Az idei karintiai fejlesztések közül kiemelkedik Goldeck, ahol idén egy nyolcfős kabinos és egy hatszemélyes ülőlift épült meg, ami még vonzóbba teszi a síterepet. A munkák nem állnak meg, jövőre ismét újdonságokkal vár minket a Spittal felett magasodó síhegy.
h i r d e t é s
A Csipkerózsika álmát aluszó Goldeck az utóbbi években virágzásnak indult, és úgy tűnik, hogy a korábban megfogalmazott végcélhoz egyre közelebb kerül a sípálya.
Pár évvel ezelőtt beszámoltunk a hatüléses Skyliner építéséről, ami kétségtelen egy mérföldkő volt a síközpont életében.
Az igazi változás azonban az idei szezontól veszi kezdetét; méghozzá egy új kabinos felvonó és egy hatszemélyes libegő képében.
Kabinos a völgyből
Pirossal a kabinos, kékkel a hatüléses
Goldeck hatalmas nagy hátránya volt a régi nagykabinossal való feljutás, szép időben bizony nem volt ritka a 45 perces sorban állás sem, ami sokak kedvét szegte egy goldecki síeléstől.
A kígyózó sorok már a múlté, ugyanis decembertől egy nyolc fős kabinos szállítja a vendégeket a hegyre.
A gondolák Schwaig település mellől indulnak és a 8,5 kilométer hosszú fekete pálya végéhez érkeznek, ahonnan további két könnyű lejtőn juthatunk el Goldeck többi részére, így a szintén decembertől üzemelő Bärnbiss hatüléseshez.
A kabinos aljában egy 1000 fős parkoló és kialakításra került, a síelők az utolsó métereket egy hídon keresztül teszik meg, ami átíveli a helyi főutat.
A régi nagykabinos továbbra is üzemben marad, egészen 2020-ig.
Hatüléses libegő a hegyen
A korábban megépült Skyliner társat kap, a hatszemélyes Bärnbiss személyében, ami többek közt a 3 és 3a lejtőket szolgálja ki.
A felvonó a csákányost váltja, a hegyi és völgyi állomása ugyanott lesz, mint elődjének, a liftnyomvonal azonban változik és az erdő szélén fut.
Jelentős fejlesztés a hóágyúrendszer terén
A Demac Lenko cég egyik legnagyobb idei beruházására Goldecken került sor. A cég 38 hóágyút és 78 lándzsás hókészítőt telepít a hegyre, továbbá az ezeket kiszolgáló vezeték és csatlakozási rendszer is kiépítésre kerül.
Lebontják a seetali duplaülésest
Bár a lebontásról még nem érkeztek egyértelmű válaszok a vezetőség részéről, annyi biztos, hogy idén nem lesz üzemben a seetali duplaüléses és így az őt kiszolgáló sípálya sem. Az okok az anyagiakban keresendők, a síterep szerint ugyanis az új kabinos létrejöttével értelmét vesztette a goldecki alpesi út téli fenntartása, tisztítása, ami a duplaszékeshez vezetett.
Ráadásul a Kneissl csoport is elállt tervétől, miszerint egy hotelt építene ide.
Azt, hogy valaha is üzemelni fog a jövőben egyelőre nem tudni, a középtávú tervek szerint egy kabinost építenének a helyére, ennek azonban egyik feltétele a szálloda megépítése.