2014 fontos mérföldkő a német Kässbohrer cég életében. A céget 1893-ban alapították és a 20. század első felében sok mindent építettek, ami gurul. A pályasíelők 45 év óta áldhatják a cég nevét, hiszen 1969-ben kifejlesztették a PistenBully-t, a ratkrakot, amely akkor is és ma is sztenderd az iparágban.
Az első ratrak ötlete még 1968-ban fogant meg, majd egy évvel később elkészült az első darab. Azóta eltelt 45 év és idén szeptemberben már a 20 000. PistenBully gördült ki a gyárból.
Az első 105 PistenBully még benzines volt, de hamarosan a dízelre váltottak, amely manapság is jellemző a ratrakokra.
PistenBully 100
A fejlődés ütemét mutatja, hogy tíz évvel a gyártás megkezdése után már 2000 járművet adtak el a világ 35 országában. 1997-ben készült el a tízezredik PistenBully, akkor már a világ 52 országából voltak vásárlóik.
1983-ban debütált a világ egyik legsikeresebb ratrakja, a PistenBully 300. Nemsokkal később csörlőt kapott, amellyel a meredekebb pályákat is meg tudták dolgozni.
PistenbBully 600 E+, a jelen büszkesége
A járműveket nemcsak a síterepeken használják, hanem számos olyan helyen, ahol a terepviszonyok nehézséget okoztak. Az Északi-sarkon máig ilyen gépeket használ az összes kutatóállomás.
Ma már 70 országban használják a PistenBully valamelyik változatát.
Szeptember végén elkészült a 20 000. ratrak, amely természetesen a legújabb sláger, a PistenbBully 600 E+ termék volt. Ez a környezetkímélőbb ratrak dízel és elektromos meghajtású, 20%-kal kevesebbet fogyaszt és kevesebb káros anyagot bocsát ki. A jubileumi darab az amerikai Chrystal Mountain síterepére került.