Az idén 23 millió eurós fejlesztést valósítottak meg Kitzbühelben, a síterep egyből két hatülésessel is megörvendezteti az ide érkező téli sportolókat, a kényelmes és modern lifteket már kipróbálhatjuk.
h i r d e t é s
A pályatérképen az F6-os Gauxjochot (csákányos) és a az F7-es Trattenbachot (háromüléses) váltja a két hatszemélyes libegő az olasz Leitner cégtől. Az utóbbi évtizedekben a technika rohamosan fejlődött, vele együtt a vendégek igényei is, ami a kényelmet a minőséget és újabban a fenntartható fejlődést illeti.
A prémium ülésekkel ellátott libegő intelligens ülésfűtést kap, az időjárás viszontagságaival szemben enyhén színezett buborékok veszik fel a harcot. A beléptetőkapuk az okostelefonra feltöltött elektronikus síbérlettel is használhatók. Akár 6 m/s-os sebességre is képes mindkét felvonó, az óránkénti kapacitás pedig 2400 fő. A liftállomásokat úgy tervezték, hogy azok minél jobban belesimuljanak a hegyi táj arculatába, energiaigényüket részint napkollektorokból fedezik. Ezek lesznek Ausztriában az első ún. Ecodrive rendszerrel ellátott felvonói, aminek segítségével akár 20 %-os energiamegtakarítás is elérhető. Telepített kamerarendszer segítségével figyeli a rendszer a vendéglétszámot és ennek megfelelően állítja be a sebességet.
Egy IHD (intelligens hő detektor) rendszer is telepítésre kerül, amit a kitzbüheli lifttársaság munkatársai a Leitner céggel közösen fejlesztettek. Egy ülőszékre szerelt digitális hőmérséklet érzékelő dolgozik együtt a beléptető kapukkal. Vendégek esetén felfűtésre kerül az ülőszék, amennyiben az külső hőmérsékletek megkívánják. A hagyományos rendszerekkel szemben ugyancsak energiamegtakarítás érhető el.
A két szuperfelvonó építése májusban elkezdődött, december 16-tól a nagyközönség is birtokba vehette.