Kicsit zavarba hoz a síterep közleménye, mely új pályáról beszél, hiszen a Snowbowle-ra keresztelt lejtőt már néhány éve létrehozták, igaz azt a tavalyi szezonban egyáltalán nem ratrakolták be; a mélyhó szerelmeseinek legnagyobb örömére.
Maradjuk annyiban, hogy egy régi-új pályáról van szó, ami az Aineck csúcsáról indul St Margarethen felé. Ugyebár eddig két fő lesiklópályát használhattunk; a népszerű A1-et és a mellette kanyargó régi lesiklópályát, mostantól a Snowbowle is rendelkezésünkre áll.
S miért éppen Snowbowle? A pálya egy katlanban helyezkedik el, ami régóta hóbiztosságáról híres; amikor a környező hegyoldalakon már csak hófoltokat találunk, a katlant még mindig összefüggő hótakaró borítja. Nos, ezt a kedves marketing csapat összerakta, azaz a havat és a katlant, sőt gondoltak arra, hogy az nemzetközi legyen és némi angol nyelvtudással megértsék a különféle nemzetek fiai és lányai.
A régi-új Snowbowle 2009 tavaszán
Ami inkább újdonság az a hóágyúrendszer, hiszen Salzburg naposabbik felén fekvő síterepen egy komolyabb sípálya sem maradhat hóágyúk nélkül. A Snowbowle mellett 37 hókészítőt helyeztek el; a szakemberek szerint ezek segítségével három nap alatt képesek behóágyúzni a három kilométeres lejtőt, aminek vége a Karabfahrtba torkollik.
A tavaly felhúzott kabinos melletti lejtők az elmúlt szezonban meglehetősen felértékelődtek; valószínűleg nem lesz ez máshogy az új pályával sem.
Talán titkon sokan vártuk, hogy nyáron a 2009-ben felépült kabinos társat kap; a projekt egyelőre várat magára. Tervek már vannak; várhatóan Sankt Margarethen településtől indulna az új kabinos, hegyállomása a Gipfelbahn völgyállomása mellett foglalna helyet. Valószínűleg két szekcióban juthatnánk fel, azaz egy középállomást is kapna a jelenlegi Aineck Stub’n vonalában. Fejtörést a kihidalandó lapos szakasz, nevezetesen a Branntweinerabfahrt okoz, amit kikerülni leginkább keleti irányba lehetne; a Thomatal és Feldbach patakocska környékén. Mindenesetre ez még a jövő muzsikája; természetesen azzal a helyiek is tisztában vannak, hogy a csaknem fél órás feljutáson valahogy faragni kellene.