Flachau-Wagrain-St Johann egy ideje egybe síelhető, az idei szezonra teljesült a lifttársaság álma. A kleinarli sípályákat is bekötötték a rendszerbe, így egy 210 km-es sígalaxis jött létre.
Fotó: seilbahn.net
A Panoramalinkre keresztelt felvonó a wagraini Flying Mozart kabinos hegyállomása alatt indul és egészen a kleinarli Lumberjack és Powder Shuttle ülőliftekhez szállítja a téli sportolókat. A hegyállomástól a szélrózsa minden irányába besíelhető Flachauwinkl-Kleinarl síterepe, illetve válthatunk Zauchensee irányába is.
Az idei szezonban ehhez továbbra is síbuszra van szükségünk, igaz mindösszesen 1 perc menetidő alatt szállítja át a síbusz a flachauwinkli pálya aljától a síelőket Zauchensee-ig.
Az új felvonó a pályatérképen
A 2021/22-es szezonban várhatóan megépül a Winkl-Link is, amely az A10-es autópálya felett köti össze a két síhegyet, azaz Kleinarl-Flachaiwinkl-t Zauchenseevel.
A Panoramalink tízfős kabinjai kilenc perc alatt szállítják át a síelőket Wagrainból Kleinarl-ra. A 3,1 km hosszú felvonónak a maximális kapacitása 2400 fő óránként. A kötélpálya egyes pontjain 79 méteres mélység tátong lábunk alatt.
Kleinarl-ban az új felvonóval együtt az összekötő pályákat szélesítették, továbbá a Lumberjack ülőlift alatt új piros pályát is létrehoztak.
Pont erre gondoltam én is. Eddig lehetett bízni abban, hogy a buszos bumli miatt kevesen mentek ide át, a túlsó vége meg eleve zsákutca. Kb. harmad negyed annyi ember volt, mint Zauchenseeben.
Van ennek még értelme? Egyre újabb és újabb, önmagukban is elegendő síterepeket összekötni, a szállítókapacitást a végtelenségig növelni, ehhez a pályákat kiszélesíteni, simára legyalulni, hogy az átlag sízőknek is megfeleljen és ezáltal tovább nőjön a tömeg, a végtelenségig. Ha pedig jön majd a következő válság, akkor meg sírnak, hogy (a maximumhoz viszonyítva) ez mennyire nincs kihasználva és milyen nagy a veszteségük.
Itt mindig nyugi volt, mostantól a Flachaui tömeg ide is könnyedén át tud majd áradni.
Sipi.