Már sokan és számos alkalommal kifejtettük, hogy egészségünk érdekében télen minél többet kell a szabadban tartózkodni és mozogni, s erre a legideálisabb a sísport. Egy vagy két pár napos sítúra nem elég, de több külföldi utat idővel és pénztárcával kevesen engedhetnek meg maguknak. A magas hegyek, nagy síterepek jó kihasználásához elengedhetetlen erőnlét és technika megszerzésének a legjobb, mondhatnánk egyetlen útja, ha egész éven át sportolunk, futunk, járjuk a hegyeket, s amint lehet, felvesszük a síléceket. A hazai hegyekben erre sokszor van lehetőség már karácsony előtt. (Nem árt, ha egy jobban elhasznált lécet megtartunk "kősí"-nek, s csak a jól behavazott terepeken használunk újabb és drágább - saját vagy bérelt - lécet.)
Egyénileg és szervezetten is (talán a Síszövetségen keresztül?) fel kell venni a harcot azzal a torz, tudatlanságból származó szemlélettel, ami akadályozza itthon a hóágyúk elterjedését. Alkalmazásuk nemhogy károsítaná a környezetet, de előnyökkel is jár: segíti az árvíz- és tűzvédelmet. Nem késlelteti a vegetációs időszakot, hiszen gyakran a természetes hótakaró is kitart áprilisig, akkor viszont a meleg hatására a mesterséges hó is elolvad. Hóágyúk nélkül viszont nem lehet jól kihasználni a sífelvonókat, a hegyi szálláshelyeket és étkezési lehetőségeket, s végképp nem lehet sí-tanfolyamokat, sítúrákat tervezni itthonra.
Meglévő síterepeinket bővíteni kell, egyrészt kezdők számára alkalmas, könnyű lejtőkkel, másrészt minél hosszabb és minél változatosabb lesiklást kínáló pályákkal. Általában ehhez nem kell jelentősebb fakitermelést végezni, csak a régóta nem használt, bokrokkal benőtt, gazos terepeket kell kitisztítani. Galyatetőn Mátraalmásig lehetne lesízni, Mátraszentistván pályáit össze lehetne kötni a Piszkéstető északnyugati lejtőjével, Dobogókő pályája levezethet a Szőkeforrás völgyéig, és Hideghegyen a 7 km-es síút egyes szakaszai pályává fejleszthetők. Ezeken a méltán népszerű, és 60-90 napos idényt kínáló terepen néhány rövidebb szakaszon szükséges lehet a pályát rendezni, "megfaragni". Teljesen komolytalan ezt természetvédelmi szempontokra hivatkozva akadályozni. Sok esetben éppen a szerény beavatkozás eredményeként jön létre szép, gondozott gyeptakaró a köves, eróziós szakaszokon, a vízelvezetéssel is csökken az erózió, bizonyítható kárt pedig sehol sem okoz egy erdei út vagy pályaszakasz balesetmentessé tétele. A külföldi példák, a kiépített pályák és sí-sztrádák sehol sem okoztak kárt a természetben, el kell menni és megnézni Ausztria síközpontjait. Persze minden felvonótelepítést, pályakorrekciót gyakorlott, tapasztalt szakemberekkel történő konzultáció alapján szabad csak elvégezni. Természetesen be kell tartani a hatósági előírásokat is, de el kell érni, hogy azok ne drágák és bürokratikusak legyenek. Elvárható, hogy a sporttal, az ifjúsággal foglalkozó intézmények, hatóságok támogassák (szükség esetén törvénymódosítással is) a beruházásokhoz szükséges eljárások egyszerűsítését és gyorsítását. Kívánatos lenne, hogy az EU-támogatással készülő fejlesztések közé kerüljön be néhány székes sífelvonó építése is, ami az egész évi idegenforgalomnak lendületet adna, és munkahelyeket teremtene a hátrányos helyzetű hegyvidékeken.