A felkészülés nem áll meg a hóágyúknál: a munkálatok kiterjednek a felvonókra és a tizenöt ratrak átvizsgálására is. A központ célja, hogy a szezon kezdetére a pályák és a kapcsolódó berendezések megbízhatóan üzemeljenek.
Jasnában a felkészülés ciklusát nem egyetlen, őszi munkafázis határozza meg: a folyamat tavasszal kezdődik, közvetlenül az előző szezon lezárását követően. A tavaszi ellenőrzések során átvizsgálják az egész hóágyúrendszert, a nyári hónapok a javításokról és karbantartásról szólnak, míg az őszi időszakban kerül sor a nyomáspróbákra és a berendezések beindítására.
A jelenlegi próbaüzem a szivattyúállomások elindításával indul: ezek nyomás alá helyezik a rendszert, és a víz így több mint ötven kilométernyi csővezetéken keresztül áramlik a teljes hálózatban. Ezt követően a szakemberek fokozatosan üzemelik be az egyes hóágyúkat, és ellenőrzik, hogy azok a gyakorlatban is megfelelően működnek-e.
Jelenleg a hóágyúk tesztüzemben dolgoznak; a teljes intenzitású hóágyúzás beindítását a hőmérséklet fogja meghatározni. A központ terve szerint a nagyszabású hókészítést csak akkor indítják el, ha legalább négy-öt egymást követő napon a hőmérséklet mínusz két–három fok alá süllyed. A jelenlegi előrejelzések november 20. és 25. közé jósolják ezt az időszakot, így a tervek szerint a szezon megnyitását — amelyet november 29-re ütemeztek — megelőzően néhány pálya már használatra kész lesz.
Chopokon az idei október jóval több havat hozott, mint a tavalyi. Közel három héten keresztül hó borította a csúcsot. Október végén 30 cm vastag havat mértek, amely szép lassan olvadt el. Azonban, ne felejtsük el, hogy Szlovákiában november elején megdőlt a napi melegrekord! A fentebb említett, hóágyúzáshoz szükséges hőmérséklet októberben több éjszaka is bekövetkezett.
Már többször írtuk, a szezonnyitó Dieter Bohlen (ex Modern Talking) koncerttel indul.
FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE