A szerencsétlenséget okozó négyes számú oszlopot, amely néhány száz méterre található a völgyállomástól, már független szakértők vizsgálják. Az eddigi feltételezések szerint víz került be az oszlop alsó részébe, amely megfagyott és kitágította az oszlop alsó és felső részét összekötő elemet. Az összekötő karima nem bírta el a 800 tonnásra becsült nyomást, és a felső, majdnem 10 méter hosszú oszloprész ledőlt. A biztonsági rendszer azonnal leállította a liftet, és a kabinok elkezdtek himbálózni a támasztás nélküli drótkötélen.
Jelenleg mérnökök vizsgálják a hét méter hosszú alsó részt és leginkább arra keresik a választ, hogyan kerülhetett be a víz az oszlopba. Szintén vizsgálják a két részt összekötő elemet, amelynek kulcsszerepe volt a balesetben.
A balesetet szenvedett lift gyártója, az osztrák Doppelmayr cég 2006-ban adta ki az észak-amerikai síterepek részére készített használati utasítását, amely arra ad útmutatást, hogyan kell elkerülni, hogy az oszlopokban jelentős mennyiségű víz gyűljön össze. A síterep vezetője szerint a leírásban szereplő összes lépést betartották, és követték annak utasításait.
Az útmutatónak egy hibája van, hogy nem tartalmaz leírást a betonoszlopokkal kapcsolatban, ebből négy is volt a szerencsétlenül járt lift útvonalán, és az egyik pont a négyes számú tartóoszlop. A síterep vezetősége közölte, hogy jelenleg a betonoszlopok ellenőrzésére vonatkozó karbantartási eljárásokat tekintik át az osztrák cég és a helyi tartomány illetékes felügyelőségének szakembereivel.