Összekötjük, ami mindig is összetartozott. Ezzel a szlogennel vezette fel a kapruni lifttársaság a tartomány legnagyobb volumenű fejlesztését. A több mint 80 millió eurós beruházásnak köszönhetően két síterepet kötöttek össze, és ez még nem minden.
Az új szuperkabinosok Maiskogelt kötik össze a gleccserrel
A két síterep (Maiskogel és a gleccser) összekötése mellett ugyanis közvetlen a faluból startolhatunk a gleccserre. A beruházás első lépcsőfoka a tavaly elkészült MK tízfős kabinos, ami a völgyből indul közel 1600 méteres magasságig Maiskogel síterepén.
Összeköttetés a két síterep közt - Gletscherbahnen Kaprun AG
Az utolsó kapcsot, egyben az összeköttetés leglátványosabb elemét, a 3K K-onnection ultramodern kabinos munkálataival idén nyáron végeztek. Ez a tartomány első 3S felvonója. A 3S a drei Seilre utal, azaz a kabinok három drótkötélen haladnak. Erre többek közt azért volt szükség, mert az egyes tartóoszlopok közt nagy a távolság. Hasonló felvonó üzemel a tiroli Kitzbühelben.
Kilátás a gleccsere Maiskogel tetejétől - Gletscherbahnen Kaprun AG
A 3K K-onnection völgyállomása 1570 méteren fekszik és megegyezik az MK tízfős kabinos hegyállomásával. A szuperkabinos felső állomása 1970 méteren, a Langwiednél kapott helyet.
Mit jelent ez a gyakorlatban? A Kaprunban megszálló vendégeknek nem kell autózniuk, síbuszozniuk a völgy végéig, hanem már a falu elején felvonóba szállhatnak.
A völgyben a tavaly felavatott Kaprun Centerben egy hatalmas sportbolt, továbbá egy sídepó is helyett kapott, ahol a felszerelést otthagyhatjuk és kényelmesen a szállásunkra sétálunk vagy felpattanunk a síbuszra.
A hivatalosan 2019. november 30-án átadásra kerülő felvonóláncolatnak köszönhetően 768 méterről egészen 3029 méterig juthatunk. Ez a Keleti-Alpok leghosszabb, mintegy 12 kilométeres felvonóláncolata, mely egyben a legnagyobb szintkülönbséggel (2261 méter) is büszkélkedhet.
Összeköttetés a két síterep közt - Gletscherbahnen Kaprun AG