A Salzburg környéki síterepek az idén nagyon belehúztak a fejlesztésekbe. Közülük először látogassunk el a Gastein-völgybe. Az idei szezontól modern kabinos lift köti össze a falut a Stubnerkogel tetejével, ahol megépült Európa leghosszabb függőhídja, amely egyszerűen fantasztikus!
Az üzemeltetők az előző három évben 45 millió eurót költöttek a síterepre, ebből 16,5 milliót az idei fejlesztésekre, és ebből 14,3 milliót az új Stubnerkogel felvonó, illetve függőhíd megépítésére. Eredetileg a Stubnerkogelbahn-t 1987-ben építették, és a nyári szezonban is szállított utasokat. A több mint 20 éves lift már megérett a cserére, és az idei szezon új, nyolcszemélyes, narancssárga kabinokat kapott. A kabinok színéhez a hegyállomás falainak a színe is passzolni fog, sőt még a világítás és narancssárga fényekben árasztja el az állomás környékét. A modernizálás egy kis kapacitásjavulást is eredményezett, az eddigi 2375 utas helyett elméletileg 2800-an utazhatnak óránként a két szakaszból álló, 2,3 kilométer hosszú új kabinossal.
Szinte felsorolni is nehéz, hogy melyik újdonságra érdemes a legjobban figyelni az idén, de ha választani kell, akkor feltétlenül nézzük meg az idén épült új függőhídat. A 140 méter hosszú függőhíd az újonnan épült lift felső állomásától indul, és hosszát tekintve Európa leghosszabb ilyen jellegű építményének számít. A Stubnerkogel és a szomszédos hegy közötti összeköttetés – időjárástól függően – egész évben üzemel, átadásával télen-nyáron fantasztikus túrákat lehet majd tenni a környék hegyeiben, hiszen turistautakat köt össze.
További újdonság, hogy az Angertal környékén tavaly épített két pálya (Senderabfahrt és Möserabfahrt) mellett teljes hosszban kiépítették a hóágyúzás feltételeit. Szintén több mesterséges hó juthat a Stubnerkogel másik oldalára is. Miután szeptember végére sikerült megszerezni az összese engedélyt, megindultak az építkezések.
Ezzel még nem teljes a völgy újdonságainak a felsorolása. Folytatás következik.
Az esetleges választ előre is köszönöm!