Az egész 2011 januárjában kezdődött, amikor a dél-tiroli Dolomitok hegység egyik síterepén (Seiser Alm) egy 57 éves Val Gardena-i szállodai recepciós „valahogy” este hat körül a kabinos liftbe került. Az üzemeltetők a liftet hat órakor leállították, a szerencsétlenül járt olasz pedig ott lebegett egy pár négyzetméteres kabinban 1900 méter magasságban, körülbelül 200 méterrel a föld felett.
Az éjszakát elmondása szerint azzal töltötte, hogy ébren maradjon, főleg tornázással a kabinban. Bár ebben a magasságban és ebben az időszakban általában elég hideg szokott lenni, szerencséjére ezúttal valamivel enyhébb volt az éjszaka. A liften felejtett recepciós másnap reggel szabadult ki, amikor újraindították a liftet.
Seiser Alm, talán ezen a liften ragadhatott
Természetesen az ügyben itt is két dolgot kellett tisztázni, hogy kerülhetett valaki a kabinba, amikor már tilos volt a beszállás, és mennyire felelős a lifttársaság abban, hogy nem vették észre, hogy valaki a kabinban maradt éjszakára. A recepciós pert akart indítani a lifttársaság ellen, klausztrofóbiás hajlamaira hivatkozva és kárpótlásért az elszenvedett éjszaka miatt. A lifttársaság azzal érvelt, hogy az olasz teljesen illegálisan surrant be a liftre. Egyrészt a jelzett üzemidő után, másrészt érvényes jegy nélkül szállt be a gondolába.
Az ügy talán megoldódott. A férfi elfogadta a biztosítótársaság 9000 eurós (kb. 2,6 millió forint) kártérítését, és ezzel elállt a további pereskedéstől. A lifttársaság ügyvéde nem értett egyet a biztosító lépésével, határozottan tiltakozott a kárpótlás kifizetése ellen, sőt azt fontolgatják, hogy ők perlik be a kabinban ragadt férfit, hiszen a lifttársaság elleni vádaskodásaival komoly erkölcsi károkat okozott a síterepnek, a sajtóban megjelent nyilatkozatai negatív színben tüntették fel az olasz síparadicsomot.