Új liftet kapott a Maurer gleccser
A gleccser területi változása végett időszerűvé vált a Maurer csákányos liftek cseréje, nyáron elbontották a régit, és az ottani sípályák egy vadonatúj csákányost kaptak. A völgyállomás feljebb került, így az alsó gleccsermentes részt rövidebb idő alatt képesek behóágyúzni.
A csákányos a Maurer gleccser két fekete pályáját szolgálja ki, a síterep ezen része november 24-től már üzemel.
Fekete pályával bővül a sípályarendszer
A nyár folyamán kiépítésre került a hóágyúzáshoz szükséges vezetékrendszer a Kristallbahn völgyállomása és a Langwied közt fekvő X4 freeride útvonalon. A napokban tíz darab Technoalpin hóágyút telepítettek erre a szakaszra.
Nagy piros szaggatott: új lift, kék: új pálya
A lifttársaság hivatalos közlése szerint az X4 útvonalnak továbbra is megmarad freeride-jellege, azonban alkalmanként ratrakolhatják azt, illetve hóágyúzni is fogják. Ebben az esetben a terepviszonyoknak megfelelően egy fekete pálya kerül kijelölésre, ami egy alternatívát nyújt a Langwied irányába az eddigi piros pálya mellett.
Az említett útvonalon pályakorrekciókat még nem hajtottak végre, erre 2013 nyarán kerül sor.
Eurómilliók hóágyúrendszerre
Kaprun idén is hatalmas összegeket költött a meglévő hóágyúrendszer bővítésére, így új vezetékek kiépítésére a Kitz felvonóknál, továbbá a Sonnenkar irányába. Többek közt tíz új Technoalpin hókészítő masinát is sikerült beszerezni, amik az X4 freeride útvonalon kerültek felállításra.
Nagy fontossággal bír, hogy az említett útvonal melletti vezetékrendszer nem csak a hóágyúzást szolgálja, hanem a Langwied víztározót összekötötték a fenti Gletschersee tározóval (Sonnenkar aljában található), így szükség esetén vizet tudnak juttatni a fenti tározóba.
A Langwied nem csak a hóágyúzáshoz szükséges vizet biztosítja, hanem egyben egy kisebb vízi erőmű is, ennek köszönhetően a hóágyúzáshoz és a liftek üzemeltetéséhez szükséges energiát részben innen fedezik. A Kapruni gleccser teljes egészében tiszta, zöld energiát használ a vízi erőműveknek köszönhetően.
A fekete pálya várható vonalvezetése
Célként tűzték ki a gleccser és Maiskogel összeköttetését
Késő tavasszal tulajdonosváltás történt a lifttársaságnál, az új tulajdonosok mindegyike egyetértett a Maiskogellel való összeköttetés fontosságában. A kapruniak szerint a projekt az elkövetkezendő öt évben megvalósulhat, melynek beruházási összege 40-50 millió eurót tesz ki. A hatalmas beruházással megduplázódhat a jelenlegi pályakilométerek száma.