A Pirenusok francia részén található Peyragudes síterepe érdekes kezdeményezéssel rukkolt ki a februári hétvégéken. Más terepekhez hasonlóan ők is sebességmérő radart helyeztek ki a pálya mellé, most azonban nem pályarendőrök álltak a közelében ugrásra készen, hogy elkapják a szabálysértőket, hanem a radar után mindenki játékosan mérhette fel a képességeit, hogy a radaron mutatott sebességgel milyen hosszú távon belül képes lefékezni.
Mivel a híres francia gyorsvasutat TGV-nek hívják, a gyorsaságra való utalásként a „Gère ta vitesse” (Kontroláld a sebességed!) szlogen szavainak kezdőbetűiből GTV lett a módszer neve. A módszer hasonlít ahhoz, amikor az autóknak a féktávját mérik. Csakhogy az autóknál a műszaki tulajdonságokon múlik, hogy milyen gyorsan tudnak megállni, a síelőknél pedig a gyakorlati tudásuk számít ebben az esetben.
Mennyi lehet a fékút 34 km/óránál?
Ahogy a képen látható, a radar után kellett fékezni. Aki 20 km/óra alatti sebességgel érkezett, annak illett a zöld táblánál megállnia (kb. 7 méter a „féktáv”). 20-30 km/óra közötti sebességgel a kék tábláig (11 m), 30-40 km/óra között a piros táblánál (17 m) és 40 km/óra feletti sebességgel a 22 méterre található fekete tábláig kellett megállni.
Az akció nagy sikert aratott, hiszen a síelők tesztelhették saját képességeiket, kipróbálhatták, hogy a sebességük nagysága és a fékezésük hossza milyen arányban van egymással. A pályarendőrök is üdvözölték a rendezvényt, hiszen a megelőző módszerek sokkal hatékonyabbak lehetnek, mint az esetleges büntetések.