Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM
Menü ≡

Goldeck: kabinos és hatüléses épült 22 millió euróért

2011.11.24. | Szerző: Stani
Goldeck: kabinos és hatüléses épült 22 millió euróért Az idei karintiai fejlesztések közül kiemelkedik Goldeck, ahol idén egy nyolcfős kabinos és egy hatszemélyes ülőlift épült meg, ami még vonzóbba teszi a síterepet. A munkák nem állnak meg, jövőre ismét újdonságokkal vár minket a Spittal felett magasodó síhegy.
A Csipkerózsika álmát aluszó Goldeck az utóbbi években virágzásnak indult, és úgy tűnik, hogy a korábban megfogalmazott végcélhoz egyre közelebb kerül a sípálya. Pár évvel ezelőtt beszámoltunk a hatüléses Skyliner építéséről, ami kétségtelen egy mérföldkő volt a síközpont életében. Az igazi változás azonban az idei szezontól veszi kezdetét; méghozzá egy új kabinos felvonó és egy hatszemélyes libegő képében.

Kabinos a völgyből

Pirossal a kabinos, kékkel a hatüléses
Pirossal a kabinos, kékkel a hatüléses
Goldeck hatalmas nagy hátránya volt a régi nagykabinossal való feljutás, szép időben bizony nem volt ritka a 45 perces sorban állás sem, ami sokak kedvét szegte egy goldecki síeléstől. A kígyózó sorok már a múlté, ugyanis decembertől egy nyolc fős kabinos szállítja a vendégeket a hegyre. A gondolák Schwaig település mellől indulnak és a 8,5 kilométer hosszú fekete pálya végéhez érkeznek, ahonnan további két könnyű lejtőn juthatunk el Goldeck többi részére, így a szintén decembertől üzemelő Bärnbiss hatüléseshez.

A kabinos aljában egy 1000 fős parkoló és kialakításra került, a síelők az utolsó métereket egy hídon keresztül teszik meg, ami átíveli a helyi főutat. A régi nagykabinos továbbra is üzemben marad, egészen 2020-ig.

Hatüléses libegő a hegyen

A korábban megépült Skyliner társat kap, a hatszemélyes Bärnbiss személyében, ami többek közt a 3 és 3a lejtőket szolgálja ki. A felvonó a csákányost váltja, a hegyi és völgyi állomása ugyanott lesz, mint elődjének, a liftnyomvonal azonban változik és az erdő szélén fut.

Jelentős fejlesztés a hóágyúrendszer terén

A Demac Lenko cég egyik legnagyobb idei beruházására Goldecken került sor. A cég 38 hóágyút és 78 lándzsás hókészítőt telepít a hegyre, továbbá az ezeket kiszolgáló vezeték és csatlakozási rendszer is kiépítésre kerül.
A hatüléses felvonó a napokban
A hatüléses felvonó a napokban

Lebontják a seetali duplaülésest

Bár a lebontásról még nem érkeztek egyértelmű válaszok a vezetőség részéről, annyi biztos, hogy idén nem lesz üzemben a seetali duplaüléses és így az őt kiszolgáló sípálya sem. Az okok az anyagiakban keresendők, a síterep szerint ugyanis az új kabinos létrejöttével értelmét vesztette a goldecki alpesi út téli fenntartása, tisztítása, ami a duplaszékeshez vezetett. Ráadásul a Kneissl csoport is elállt tervétől, miszerint egy hotelt építene ide. Azt, hogy valaha is üzemelni fog a jövőben egyelőre nem tudni, a középtávú tervek szerint egy kabinost építenének a helyére, ennek azonban egyik feltétele a szálloda megépítése.
Kapcsolódó címkék:
Kapcsolódó síterepek:
Kapcsolódó országok:
Kapcsolódó régiók:
Kapcsolódó terepcsoportok:
h i r d e t é s
h i r d e t é s
h i r d e t é s
UTASBIZTOSÍTÁS -10% » FELIRATKOZÁS HÍRLEVÉLRE » INGYENES TANÁCSADÁS » SÍELŐK NAPTÁRA »
A SIELOK.HU SZÁMOKBAN
A portált jelenleg 17 vendég és 2 regisztrált felhasználó látogatja.