képesek tíz fokról kettőre redukálni a víz hőmérsékletét. A berendezések energia igénye annyi, mint négy hóágyúnak, azonban a műhó gyártás során kétszer olyan eredményesen tudnak dolgozni.

Az új hűtőtornyok

A vezetőség szerint ezzel biztosítva van a korai szezonstart, mint ismeretes idén már október végén is lehetett síelni Ausztria naposabbik felén; és valljuk be; 1900 méter alatti magasságban ez bizony nagy szó.
Az újdonságok ezzel még nem értek véget. Sok év után végre elkészült a Klösterle West sípálya, ami a klösterlei középállomást kerüli meg és közvetlenül becsatlakozik az az alatti „meredélybe”, így immáron minden főbb felvonóhoz legalább két sípálya tartozik a hegyen.
Jelentősen; 120 méterrel szélesítették a klösterlei pálya végét.

Síelés Gerlitzenen

Új felvonók nem épültek, helyettük a meglévő kapacitását növelték. Az egyik gerincfelvonó; a csúcsra vezető négyüléses Gipfelbahn völgyállomásánál egy futószőnyeget építettek be. Ezáltal könnyebbé és gyorsabbá válik a beszállás, arról nem is beszélve, hogy némileg felfelé tornázhatják a libegő sebességét.
A Gipfelbahn mellett növelték a Pacheiner csákányos kapacitását is, egészen pontosan 40 százalékkal.
Még tavaly számoltunk be az Ossiachtól induló és a tavon keresztül libegő kabinos grandiózus terveiről. Úgy tűnik a tervek kútba estek és csupán kampányfogás volt a helyi politikusok részéről.