A salzburgi síterepeken 2016-ban is rengeteget költenek fejlesztésre. Az új liftek, a hóágyúzás és egyéb fejlesztések összege a tartományban eléri a 100 millió eurós (kb. 31 milliárd forintos) nagyságrendet. Ez megfelel az utóbbi évek átlagának.
A pénz fele az idén is új liftekre megy el, a másik felét pedig hóágyúkra, pályagépekre, parkolók építésére és egyéb kisebb dolgokra költik.
Saalbachban a 30 éves Schönleiten felvonótól búcsúzunk. Ezt a liftet egy 10 személyes kabinosra cserélik. Még egy 10 fős kabinos is épül a hinterglemmi részen, amely Westgipfel és Zwölferkogel részeket köti össze.
A két részletben épülő zellamseeXpress
Schmittenhöhe is terjeszkedik Viehhofen (Saalbach) irányába. Idén decemberre a zellamseeXpress felső része épül meg, a folytatást 2018-2019-re tervezik, de közben, 2017 decemberére megépülne az AreitXpress is.
Kitzsteinhorn gleccseren a salzburgi régió legmagasabban közlekedő ülőliftje (a nyolcszemélyes Schmiedingergletscherlift I és II) épülhet meg novemberre.
Raurisban egy húzóliftet cserélnek le egy tízszemélyes (Waldalmbahn) liftre.
Rauris: 34 év után leszerelik ezt a csákányost
Ezen felül van három projekt, amelynek a sorsa jelenleg még bizonytalan. A
Flachaut és Zauchenseet összekötő, az autópálya felett 300 méterrel lebegő kabinos tervét számos egyesület megtámadta, így a lifttársaság újabb tanulmányokat végez. Eredetileg 2017-ben kezdődött volna az építkezést, most 2020-ról szól a fáma.
Szintén hányatott a sorsa a 90 millió eurós, többször leszavazott, majd engedélyezett építkezésnek Bad Hofgastein terepén. A "Schlossalm neu" projekt sorsa, benne két darab, 10 személyes lifttel, júliusban dőlhet el végleg. Itt az építkezés nagy része 2017-2018-ra esik.
Sokan várják a Flachau/Wagrain és a szomszédos Kleinarl/Flachauwinkel síterepek összeköttetését is. Itt a két síterep egy közös céget hozott létre a 3,5 kilométeres, tízszemélyes, összekötő lift megépítésére. Optimista becslések szerint, a 12 millióba kerülő lift 2017 decemberére készülhet el.