Aki járt itt, biztosan emlékszik arra, amikor még bő háromnegyed órás, már-már rekord hosszúságú idő kellett ahhoz, hogy St Margarethenből – azaz a völgyből – a síterep legmagasabb csúcsára, az Aineckre jussunk. Kétségtelen, hogy Katschberg legnagyobb mankójának az ainecki oldal bizonyult. Teltek múltak az évek és 2009-ben megjelentek a markolók és erőgépek, hogy elkezdjék a Gipfelbahn építését. A pár évvel ezelőtt felhúzott kabinos jelentősen csökkentette a menetidőt és növelte a komfortérzetet.
Az idei nyáron újra munkagépek vették birtokukba a hegyet és megkezdődött a Silverjet2 kabinos építése, ami a duplaüléses hegyállomásától indul és egészen az A1 pálya tetejéig szállítja a vendégeket. Ezzel mintegy 10 perccel csökkenti a menetidőt; a felvonó a két csákányost; a Branntweiner-, és az Aineckliftet váltja fel. Azonban utóbbi kettő továbbra is üzemben marad, így a retró rajongók továbbra is nosztalgikus perceket tölthetnek el eme felvonókon.
A 10 millió eurós kabinos
A Silverjet2-vel történő utazás során 520 méteres szintkülönbséget hidalunk át a mintegy 2250 méter hosszúságú kötélpályán. A 22 km/órás „végsebességnek” köszönhetően hét perc alatt a végállomásra érünk. Innen egyből becsatlakozhatunk Lungau régió legszebb völgypályájára, az A1-re, vagy az Almenabfahrton keresztül a Gipfelbahnhoz csúszhatunk.
A kabinos völgyállomásánál kap helyet az ainecki ratrak-flotta, ugyanis itt került felépítésre a tíz pályagép befogadására alkalmas garázs.
A kabinos hegyállomása
A 10 milliós beruházás a második lépcsőfoka az ainecki projektnek. A harmadik és egyben utolsó fázis a Silverjet1 kabinos megépítése lesz, ami a duplaülésest küldi nyugdíjba és ezzel valóban gyorssá és komfortossá teszi a feljutást.
A Silverjet 1 várhatóan az elkövetkezendő 1-2 évben valósul meg, mindenesetre a mostani új kabinos ismét egy mérföldkő Katschberg történetében.
Távolabbi tervek
A fent említett Silverjet1 mellett egyéb tervek is körvonalazódnak, nevezetesen az ainecki kétüléses helyett egy modern hatszemélyes franciaszékes építése, továbbá a Freiberg és Sonnleiten csákányosokat leváltva egy újabb hatüléses felhúzása.
A felvonók völgyállomásait úgy építenék, hogy azok a legközelebb legyenek egymáshoz, így a múlté lehetne a katschbergi oldalt az Aineckkel összekötő síút és híd, ami sok energiát kivesz kezdőkből, gyerekekből és kevésbé sportos síelőkből egyaránt.
Bővebb infó és fotók az épülő Silverjet 2 blogján:
http://bautagebuch.katschi.at/