h i r d e t é s
A kulcsszavakkal már minden Chopok rajongó tisztában van: új funitel (24 fős) az északi oldalon, új kabinos (15 fős) a déli oldalon, siklóvasút (Twinliner) az északi részen és egyéb beruházások (hóágyúk, szálloda felújítás, új részleg az aquaparkban stb.) az idei fejlesztések. Ezek közül most a déli oldalon nézünk körül.
A sok jasnai fejlesztéssel kapcsolatos cikkben nem igazán kap hangsúlyt az a tény, hogy ilyen nagyságú munkát nem lehet ilyen rövid idő alatt elkezdeni. Amit az üzemeltetők ígértek, az teljesülni fog az idén, vagyis tényleg járnak majd az új liftek a hegy mindkét oldalán, azonban a kiszolgáló létesítmények, az épületek végleges formájukat csak jövőre, sőt van, amelyik csak 2014-re kapja meg. Hasonló a helyzet a déli oldal kabinosával is, a lift közlekedni fog, de a völgy-, és a hegyállomásokat csak a következő szezonra fejezik be teljesen. A három kép jól mutatja az állomások terveit 2012-re, 2013-ra és 2014-re.
Az új lift alsó állomása 1432 méteren épül (Kosodrevina), a felső állomás a csúcs alatt épül meg 2003 méteren. Az 1434 méteres utat a 15 fős kabinok meglepően fürgén, kevesebb, mint 6 perc alatt megteszik. Bár ez nem egyértelmű az információkból, de sejtésünk szerint az első szezonban még csak 18 kabint helyeznek üzembe, így a kapacitás 1488 fő/óra körül alakul. A következő szezonra, amikor elkészülnek a tároló épületek, az újabb kabinokkal együtt már összesen 34 közlekedhet, és így elérik a 2800 fő/órás kapacitást.
A déli oldal liftjét is az osztrák Doppelmayr cég építi, a kabinokat pedig a svájci CWA cég szállítja. Az északi funitel 120 km/órás széllökésekig közlekedhet majd, a déli oldali kabinost úgy tervezték, hogy 90 km/órás szélben is tudjon üzemelni.
A következő részben a funitel következik.