A két ünnep között a női technikai számokat hagyományosan Ausztriában rendezik, két síterep felváltva ad otthont a rendezvénynek. A páros években Semmeringen találkoznak a legjobb női versenyzők, így az idén ismét Lienz következik. A versenyeket a síterep Hochstein oldalában rendezik, amely annyira nem népszerű a hobbisíelők körében, az üzemeltetők szerint a síelők kb. 80 százaléka inkább a völgy másik oldalán található Zettersfeld részt választja. Már felmerült az is, hogy lemondanak erről a részről, de végül is a helyiek úgy döntöttek, hogy inkább előremenekülnek, komoly befektetéssel megpróbálják ezt a részt is vonzóvá tenni.
Ennek érdekében az idén a régi, kétszemélyes Hochstein I-es liftet (új nevén Schlossbergbahn) kicserélték egy modern Telemix típusú felvonóra, hatszemélyes ülőszékesek és nyolcszemélyes gondolák vegyesen szállítják a síelőket a Moos Alm irányába, így még a versenyzők is kényelmesebben közelíthetik meg a rajthelyet. Az új lift 8,2 millió euróba került, de a lifttel együtt az egész környezet megújult. Felújították a liftállomásokat, parkolót és kiszolgáló létesítményeket építettek mellé. A lift melletti pályát is rendbe kapták, újabb hóágyúkat telepítettek mellé.
Az új Schlossbergbahn kabinja és ülőszékesei
Azonban a legmerészebb terv egy téli-nyári bob pálya építése volt, amely 2,3 millió eurójába került a síterepnek. Erre azért volt szükség, mert a sípálya önmagában nem tudja nyereségesre hozni a síterepnek ezt a részét. Az üzemeltetőek szerint évente 100.000 fizető vendég könnyen összejöhet a bob pályán, és 130.000 vendégnél már lassan profitot is termelne a beruházás. Ezzel azonban nincs vége a terveknek. Egy 28 millió eurós fejlesztési csomag a jövő ígérete, amely szerint a most átadott lift folytatását is 2-4 éven belül megépítenék. Bár azt is gyorsan tegyük hozzá, hogy komoly politikai csaták után épülhetett meg az új lift, és a további fejlesztéseknek is nagyon sok ellenzője van a helyi politikai pártok között is, sokan még most is feleslegesnek tartják a Hochstein oldal fejlesztését.
Szerencsére a verseny megrendezésével mindenki egyetért, így semmi akadálya, hogy jövő héten elkezdődjön. A Nemzetközi Sí Szövetség már megadta az engedélyt, miután alaposan megdicsérte az osztrákokat, hogy ilyen időben is milyen nagyszerű pályát tudtak készíteni. Ehhez persze az is kellett, hogy az egyik cég 30 lándzsás hóágyút, és a hozzátartozó műszaki környezetet kiépítse. Az osztrákok ebben is jelesre vizsgáztak, hiszen csak szeptember közepén kezdték a berendezéseket a helyszínre szállítani.
A magas színvonalú technikára szükség is lesz, hiszen ezeket a versenyeket elvileg még nálunk is megrendezhetnék. Az óriás-műlesiklás rajtja kb. 1010 méteren, a szlalom rajtja pedig kb. 900 méteren található, arról már nem is beszélve, hogy a cél mindkét esetben 680 méteren van. A versenyeket hétfőn, illetve kedden tartják majd és a szervezők kb. 20.000 nézőre számítanak. Két évvel ezelőtt mindkét számban az olaszok (Denise Karbon és Chiara Costazza) diadalmaskodtak, így az olimpiai szezon közepe felé, az osztrák hölgyek nagyon szeretnének az idén visszavágni.