Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Goldeck: kabinos és hatüléses épült 22 millió euróért

2011.11.24. Stánicz Balázs

Az idei karintiai fejlesztések közül kiemelkedik Goldeck, ahol idén egy nyolcfős kabinos és egy hatszemélyes ülőlift épült meg, ami még vonzóbba teszi a síterepet. A munkák nem állnak meg, jövőre ismét újdonságokkal vár minket a Spittal felett magasodó síhegy.
A hatüléses felvonó a napokban
A hatüléses felvonó a napokban
h i r d e t é s
A Csipkerózsika álmát aluszó Goldeck az utóbbi években virágzásnak indult, és úgy tűnik, hogy a korábban megfogalmazott végcélhoz egyre közelebb kerül a sípálya. Pár évvel ezelőtt beszámoltunk a hatüléses Skyliner építéséről, ami kétségtelen egy mérföldkő volt a síközpont életében. Az igazi változás azonban az idei szezontól veszi kezdetét; méghozzá egy új kabinos felvonó és egy hatszemélyes libegő képében.

Kabinos a völgyből

Pirossal a kabinos, kékkel a hatüléses
Pirossal a kabinos, kékkel a hatüléses
Goldeck hatalmas nagy hátránya volt a régi nagykabinossal való feljutás, szép időben bizony nem volt ritka a 45 perces sorban állás sem, ami sokak kedvét szegte egy goldecki síeléstől. A kígyózó sorok már a múlté, ugyanis decembertől egy nyolc fős kabinos szállítja a vendégeket a hegyre. A gondolák Schwaig település mellől indulnak és a 8,5 kilométer hosszú fekete pálya végéhez érkeznek, ahonnan további két könnyű lejtőn juthatunk el Goldeck többi részére, így a szintén decembertől üzemelő Bärnbiss hatüléseshez.

A kabinos aljában egy 1000 fős parkoló és kialakításra került, a síelők az utolsó métereket egy hídon keresztül teszik meg, ami átíveli a helyi főutat. A régi nagykabinos továbbra is üzemben marad, egészen 2020-ig.

Hatüléses libegő a hegyen

A korábban megépült Skyliner társat kap, a hatszemélyes Bärnbiss személyében, ami többek közt a 3 és 3a lejtőket szolgálja ki. A felvonó a csákányost váltja, a hegyi és völgyi állomása ugyanott lesz, mint elődjének, a liftnyomvonal azonban változik és az erdő szélén fut.

Jelentős fejlesztés a hóágyúrendszer terén

A Demac Lenko cég egyik legnagyobb idei beruházására Goldecken került sor. A cég 38 hóágyút és 78 lándzsás hókészítőt telepít a hegyre, továbbá az ezeket kiszolgáló vezeték és csatlakozási rendszer is kiépítésre kerül.

Lebontják a seetali duplaülésest

Bár a lebontásról még nem érkeztek egyértelmű válaszok a vezetőség részéről, annyi biztos, hogy idén nem lesz üzemben a seetali duplaüléses és így az őt kiszolgáló sípálya sem. Az okok az anyagiakban keresendők, a síterep szerint ugyanis az új kabinos létrejöttével értelmét vesztette a goldecki alpesi út téli fenntartása, tisztítása, ami a duplaszékeshez vezetett. Ráadásul a Kneissl csoport is elállt tervétől, miszerint egy hotelt építene ide. Azt, hogy valaha is üzemelni fog a jövőben egyelőre nem tudni, a középtávú tervek szerint egy kabinost építenének a helyére, ennek azonban egyik feltétele a szálloda megépítése.
KOMMENTEK

KAPCSOLÓDÓ CIKK
h i r d e t é s
h i r d e t é s
KIEMELT SÍTÁBOROK
UTASBIZTOSÍTÁS 10% KEDVEZMÉNNYEL
KIEMELT SZÁLLÁSAKCIÓK
SZAKÜZLET AJÁNLATOK
KIEMELT APRÓHIRDETÉSEK
Havazás Előrejelzés
FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE