Warth-Schröcken síterepe valószínűleg nincs az első tízben a hazai síelők listáján. Sőt! Azt is mondhatnánk, hogy a legtávolabbi osztrák tartomány, Vorarlberg, síterepei igazából csak az ínyencek fantáziáját indítja be. Pedig a tavaly egyesült Ski Arlbeg régió az idén is kínál újdonságokat.
h i r d e t é s
A
tavalyi hatalmas fejlesztéseknek és új liftekkel kiépített összeköttetéseknek köszönhetően a maga 305 kilométernyi síelhető pályájával létrejött Ausztria legnagyobb (liftekkel összekötött) síterepe. A tavalyi év kivételes volt, a hatalmas építkezések 45 millió euróba kerültek, ennyit nem szoktak a síterepek évente költeni építkezésekre.
Az is igaz, hogy a világ legnagyobb és legjobb síterepei közé számító Arlberg régió nem engedheti meg, hogy valamilyen újdonsággal ne rukkoljon elő. Lift építése nélkül is elkölt Lech-Zürs az idén hét milliót pályakorrekcióra, étteremre, biztonságra vagy hóágyúkra. Ehhez képest Warth-Schröcken négy millióba kerülő új kabinos liftje elég kevésnek tűnik.
A magyarázat egyszerű. Évekkel ezelőtt csődbe ment a közeli Pettneu síterepe, ahol a hét éven keresztül üzemelt egy kabinos lift. Warth síterepének üzemeltetői szerint ez a lift tökéletesen passzol a hegyoldalukba, már régóta szerették volna megszerezni, de Ausztriában nem olyan egyszerűek a liftek áthelyezésének szabályai.
Az üzemeltetők azt is elmondták, hogy a lift tökéletes műszaki állapotban van, csak állomásokat kell neki építeni és a biztonság kedvéért kicserélni a drótkötelet.
Nem egy hosszú nyomvonalú liftről beszélünk. Pontosabban Ausztria legrövidebb kabinos liftjéről. A 422 méteres út arra tökéletes, hogy a Warth-ba érkezők vendégeknek ezentúl nem kell autóba ülniük, hogy a legközelebbi lifthez utazzanak. Az "új" Dorfbahn egyből becsatlakoztatja őket a hatalmas pályarendszerbe.
A lift decembertől szállítja az utasokat.