Ausztriában több fa van, mint ahány férfi a földön – tudtuk meg az Österreich Werbung Normafa Club House-ban tartott nyárnyitó sajtótájékoztatóján, melyen sok más érvet is hallgattunk arról, miért érdemes nyáron is elutazni az osztrák tartományokba.
Obertauern tavaly nyáron - Fotó: sielok.hu
Az elsődleges érv: a természet csodái. Ausztria a hegyek és vizek birodalma, sokszínűségét a valóságban is megtapasztalhatjuk a túraútvonalakon, kerékpározás, úszás vagy búvárkodás közben, a történelmi várfosokban vagy festői alpesi falvakban sétálva. A regionális üdülési kártyák sok helyen tartalmazzák a vonat- és buszutakat, gyakran a hegyi felvonók használatát is. Új program a kínálatban az "erdőfürdő", amely csendben zajlik, digitális eszközök nélkül.
Az elmúlt két év nagy kihívások elé állította a vendéglátókat és a turistákat egyaránt, de idén nyáron újra igazi élményekkel várják a vendégeket a gyönyörű országban.
2019-ben, az utolsó covidmentes évben pedig már rekord adatokkal büszkélkedett Ausztria. A Magyarországról beutazó vendégek száma 4,5 százalékkal 650 ezerre, a vendégéjszakáké 2,8 százalékkal 2,1 millióra emelkedett – mondta el az Österreich Werbung marketing menedzsere, Kaufmann Ildikó. A téli szezont bonyolult beutazási szabályok nehezítették, de a nyári szezont illetően már optimisták a szakemberek. A tavalyi nyár is jó eredményeket hozott a Magyarországról érkező vendégforgalomban a körülményekhez képest.
Tipikus osztrák panzió Flachauban | Fotó: sielok.hu
A pandémia miatt megváltoztak az utazási szokások. Míg Ausztria hagyományosan télen népszerűbb a magyarok körében, a járvány alatt inkább nyáron utaztak oda honfitársaink, ráadásul hosszabb időre. Az átlagos tartózkodás 2,7-3 vendégéjszakáról az elmúlt két év során 3,5-3,7 vendégéjszakára nőtt. A magyarok kedvenc régiója továbbra is Stájerország.
Az Österreich Werbung 10 országban mérte fel a lakosság terveit a nyári szezonra tervezett utazásaikkal kapcsolatban, a tanulmány eredményeit hivatalosan jövő héten mutatják be. Annyit azonban már elárultak, hogy beigazolódott a sejtésük, miszerint a háború okozta bizonytalan helyzet és a gazdasági recesszió némileg óvatossá teszi az embereket a tervezés terén. Ezzel együtt kiderült, hogy majdnem minden küldőországban, köztük hazánkban is 50-60 százaléka szeretne utazni az embereknek, legtöbbjüknél az anyagi feltételek is adottak. Az emberek jelentős része Ausztriában és Magyarországon egyaránt belföldi üdülést tervez. A magyar lakosság emellett a tengerparti üdülésre fókuszál, de úgy tűnik, a hegyvidéki pihenés sem szorul háttérbe, mivel a felkeresni tervezett célországok listáján az ötödik helyen szerepel Ausztria.
A Krimmli-vízesés, mely nemcsak Európa legnagyobbja, de a világon is az ötödik. | Fotó: Österreich Werbung / Reinhold Leitner
A járvány pozitív hozadéka, hogy megnőtt az igény az aktív turizmusra, a természetben mozgással eltöltött időre, amihez Ausztria ideális választás. Az ország turisztikai marketingjéért felelős Österreich Werbung két reklámszpotot készített a nyárra, az egyik a vizek melletti kikapcsolódást keresőket szólítja meg, a másik pedig a túrázás szerelmeseit. Idei mottójuk: Igazi Ausztria, valódi élmények.
Ausztria, a vizek birodalma
Ausztria hegyvidékein nyáron is élmények várnak!
Ausztriában jelenleg már csak a belépésnél maradtak fenn a korlátozások, továbbra is érvényben van a 3G-szabály, vagyis kötelező az oltás, a teszt vagy a gyógyultság igazolása a belépéshez. Emellett a tömegközlekedésen, taxikban és az alapvető élelmiszereket árusító boltokban továbbra is maszkot kell hordani.
https://www.oetztal.com/oetztal-ins...ide/inside-cards/oetztal-...