A síszezonnak már vége, nem úgy az építkezésnek. Gőzerővel zajlanak a munkálatok Salzburg tartomány legmagasabb építési területén, 3000 méterrel a dolgok felett, a kapruni gleccseren. Az új felvonó 2015 őszétől szállítja a síelőket a gleccserre.
A napokban a kapruni gleccseren jártunk, megnéztük hogyan állnak az építkezéssel, odafenn 3000 méteren. Jelentjük, jól! Bár Ausztriában már időtlen idők óta szent a vasárnap és az ünnepnap, nem így, ha síterepekről van szó: a hét összes napján dolgoznak, napkeltétől napnyugtáig, a munkások egy része az éjszakákat is fenn tölti, hogy a felkelő nap első sugaraival elkezdjék a „műszakot”.
A síparadicsom idén korán, május 25-én zárta a szezont az építési munkálatok végett. A síterepet szinte teljesen újjá szabják.
Az Alpincenteről induló Gratbahn négyülésest már lebontották, helyét a Gletscherjet 3 hibrid felvonó (egy kötélpályán futnak 10 fős kabinos és nyolcszemélyes ülőszékek) veszi át, majd ennek tetejétől a Gletscherjet 4 tízfős kabinos szállítja a vendégeket a gleccserre.
Nézzük meg mi történt eddig.
A Gratbahn négyülésest elbontották, jelenleg a tartóoszlopok szétszerelése és a hegyállomás lebontása zajlik. A felvonót állítólag valamelyik kelet-európai országban állítják fel, jellemzően Csehország, Lengyelország, Balkán, Románia és Ukrajna azon országok, ahol a nyugdíjba küldött felvonókat viszontláthatjuk.
Gyorsan tegyük hozzá, hazánkban is két „ex-nyugati” ülőfelvonó rója köreit; az egyik Eplényben, a másik Sátoraljaújhelyen.
Az Alpincenternél már szerkezetkészen áll a Gletscherhet 3 völgyállomása, a Gletscherjet 3-4 középállomása és hegyállomása. Időközben a Gletscherjet 4-re (ami a gleccser felett szállítja a vendégeket) felkerült a kötélpálya.
A Kees, Magnetköpfl és Kitzlifteket már korábban, májusban elbontották, június 26-án kezdték el a kötélpálya felhúzását.
A tányéros liftek felállítása és az új kezdőlift felállítása a gleccseren még várat magára.
A lifttársaság szerint augusztusra végeznek a főmunkálatokkal és megindulhat a tesztüzem. A teljes beruházás csaknem 30 millió eurót kóstál, ezzel Salzburg tartomány legköltségesebb síterep-fejlesztése zajlik itt az idei nyáron.
itthoni kötélpályák: Eplény OK,
nem Salgótarján, hanem Sátoraljaújhely
"Húzóliftre a kötélpályát húzzák fel" enyhe fogalomzavar