Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM
Menü ≡

Kaprun: új felvonó és sípálya az új szezonra

2012.11.30. | Szerző: Stani
Kaprun: új felvonó és sípálya az új szezonra A salzburgi gleccsersíterep a nyáron új felvonót épített a gleccserre és egy új sípálya is készülőben van az Alpincenter alatt. A hóágyúrendszer kiépítésére idén is eurómilliókat költöttek, és egyre inkább téma egy összeköttetés a közeli Maiskogel síterepével.
h i r d e t é s

Új liftet kapott a Maurer gleccser

A gleccser területi változása végett időszerűvé vált a Maurer csákányos liftek cseréje, nyáron elbontották a régit, és az ottani sípályák egy vadonatúj csákányost kaptak. A völgyállomás feljebb került, így az alsó gleccsermentes részt rövidebb idő alatt képesek behóágyúzni. A csákányos a Maurer gleccser két fekete pályáját szolgálja ki, a síterep ezen része november 24-től már üzemel.

Fekete pályával bővül a sípályarendszer

A nyár folyamán kiépítésre került a hóágyúzáshoz szükséges vezetékrendszer a Kristallbahn völgyállomása és a Langwied közt fekvő X4 freeride útvonalon. A napokban tíz darab Technoalpin hóágyút telepítettek erre a szakaszra.
Nagy piros szaggatott: új lift, kék: új pálya
Nagy piros szaggatott: új lift, kék: új pálya
A lifttársaság hivatalos közlése szerint az X4 útvonalnak továbbra is megmarad freeride-jellege, azonban alkalmanként ratrakolhatják azt, illetve hóágyúzni is fogják. Ebben az esetben a terepviszonyoknak megfelelően egy fekete pálya kerül kijelölésre, ami egy alternatívát nyújt a Langwied irányába az eddigi piros pálya mellett. Az említett útvonalon pályakorrekciókat még nem hajtottak végre, erre 2013 nyarán kerül sor.

Eurómilliók hóágyúrendszerre

Kaprun idén is hatalmas összegeket költött a meglévő hóágyúrendszer bővítésére, így új vezetékek kiépítésére a Kitz felvonóknál, továbbá a Sonnenkar irányába. Többek közt tíz új Technoalpin hókészítő masinát is sikerült beszerezni, amik az X4 freeride útvonalon kerültek felállításra. Nagy fontossággal bír, hogy az említett útvonal melletti vezetékrendszer nem csak a hóágyúzást szolgálja, hanem a Langwied víztározót összekötötték a fenti Gletschersee tározóval (Sonnenkar aljában található), így szükség esetén vizet tudnak juttatni a fenti tározóba.

A Langwied nem csak a hóágyúzáshoz szükséges vizet biztosítja, hanem egyben egy kisebb vízi erőmű is, ennek köszönhetően a hóágyúzáshoz és a liftek üzemeltetéséhez szükséges energiát részben innen fedezik. A Kapruni gleccser teljes egészében tiszta, zöld energiát használ a vízi erőműveknek köszönhetően.
A fekete pálya várható vonalvezetése
A fekete pálya várható vonalvezetése

Célként tűzték ki a gleccser és Maiskogel összeköttetését

Késő tavasszal tulajdonosváltás történt a lifttársaságnál, az új tulajdonosok mindegyike egyetértett a Maiskogellel való összeköttetés fontosságában. A kapruniak szerint a projekt az elkövetkezendő öt évben megvalósulhat, melynek beruházási összege 40-50 millió eurót tesz ki. A hatalmas beruházással megduplázódhat a jelenlegi pályakilométerek száma.
2012.11.30. 17:03:46 Kanyarsíklub Replaci
Stani,csak a lifttársaságot adták el, vagy az egész villanycéget?
2012.11.30. 20:21:19 vasssy
A Maiskogellel való összekötés már nem mai terv, ugye? Mindenesetre jó lenne, reméljük megvalósul.
2012.12.01. 11:07:04 AVH
Maiskogellel???? Persze ha van sok elégetni való lóvé...
Csak 2000m felett nyitnék új pályákat. Ha már összekötni akkor inkább Weisssee-vel, pont ugyanolyan messze van Kitzsteinhorntól mint a Maiskogel, csak 1000m-rel magasabban.
Ja, és ülőliftet a gleccserpályákra!!!! (Mint Mölltal-ban, tessék megnézni)
2012.12.01. 17:06:12 osvald
Egyetértek.Különben lemarad Kaprun.
2012.12.02. 18:33:31 Stani
@Laci, nem csak a lifteket

@AVH, Mölltalon alig van gleccser, nézd meg a felső hatüléses nyomvonalát, az már nem is a gleccseren van. Gleccseren (jégen) nagyobb liftet építeni nem könnyű dolog, függ a mindenkori folyástól, irányoktól és mozgástól.
Plusz a hegy és völgyállomás szilárd részen kell , hogy legyen, tehát pl szikla. Ezek a feltételek fenn nem adottak.

Weißsee-vel a Nemzeti Park miatt biztos nem lesz összeköttetés, ezen kívül igen lavinaveszélyes és nem a tömegturizmusra termett az a lejtés, ami a két terep közt van.

Maiskogellel való összeköttetés sokkalta kézenfekvőbb; északi pályák, sokáig megmarad a hó és így közvetlenül Kaprunból (falu) is be lehetne szállni a rendszerbe.
Szólj hozzá Te is!
Kapcsolódó címkék:
Kapcsolódó síterepek:
Kapcsolódó országok:
Kapcsolódó régiók:
h i r d e t é s
h i r d e t é s
UTASBIZTOSÍTÁS -10% » SÍELŐK NAPTÁRA »
FELIRATKOZÁS HÍRLEVÉLRE »
KÖVESS MINKET!
facebook twitter youtube instagram
A SIELOK.HU SZÁMOKBAN
A portált jelenleg 14 vendég és 0 regisztrált felhasználó látogatja.