Néhány régióban már hétvégén megkezdődött az iskolai síszünet Ausztriában, így a bécsi és alsó-ausztriai iskolákban is. Sok család kihasználta a lehetőséget, és felkeresték a közeli stájer síterepeket. A Vöröskereszt jelentése szerint az első nap kb. 70 baleset történt, ebből 60 csak a Schladming környéki pályákon.
Stájerországban szombaton rengeteg baleset történt a pályákon, köztük egy halálos is Turracher Höhen. Itt egy szlovén síelő bukott a pályán saját hibájából, majd beütötte a fejét a kemény pályán és életét vesztette. A rendőrség szerint viselt bukósisakot.
Stuhleck síterepén szintén fejsérüléses baleset történt. Egy helyi síelő bukott a pályán, majd neki ütközött a kerítésnek, kritikus állapotban szállították kórházba. Loser síterepén egy 11 éves bukott és ütötte be a fejét súlyosan a jeges pályába, őt is helikopterrel kellett kórházba szállítani.
A Vöröskereszt helyi munkatársa szerint a sok baleset egyik magyarázata lehet, hogy néhány régióban megkezdődött az iskolai síszünet és többen vannak a pályákon. Sokan úgy gondolkodtak a vasárnapra szóló rossz időjárás előrejelzést figyelembe véve, hogy szombaton még jól kisíelik magukat, vagy inkább úgy, hogy annyit síelnek, amennyit csak lehet.
Arra is figyelni kell mostanában, hogy teljesen mások a hóviszonyok egy sípályán belül is. Volt, ahol a hegyen +10 fokot, a völgyben pedig +2 fokot mértek, a síelők a tavaszias hóviszonyokból hirtelen a jeges pályára értek, ez sokakat megzavart.
A szakértő szerint a balesetek legtöbbje vállsérülés. A fejsérüléses balesetek száma jóval kevesebb, ugyanakkor, ahogy a fenti példák is bizonyítják, jóval súlyosabbak is. Fontos, hogy a bukósisakkal adjuk meg az esélyt a fejsérüléses balesetek veszélyeinek csökkentésére.
Még egy fontos tényező, amely szintén közös a fenti három balesetben, mindenki a hóviszonyoknak és a tudásszintjének megfelelően válassza meg a sebességét a pályán!
Mindenki figyelmébe ajánljuk a sí kreszt, a biztonságos síelés 10 alapszabályát!
Alapvetően nem kérdés, hogy magát a balesetet igyekezzük megelőzni, ebben azt hiszem majd mindenki egyet ért.
De ha már mégis megtörténik, akkor igazán jó lenne arról is értesülni, hogy a védőfelszerelések esetleges hiánya vagy jobb minőségű cucc, esetleg miként tudta volna befolyásolni a baleset kimenetelét.
Itt most elsősorban a bukósisak minőségére (és persze nem a hiányára) gondolok. Több cikkben is olvashattuk (itt nálatok is), hogy ... sajnos meghalt, pedig bukót is viselt!
A megelőzésen kívül lehet még +tanulság, hogy egy jobb minőségű sisaknál nem történt volna halálos baleset? Vagy ezek az esetek olyan mértékű "fej becsapódással" jártak, hogy egy top sisaknál is hasonló kimenetel lett volna?
Nagyon jó lenne ilyen jellegű következtetésekről is olvasni! Természetesen ez nem elégedetlenség, csak esetleges kívánság, így részemről természetesen köszönet a hasznos cikkekért!