Mielőtt ismertetnénk a jövőbeni terveket, lássuk csak milyen újdonságok várják idén a síelőket.
Idén sem spóroltak; 19 millió fejlesztésekre
Idén sem bánt szűkmarkúan a zelli liftársaság, ami a fejlesztéseket illeti és mintegy 19 millió eurót költöttek az újdonságokra. A tavaly átadott futurisztikus formájú Schmittenhöhebahn-t idéntől egy teljesen új völgyállomás fogadja. Az új állomást egybeépítették a másik kabinos, a TrassXpress kiindulópontjával. Az épületegyüttesben a kasszák mellett helyet kapott egy Intersport kölcsönző és szerviz, továbbá sídepot, amikben értéktárgyainkat vagy akár a felszerelésünket is ott hagyhatjuk, ha azt nem akarjuk az autónkban vagy éppen a síbuszokon "cipelni".
Az idén épült víztározó
Az előző szezon országszerte csapadékszegény tele megmutatta, hogy milyen fontos szerephez juthat a hóágyúzás. A 2009/10-es idényben Zell am See egyike volt az első síterepeknek, amik elmondhatják magukról, hogy a sípályák 100%-át tudják behavazni; ez valljuk be, egy mintegy 80 kilométeres pályarendszerrel büszkélkedhető síparadicsomtól nem semmi teljesítmény. Hogy még gyorsabban létrehozhassák a biztos alapot a szezonkezdetre megépült az egész régió legnagyobb víztározó tava, a mintegy 174 000 köbméter befogadóképességű új tó; így vízből biztos nem lesz hiány! A meglévő hóágyúarmada is bővítésre került; 2010 novemberétől megerősítést kapnak többek közt a Nordabfahrt és a Breiteckabfahrt masinái.
Hochsonnberg; új sícentrum a zelli pályákhoz
Már évek óta álmodoznak a helyiek egy megasíterepről, egészen pontosan, hogy Zell am See-t Maiskogellel, Maiskogelt a kapruni gleccserről kössék össze. Eddig az egész elképzelés még terv szintre se jutott; most azonban új fordulatot vettek az események; Zell am See nyilvánosságra hozta az ún. Hochsonnberg projektet, ami az első lépés a megasírégió felé.
A tervek szerint a pályarendszerbe Piesendorfból is be lehetne csatlakozni, ezzel jelentősen csökkentve az Areitbahn forgalmát. A Hochsonnberg voltaképpen Piesendorf település és a Römer Park (Hahnkoplift csákányos) közti területen kerülne kialakításra. A telektulajdonosokat már sikerült meggyőzni, most jönnek az illetékes hatóságok; a különféle tanulmányokat kora nyáron nyújtották be. Ha minden jól megy, akkor 2011 tavaszán elkezdődhetnek a munkálatok.
A piesendorfi kabinos látványterve
Az új sícentrum három lépcsőfokban épülne fel; először a Hahnkopf körül épülnének meg a lejtők és a felvonók, majd így haladnának a völgy irányába. Az utolsó, azaz harmadik lépcsőfokban a piesendorfi kabinos következne. Összesen négy felvonó; egy nyolcüléses kabinos Piesendorfból és három hatüléses a tervezett kabinos és a jelenlegi sípályák közt. Továbbá négy új lejtő, egy síút és egy víztározó is szerepel a tervben. Értelemszerűen az összes pálya hóágyúzott lenne.
A projekt összköltsége mintegy 72,6 millió euró; ha elkészülne, minden idők legnagyobb beruházását könyvelhetné el a síparadicsom Salzburg tartományban. A lifttársaság optimista és láthatóan elszánt; 2013 decemberétől a tervek valóssá válhatnak; azaz Zell am See új arca, a Hochsonnberg is fogadja a síelőket és hódeszkásokat.