ferencibettina
2019.01.05.
Sziasztok!

Mi tegnap voltunk itt síelni. Debrecenből indultunk, az út kb 4 óra volt nekünk, igaz először jártunk itt. Átlépve a határt (jótanács: a jogsi érvényességét ellenőrizzétek :) ) Érmihályfalván, egy kis benzinkúton vásároltunk matricát a fizetős útra (DN19). Az utak teljesen jól járhatók voltak, a hegyekben is. A sípálya környékén a parkolás nehézkes, mi a "fánkcsúszdával" szemben parkoltunk, egy fizetős parkolóban (10 lei), a parkolós figura segítőkész volt, törte a magyart, de megértettük. A pályán dolgozók nagy része beszélt magyarul, mindenki rendes volt. A pálya szerintünk nagyon jó volt, a terep elég lankás pár meredek résszel. Elég sokan voltak a beülős felvonónál a pálya aljánál, de pár percnél tovább nem kellett sorban állni. Ami rossz volt, hogy pár kóbor kutya rászabadult a pályára és kerülgetni kellett őket, illetve melegedni csak az étteremben lehet, ami ebéd környékén tele van.
Este kivilágított pályán nagyon hangulatos volt síelni, mi nagyon élveztük :)
Döbrögi
2017.03.16.
Sziasztok
Tegnap értünk haza egy körülményekhez képesti szuper csúszkálás után a SuperSkí pályáról.
Az 1, 2 pályák még biztosan jók lesznek a hétvégén Menjetek!!!!!
75LEI a napi jegy, alsó szakasz beülős.
Reggelre kicsit fagyos de frissen kezelt, délre szuper, háromra kissé mély a pálya ( 0-10C foknál szikrázó napsütésben).
Szállásnál, étteremben, pálya körül csak kedves segítőkész igazi vendéglátós emberekkel találkoztunk. Pedig feszegettük a határokat!!!!!
2017.01.22.
Újra kapnikon, december közepe óta üzemel a kétüléses felvonó. Igaz csak a pálya közepéig jár, onnan a korongossal lehet tovább jutni a tetőig. Megint nagyszerű hétvégét töltöttünk itt. Gyönyörű környezetben ,rengeteg hó igazi téli hangulat. A parkolás még mindig borzalmas, ahol van egy autónyi hely oda beis állnak. Aki nem akar késő estig maradni inkább álljon le az út szélén. Ezt leszámítva minden ok, kiváló ár érték, nagyszerű hely bemelegítésre komolyabb sí túra előtt.
2016.12.31.
Az érzés, amikor 1 év 10 hónap kihagyás után, remegő gyomorral és a kezdők izgalmával, újra lécre álltam...elmondhatatlan :-D

Nagyon jó a pálya, csak az utolsó 3 méteren van néhány jégfolt.
Az "új" 2 üléses felvonó nagyon meggyorsítja a haladást, kb 5 perces a várakozás délelőtt, amikor sokan vannak, 16 óra után 1 perc se.
A következő napokra hideget és havazást jósolnak, úgyhogy jövő héten terveink szerint újra megyünk :)
2016.02.01.
Tökéletes síterep kezdőknek, elkerített rész várja az első lécre állókat. Több magyarul beszélő oktatójuk is van, sí illetve board egyaránt. A weboldalukon lehet informálódni superskicavnic.ro / scoala de ski alcímen. Árakról is részletes tájékoztatót találhatunk a weboldalon, telefonszám, e-mail cím is fent van. Nyugodtan lehet próbálkozni magyarul érdeklődni. Mi mindig magyar / angol nyelven írunk, s tört magyarsággal válaszolnak, mely teljesen jól érthető. A helyszínen is jól megértik a magyar nyelvet (bérlet pénztár, szálloda, kölcsönző, apres-ski bar...). Mindenkinek jó szívvel ajánljuk:-)
2016.01.25.
Kapnikbánya classic, 2016 01 23-24. Több alkalommal síeltünk már itt a feleségemmel, és annyi élményben volt már részünk ezen a kis síterepen, hogy írásra késztetett. Az alábbi sorokat ajánlom kedvcsinálónak, vagy akiknek bármilyen aggodalma van Romániával kapcsolatban. Mátészalkaiak lévén nem nagy dolog Kapnikbánya elérése kb 150km úgy 2,5 óra utazási idő. Utunk a Csengersimai határátkelőn vezet, pár perc az átjutás migráns egy darab se. Pénzt érdemes már itthon váltani, a bátrabbak az átkelő előtti parkolóban is megtehetik a neppereknél, csak lassítani kell és máris intenek. A valutaváltóktól 5-6 a bankoktól akár 10ft kedvezőbb az árfolyam, még soha nem csaptak be. A bankkártya mindenütt ok kivéve a síbérlet vásárlás. Az útdíjat nem elfelejteni, javaslom az első benzinkutat jobboldalon, gyorsabb mint a mindenféle bódék, a legolcsóbb 5 nap 15 lei. Ja majd elfelejtem, a kúton kéregetők csak papírpénzt fogadnak el, a kocsi mellett 1,75 eurót és 150ft szedtem össze apróban így nem kaptak semmit. Innentől kezdve kiváló kátyúmentes! mondom kátyúmentes út vezet végig, már már hiányzott 1-2 gödör. A síterep kapnikbányát elhagyva kb 4km található az út mellett, nem lehet eltéveszteni. Szállásunk a pálya melletti Superski hotelben volt, 230 lei / szoba reggelivel, hétvégén mindig teltház, érdemes 2 héttel előre gondolni. A parkolás kautikus, nem irányítja senki, ahol van egy autónyi hely oda a román sporttársak be is állnak, nem törődve, hogy a másik kitud állni vagy se. Az egész napos bérlet 90lei. A felvonók mindegyike tányéros, megszakítás nélkül működnek, az ,hogy 3-4 ember fekszik a felvonó mellett, nem elég ok a leállításra, sőt aki kidől legalább 7-8 tányért várnia kell az újabb próbálkozásig. Az idő előrehaladtával, és az elfogyasztott alkohol mennyiségével arányosan, a felvonókezelők mind barátságosabbak, már már megölelnek, hogy újra látnak. Az 1 jelzésű pálya is inkább kék 1-2 kisebb letöréstől eltekintve.A 3 jelzésű teteje nekem inkább piros, az alsó részen van egy komolyabb letörés ami miatt feketének jelölik az egészet. A pályák nagyon jól kezeltek, még a késő esti órákban is kitűnően ellenáltak a tömegnek. Nagyon sok az önképző tanuló, főleg a délutáni óráktól zárásig, igaz a pályán fekve nem voltak zavaróak. Este 8,30ig bírtuk szusszal, kisebb nagyobb kihagyásokkal, vasárnap du 2 ig aztán start haza. Nagyon tuti kis síterület, ülőszékes felvonóval lenne az igazi, de sebaj alszunk egy párat, aztán visszatérünk. Sok minden kimaradt még a leírásból, ha kérdés merül fel szívesen válaszolunk. üdvözlettel L+T
szabinyo
2016.01.06.
Udv. Eloszor jartam ezen a palyan, de eleg nagy csalodas volt.
A megkozelithetosege teljesen jo, utminosege is ok. Parkolo is van, bar nem sok. A palya hossza is rendben volna csakhogy nem gondozzak a palyat. Ez rendkivul kellemetlenne teszi a snowboardozast.
Nembeszelve arrol hogy a tanyeros felvono alatt abszolut el van hanyagolva a nyomvonal. Snowboarddal igazi kuzdelem feljutni, feler egy sikerrel. Nem csak a boardosokat erintette ez rosszul hanem a sielok is nemegyszer kiestek a jegbefagyott 15-25 cm !!!! mely vajatbol.
Ha ezek nem lennenek akkor meg talan mennek meg oda csuszkalni. De ennek tudataban nem valoszinu .
Egyebkent az arak olyanok mint itthon,es az emberek is segitokeszek.
A napijegy 90 lei. Egy forraltbor 2dl - 5lei.
snackwell
2015.02.23.
Sziasztok

Egy pár sorban le írnám nektek a Cavnicban eltöltött időnket.
Magamból kiindulva tudom, hogy ez nagy segítség.. Pláne, hogy mielőtt erre terepre esett volna a választásom, sokat olvastam erről a pályáról. Próbáltam feltérképezni, hogy mire számíthatunk
5 -en érkeztünk a Hotel Superski szállásra. Az ára 560 lej/fő volt amely tartalmazta a síbérletet, szállást, fél panziót.
Szállás: (Pályaszállás-kb. 50m a felvonó)
Tiszta, viszonylag jól felszerelt szobák. A személyzet segítőkész volt. Többen beszéltek magyarul és angolul is.
Jakuzzi és szauna használat is tartozott a szálláshoz, amely este 19-21ig volt nyitva.

Étterem:
Meglepően jó a román konyha, nekünk minden ízlett, hozzá teszem, hogy volt velünk egy 7 éves kis lány is - neki is-. Mondjuk nem volt túl változatos a reggeli és a vacsora, de mindig jól laktunk. Itt is a személyzet segítőkész volt, magyarul és angolul is beszéltek.

Pályák:
A pálya közel volt a szálláshoz!! Egyszerű a feljutás.
Mi kölcsönöztünk felszerelést, de ott a személyzet nem volt túl barátságos, sőt volt egy öreg aki szó szerint Bunkó volt, sajnos a nevére már nem emlékszem. A kasszánál segítőkészek voltak, angolul -magyarul is beszéltek. Az oktatók zöme román nem túl segítőkészek, pedig nem is kértünk oktatást.
Ratrakolt pályák vártak minden reggelt, volt amikor még hó ágyúztak is fél éjszaka. Estére picit buckásodott be a pálya. Annyi a hátránya, hogy csak korongos liftek vannak és nem nagyon tud pihenni az ember liftezés közben.
Köztünk volt aki nem tudott síelni. Sajnos ennél a pálya rendszernél (a szállás mellett) nem tudtuk használni a kis zöld pályát, mivel azt csak fizetett oktatóval lehetett igénybe venni. Oktatás 200 lej/óra.
Így ettől a pályától nem messze találtunk egy másik kisebb pálya rendszert ahol szívesen láttak bennünket a kis tanuló pályán is illetve a snowtubingon is. Ajánlani tudom az oktatót itt, Krisz-nek hívják, Kicsi magyar nyelvtudással, jó angol tudással oktat (és persze románul). Ezen a pályán mindenki rendes volt.

Út:
Debrecenből 225 km , mi ezt a távot 4,5 óra alatt tettük meg, remek időben. Az út minősége kiváló, jobb mint magyar oldalon egészen Nagybányáig, majd onnan felfele a hegyre már kevésbé jó.
AHOGY ÁTLÉPTÜK A HATÁRT VETTÜNK EGY 7 NAPRA SZÓLÓ ÚT ADÓ "IGAZOLÁST". Úgyanis ez kötelező, ennek hiányában a rendőr büntet - ez 14 lej volt csak -. Nem igazoltattak, de érdemes végig betartani a sebességhatárokat, mert mértek több helyen is.

Összegezve: egy pár napos síelésre ajánlani tudom, bár ha nagy havazás van odafent, szerintem még hó lánccal is nehézkes és hosszadalmas a feljutás.

Üdv mindenkinek
Ba Guszti
2015.02.15.
Tegnap voltunk ott, elég sokan voltak. Mind a két parkoló tele volt délre, az út szélén lehetett megállni csak. A pálya szokásoknak mondhatóan jó volt, plussz 3 fok volt,
estig 21.00 ottani idő szerint lehetett csúszni, az egész pálya rendszer üzemelt.
Az árak 90Lei a napi,
20 lecsúszás 60Lei.
Családi kedvezményes is van.
Kelet-magyarországi viszonylatban ez a legjobb pálya.
Kicsit drágábbra jön ki Mátraszentistvánnál de ott nagyon sokan szoktak lenni , itt legalább nem kell a felvonóra várakozni szinte semmit.
2013.12.01.
Szuper jó első csúszás sikeredett a mai napra. Eredetileg nem is akartunk menni, mivel ma nyitott a pálya, illetve december 1 Románia nemzeti ünnepe és gondoltuk, biztos tömegnyomor lesz... viszont 11 óra magasságában mikor megláttam, hogy alig van 10 ember a pályán, kaptuk magunkat és útra fel.
Mindössze 2 órát síeltünk, de azt aktívan :)
Néhány kép, kedvcsinálónak:
drkotasz
2013.01.13.
Üdv! Most értünk haza a tegnapi síelésből most voltunk itt először. Pár szóval a véleményem: A pálya hangulata nagyon tettszett, napközben is szállingózott a hó a nap is kisütött néha pár percre. Valamennyi hó éjszaka is esett előtte, talán ez lehet az oka annak, hogy nem ment rajta a ratrak reggelre. Hó volt bőven a pályán a pálya mellett is kb. 30-40 cm természetes hó volt. A pálya ezek miatt buckás és lassú volt.
Napi jegy helyett többek tanácsára csak 30 csúszásos bérletet vettünk nem napit 70 lei +kaució. Még maradt is rajta. A főpályán nagy volt a sor, ezért főleg a feketén sielgettünk. (máshol nem lenne fekete nem túl meredek) A büfék egész türhetőek, és nem is túl drágák. Viszonylag sok magyar szót hallani a személyzet egy része is ért magyarul.
Ha nem tárcsás lenne imádnám ezt a helyet, de így 10-ből 6-ot kap nálam.
2012.08.03.
Sziasztok! Ez az a siterep amit már nagyon ismerek:)és szeretek is.Nem a profi sielők paradicsoma de egy jó kis csúszásnak pont megfelel. Szatmárnémetiben lakunk és férjemmel közösen hamar felkerekedünk..nincs túl messze,kb 1 óra 40 perc,Felsőbányáig (Baia Sprie) jól lehet haladni, onnan már kellemetlenebb(alacsony autóknak nem ajánlatos). A parkoló általában hamar megtelik, viszont az idei szezonra igérnek egy újabbat igaz kicsit messzebb a felvonótól. A Szatmárnémeti-Nagybánya útvonalat is felújitják, úgyhogy jó lesz az.
A pályarendszer nagyon kellemes, jól sielhető. A tárcsás felvonó elég hosszú és fárasztó, a Teleski Roata 1 helyenként majdnem felemel,a Teleski Roata 2 pedig néhol annyira lent húz, hogy igazán kell tartani. Felérve két irányba lehet indulni, jobbra egy kellemes piros van, mig balra a Roata2 elnevezésű kék pálya felső része széles és lankás,igazán jó kezdő sielőknek, majd egy rövid átmenettel-jobb oldalra ,a két felvonó között-lehet folytatni a kék pályán való haladást..ez a része már kicsit szűkebb és a végén belekapcsolódik az alsó piros pálya aljába ami azért meredekebb. A Roata 1-alsó piros pálya már gyorsabb, ezt a részt hóágyúzzák és itt vannak a legtöbben, ezért nap végére eléggé megfakul. A fekete pályákat még nem próbáltam,annyira jó még nem vagyok :) de alakul a dolog. Jó csúszást mindenkinek!
Bikeman
2012.01.10.
Hétvégén voltunk (január 6-8) itt síelni a családdal, immár harmadik alkalommal az elmúlt évek során. Egy remek hely besízésre. Mind a 3 felvonó ment (csak a Roata terepen voltunk, Icoanan nem). Jól karban tartott pályák vannak természetes hóval, ugyan még eshetne hozzá, ami elvileg most a napokban meg is fog történni. 30 pontos jegyet vettünk 60 LEU-ért (kb. 4.400 HUF), ezt egy nap alatt nem tudtam lesíelni. Sajnos szombaton 12-16 óra között nagyon sokan voltak, de mindenki kulturáltan kivárja a sorát.
A SuperSkiHotel-ben voltunk. Jó választás volt, abszolút pálya-szállás, segítőkész személyzettel. Debrecen-Mihályfalva-Szatmár-Nagybánya-Cavnic 200 km, tempósan vezetve 3 óra. Matricát vegyetek, mert igazoltatáskor kérték! Mindenkinek ajánlom egy hétvégére is akár.
barbon
2010.01.17.
Szombaton (2001.01.16) voltunk Kapnyikbányán.Az idő nagyon csodálatos volt.A parkoló szinte azonnal betelt.Az út szélén viszont meg lehet állni.Nagy volt a tömeg.A Roata 1 pálya üzemelt.Sajnos a felső rész nem.
A délettőtti órákban még kellemes volt a pálya,az esti órákra viszont nagyon eljegesedett.A pálya melleti kis büfé elég drága és gyenge szinvonalú,alig iható löttyök.
A pénztár mögötti önkiszolgáló étterem viszont kulturált,tiszta.A kaja sok fogásból összeválogatható elég jó.Kiadós adagokat adnak.Az ár szerintem nem rossz.Egy kétfogásos kaja savanyúsággal kenyérrel kb 2500 Ff.nak megfelelő leóból kijön.A felvonónál állandó 10-15 perces várakozás,tolakodás.Ezér a 20 csúszásos jegyünket este ötig
nem sikerült teljesen lenullázni.Sötétedéskor kivilágitják a pályát és este 10-ig lehet sielni.A tömeg a sötétedés ellenére talán még növekedett.Ha ment volna a felső rész akkor más lett volna a helyzet.Ennek ellenére jót
sieltünk.Szuper volt.Menetben semmi gond nem volt az úton,leszámitva az út minőségét,mert az sok helyen enyhén szólva is katasztrófális(alufelnis autóval ciki).
Hazafele háromszor állitottak meg a magyar határig a rendőrök.Iratellenőrzés és minden ok.
Összességében minden ok.Szerintem még fogunk ide menni.
Lakóhelyemhez kb 70 km-el van messzebb min Aranyos,tehát mindkettő befogható még igy akár egy napra is,bár itt Kapnyikon,ha megy minden pálya működik egyértelműen veri Aranyost minden tekintetben
Bikeman
2009.02.23.
Tegnap (2009.02.22) jöttünk haza.
Pénteken este értünk ki . C.Éva által megadott számon foglaltuk le a szálást. Vele nem , de anyósával és apósával találkoztunk.
A szállásnak a legnagyobb előnye, hogy olcsó és nagyon kedvesek az öregek (ja és elég közel van a pálya kb 2 km). A falú (Cavnic) baromira hosszú.
Gyerekekkel nem ajánlom!
Szombaton és vasárnap is lehetett sielni. Főleg akkor, ha az ember 9-es (kinti idő) rajtra oda tud menni (Roata-rol beszélek most). Én 30 alkalmas jegyet vettem. Jobban megéri mint a napi jegy, és az ember nem bosszankodik, ha állni kell. Du 16 óra után ismét remek a helyzet, csak a pályák egy-egy része jeges. Elvileg 17-ig lehet sielni, de a fenti felvonó 17,30-ig megy a lenti meg 18 ó.-ig. Vasárnap reggel, remekül karbantartott, kezelt pálya várt (3 db racktrack van). fél tíztől folyamatosan lehetett sielni 11-ig. 13-ig kissebb sorban állások alakultak ki. Itt is jelemző a tülekedés és léc taposás (mint régen SK-ban), de közel sem olyan mint Vartopon. Az ott gáz!!! Ja és szemét sincs....
Ajánlani tudom szívből , bárkinek! Ugyan már én töbett nem akarok ide menni (2X voltam), de a gyerekek és az asszony nagyon megszerette.
Tudtok szállás után érdeklődni: Adina Panzió 0040 740 703449 (tud magyarul és ha nála nincs is hely akkor segít keresni!!!), Elisabeth Panzió (0040 742163648) itt ebédeltünk. Debrecentől 3 óra, de ennek a topiknak a nyitásakor már leírtam..
2009.02.16.
Szia! Itt vannak az árak. Ha többen mentek, érdemes családi-famili jegyet venni, van rá kedvezmény. A felvonót nem óra szerint indítják, hanem létszám függvényében. Mi is mentünk már ki potyára...
- 3 ascents - 10 lei
- 6 ascents - 20 lei
- 12 ascents - 35 lei
- 20 ascents - 55 lei
- 30 ascents - 70 lei
- Day pass - 85 lei
2009.02.15.
Pénteken voltunk kint, aznap nagyon sok hó esett, úgyhogy a pályák minősége valószínűleg jó. Az utakat mindig rendszeresen takarítják, akkor egész nap esett a hó, de igy is jól járható volt. Csak a pálya alján lévő szállásról van infóm, egy éjszakára egy kétágyas szoba 180 lei, ami kb. 12500 forint. Üdv Csaba
2009.01.16.
Szia dobical!
A sípálya alja a főút mellett van közvetlenül, az út mindig le van tisztítva, rendszeresen letolják a havat és sózzák is. Mi tavaly is sokszor voltunk, mindig jól járható volt.
Mi szerdán voltunk kint, nagyon kevés hó volt már a pályákon, aznap déltől esett az eső és kb. +8 fok volt, ami nem igen kedvező. Azóta annyit tudunk, hogy nem esett hó.
Mi hétvégén nem szeretünk menni, mert a kevés hó ellenére is nagy a tömeg, hétköznap viszont megvan az esélye, hogy olyan kevesen vannak, hogy nem vagy késve nyitnak. Szerdán az Icoana nevű pályán nagyon rendesek voltak, mert korán érkeztünk, csak 4-en voltunk, de azt mondták, ha veszünk 1-1 bérletet, akkor beindítják nekünk azonnal a felvonót, így tudtunk sielni és nem kellett délutánig várni, amikor is a másik pályán is elkezdődött az élet.
2009.01.04.
Sziasztok! Voltam "sielni" Cavnicon január 3.-án. A dec 31-hez képest sokat romlott a helyzet. A Roata és az Icon is nagyon jeges, főképpen az alsó részeken. A hó minősége nagyon rossz, és köves. A felvonók alja katasztrófális állapotban van. Az árak a Roatán: 20 felhúzás (tehát ebből tízszer jutsz fel a tetőre) 55 LEJ. Az Iconon 14 felhúzás: 35LEJ. Millió ember, tolakodás, általában 20-30 perc várakozás a felvonóra, ami csigalassú. Szerintem érdemes megvárni, amíg esik hó, és beindulnak másutt is a felvonók. Izvorán nem mennek a felvonók, bár ott is hasonló, 15 cm hó van, nincs is mire...