2014 májusában elkezdődtek a munkálatok: a kapruni gleccser „teljesen” átalakul. 10 fős kabinos, nyolcüléses felvonó, új pályák és kezdőrészek. A 25 milliós beruházás az elmúlt időszak legnagyobb projektje a hóbiztos síterep történetében.
Gletscherjet 3 és 4: kabinossal és ülőfelvonóval a gleccserre.
Az idei év őszétől jelentősen megújult arculattal fogadja a síelőket a salzburgi gleccser. Az Alpincentertől (2448 méter) új hibrid felvonó röpíti majd a vendégeket közel 3000 méteres magasságba.
Hibrid felvonó, azaz a középállomásig (ami a jelenlegi Kitz felvonók aljánál található) egy kötélpályán futnak a tízfős kabinos és nyolcszemélyes ülőfelvonók.
Az új felvonók
A középállomástól a csúcsig (a Gletschershuttle sikló közvetlen közelében) már "csak" a tízfős kabinos közlekednek tovább. Mind a kabinosok, mind a francialift székei fűtést kapnak, így növelve ezzel még inkább a komfortot.
A gleccserig tartó menetidő alig 7,5 perc lesz a tervek szerint, itt minden eddiginél gyorsabban és kényelmesebben juthatunk az örök hó és jég birodalmába: a felvonó nyáron is nyitva lesz a turisták számára.
A középállomás novemberben
A középállomásnál új tanulórészt alakítanak ki kezdőlifttel.
A jelenlegi Kitz és Kees csákányosokat leszerelik és helyettük egy duplacsákányost építenek a gleccserre. A korábbi liftek nyugdíjba küldésével még nagyobb pályafelületeken karcolhatunk ősztől a gleccseren. A felső tányérosokat szintén lebontják és a gleccser felső részén újra felállítják.
Minden bizonnyal az Alpincentertől induló négyüléses Gratbahn is lebontásra kerül.
A hegyállomás novemberben
A Gletscherjet 4 hegyállomását a Gletschershuttle siklóval egy 100 méteres alagút köti majd össze, így kényelmesen juthatunk fel a Gipfelwelt 3000 csúcsra, ahonnan a kilátókból nagyszerű panoráma tárul elénk.
Én kissé tartok ezektől a fejlesztésektől, hisz eddig is sokan voltak, ezután meg...