Az üzemeltetők 2000 óta mintegy 300 millió eurót invesztáltak a síparadicsomba és még koránt sincs vége, de nézzük mit is kínál idén a pinzgaui sícirkusz.
A saalbachi oldalra (Vorderglemm felett) egy vadonatúj nyolcülésest helyeztek üzembe. A Polten 8er névre keresztelt libegő egy korábbi négyülésest váltott le.
Az új leogangi kabinos a pályatérképen
A túloldal, nevezetesen Leogang sem tétlenkedett, itt a völgyből egy tízfős kabinost húztak fel, ami közel 1800 méteres magasságba szállítja a síelőket. Hegyállomását az Asitzbahn kabinos és az Asitzbräu hütte és sörfőzde közelében építették. Így a leogangi völgyből immáron két kabinossal is feljuthatunk a pályarendszerhez.
Az új kabinoshoz új sípálya nem jár, mivel a telektulajdonosokkal egyelőre nem sikerült dűlőre jutni.
A két felvonó mintegy 24 millió euróba került.
Az impozáns Polten ülőszékes
A síparadicsom a felvonók mellett nagy hangsúlyt fektet a hóágyúrendszer folyamatosa fejlesztésére. Ennek keretében építették meg a polteni víztározót, ami 83 700 m3 vízzel támogatja a hógyúzást. Ez a bővítés további 10,5 millió eurójába került a lifttársaságnak.
Bár majd csak a 2015/16-os szezonban esedékes, de nézzünk egy kicsit a jövőbe.
A Bernkogelen (Saalbach felett) fekvő csákányost leszerelik és helyét egy modern hatüléses veszi át, így a Bernkogelen keresztül csupa modern felvonóval juthatunk Saalbachból Hinterglemmbe.
A kabinos hegyállomása
Ezen kívül ne feledkezzünk el a TirolS-re keresztelt kabinosról sem, ami a tiroli Fieberbrunnt köti össze Saalbach-al és a viehhofeni két tízfős kabinosról, ami Zell am See felé nyit új kapukat. Az új sígalaxis születéséről folyamatosan beszámolunk itt a Síelők.hu-n.
Ha jól értem, nem csak Fieberbrunnt, hanem Zell-t is "ide csatolják"?