Az egyik leghóbiztosabb salzburgi síterep idén is fejleszt. A síterep Tweng felé eső részén a nyáron teljesen leszerelték a Plattenkar négyülésest. Az idei szezontól egy kombifelvonó veszi át a feladatát.
De mi is az a kombifelvonó? A hibridliftnek is nevezett típusnál ugyanazon kötélpályán egymást váltják a kabinok és az ülőfelvonók. Obertauernon 10 fős kabinosokat nyolcszemélyes ülések követnek majd, így mindenki eldöntheti, hogy melyikkel utazik.
A felvonónak nem csak ez lesz az újdonsága, ugyanis a lehető legnagyobb komfortérzet érdekében a székek bőr-, illetve lódenbevonatot kapnak. Mondhatni ez világújdonság, hiszen ez a világ első lódenbevonatú üléssel épített síliftje. Mind a kabinokban, mind a székeken az un, "schladmingi lóden" anyagot alkalmazták.
A borítást Ausztria legnagyobb lóden gyártója, a Steiner1888 készítette. A lóden egyike a legősibb szöveteinknek, amit tradicionálisan a juhok gyapjából a lanolin eltávolítása nélkül posztószerűen szőnek. A szövet vízlepergető és szélálló lesz. Annak ellenére, hogy ez egy tömör és ellenálló anyag, puha tapintású és nem merev. Persze, az újításban az is közrejátszott, hogy a Steiner család két liftet is üzemeltet Obertauernben.
Balról jobbra: Martin Leitner (Leitner), Maria Höfl-Riesch és Johannes Steiner (Steiner1888)
Plattenkar a síterep első liftje, még 1959-ben építették, mint húzóliftet. 1991-ben cserélték le ülőliftre és azóta 22 millió utast szállított baleset nélkül. Az új lift alja 1664, míg teteje 2047 méteren fekszik. A több, mint egy kilométer hosszú felvonó óránként 3630 síelő szállítására képes és jórészt piros, illetve fekete pályákat szolgál ki.
Az összesen 14 millió euróba került liftet az elmúlt hétvégén adták át a síterep nagykövete, az olimpiai bajnok síelő, Maria Höfl-Riesch jelenlétében.