Stájerország az idei szezonra három nagyobb liftberuházást tervezett, ebből a legnagyobb fejlesztés, a 16 millió eurós költségre tervezett tauplitzi liftépítés csak jövőre valósulhat meg. A tervek szerint a 27-es piros jelzésű pálya mellett már harmincnégy éve üzemelő Mitterstein húzólift helyén épül meg a modern, nyolcszemélyes kabinos lift. Az új lift völgyállomása jóval lentebb kerülne a mostaninál, a Zauchen-Ursrung mellett építik fel az új épületet. Ide új parkoló is épülne, amelyet a Mautstraße-ről lehetne megközelíteni. Ezen felül a tervekben szerepelt még új pályák megépítése az új lift mellett, a régiek kiszélesítetése, és új hóágyúk üzembeállítása ezeken a pályákon.
Szaggatott vonallal jelölve a tervezett kabinos nyomvonala
Ezek voltak a tervek, amelyekből már nem sok lesz az idén. Ennek több oka is van a helyi polgármester szerint. Először az építési engedélyhez szükséges vízhasználati jogokkal kapcsolatos engedélyek nem érkeztek meg időben. Szintén nem kapták meg időben a helyi lavinabizottság állásfoglalását a tervekkel kapcsolatban, így idén már késő lenne nekikezdeni az építkezésnek.
A finanszírozás sem „állt össze teljesen”. A projekt teljes költsége 16 millió euróba kerül, és ebből a tartomány néhány héttel korábban három milliót már beígért az építkezésekre. Itt is sikeres volt a helyi magánszemélyek és vállalkozók bevonása a finanszírozásba. Az építkezés támogatói tíz év múlva kapják vissza a pénzüket teljes összegben, de közben természetesen kamatokat kapnak érte évente. Ebben a konstrukcióban körülbelül 1 millió eurót sikerült összegyűjteniük a helyieknek.
A munkálatok tehát az idő rövidsége miatt csúsznak, valószínűleg csak akkor kezdődnek meg, ha az előttünk álló szezon hava teljesen elolvad. Az új liftet, amely 2,5 kilométeres hosszával a leghosszabb kabinos liftnek számít Stájerországban, 2010 decemberében adhatják át.