A tiroli síterep szinte évente szállítja a műszaki csodákat. Az idei szezonban a legmodernebb megoldások közé tartozó, háromkábeles függesztésű kabinos liftet adnak át. A lift érdekessége, hogy ilyen típusú lift még sosem tett meg ilyen nagy szintkülönbséget, pontosan 1251 métert, amely világrekord!
A település keleti központjából a Pardatschgrat-hegyre egy négyszemélyes lift közlekedett már 1990 óta. Az utóbbi időkben már szűknek bizonyult ez a kapacitás, ezért megérett az idő a cserére. A régi lift nyomvonala két részből állt, a kettő között egy középső állomás fogadta a síelőket. Ennek a liftnek az alsó állomását teljesen elbontották. A helyén épült meg az új lift völgyállomása. Az új liftnek nem lesz középső megállója, így az egyből a csúcsra közlekedik. A régi lift felső szakaszát még megtartják. Reggelenként, vagy amennyire a tömeg miatt szükség lesz, a középső állomástól is fel lehet vele jutni a hegyre.
A tervezőknek nem volt könnyű dolguk, főleg a szűkös hely miatt. A hegyállomások az új lift állomását egyszerűen hozzáépítették a régi állomáshoz. A különleges földrajzi viszonyok miatt az egész építményt 140 méternyi kábellel „horgonyozták le”. A völgyállomás szintén nem dúskál helyben. A szűk hely miatt az egész olyan, minta egy többemeletes áruházba csöppennénk. A legalsó szintekre kerülnek a kölcsönzők, a kiszolgáló létesítmények, és a kasszák. A lift az épület tetejéről, mondhatni a tetőről indul. Alatta, a legfelső szinten pedig a kabinokat fogják tárolni két üzemnap között.
Akkor az impozáns, de rideg műszaki adatokról. Azt már tudjuk, hogy 1251 méter a szintkülönbség, a völgyállomás (1365 m) és a hegyállomás (2616 m) között. A 3,3 kilométer hosszú útra 31 kabin röpít fel, amelyekben egyenként 28 utas fér el. Ezzel alakul az igazán jónak mondható óránkénti 2800 fős kapacitás. Ezt a hosszú utat kevesebb, mint 10 perc alatt teszi meg a lift, és lesz olyan pont az út során, ahol 138 méter magasan lebegünk a földfelszín felett.
Ischgl az utolsó két évben 70 millió eurót (21,5 milliárd forint) költött fejlesztésekre. Ebben már benn van az új kabinos és az idei fejlesztések 40 milliós ára is.