RENDBEN
JÁTÉK    AKCIÓK    FÓRUM    SZAKÉRTŐK
SÍTEREPAJÁNLÓ
Mölltal gleccser
Nyári síelés és Karintia kártya 160+ ingyenes programmal!
Schladming-Dachstein
Nyári kártyával több mint 100 ingyenes program!
Bohinj - Vogel
Aktív csomagok a gyönyörű Bohinji-tó körzetében!
UTASBIZTOSÍTÁS -10%
KÖVESS MINKET!
facebook twitter googleplus youtube instagram

Élménybeszámolók: Meiringen - Hasliberg síterep leírás fotóalbum fórum

Értékelés:

Átlagos érték 2 szavazat alapján 5.0.
Alább a síterep fórumából kiemelt írások olvashatóak.
2018.03.30. TibiF
Ma Nagypénteken Haslibergen voltunk síelni. Kipróbáltunk olyan pályát(fekete 10-es) amely a szezonban csak márciusban volt nyitva. Ezt a pályát eddig a lavina miatt nem nyitották meg, mellette mindkét oldalon láttam lavinákat, valószínűleg a pályakarbantartók azt gondolták most már biztonságosan meg lehet nyitni. A pályák állapota délelőtt tökéletes, hó rengeteg van. Sajnos a síterep következő hétvégén bezár (április 8). Igaz 1000 méteren csak a pályán van hó mellette nő a fű de szerintem április végén itt még lehet síelni 1400 méter felett. Valószínűleg nekünk ez volt az utolsó síelésünk ebben a szezonban itt (el kell búcsúzzunk a többi Berner oberlandi síterepektől ebben a szezonban), ide még idén visszatérünk április vagy májusban túra síelni. Nagyon jó hely, kicsi pályarendszer de annál jobb.
Wetterhorn csúcs szemben 7:30-kor a völgyben a Brienzersee szemben a fekete 10-es pálya jobbra a Titlis csúcsa látszik ott lavina volt P3300055.JPG P3300060.JPG kellemes Húsvéti ünnepeket kívánunk P3300073.JPG
2018.02.24. TibiF
Haslibergen januártól március közepéig péntekenként esti síelés van. Szerdánként pedig esti szánkózás. A szezonbérlet érvényes az esti síelésre. Tegnap illetve egy hete voltunk itt esti síelésen pénteken, engem annyira nem érdekelt a lányomat igen. Eddig esti síelni Leogangban voltunk ahol van egy 100 méter szintkülönbségű pálya 300 méter hosszan. A lányaim akkor 4-6 éves korukban voltak ott. Ezt igazi síelésnek nem nevezném inkább a síterep egy libalegelő: nincs szintkülönbség meg távolság sem. Haslibergen más a helyzet van 700 méter szintkülönbség meg kb. 3-4km kb. távolság. A 14 meg a 23-as pálya van nyitva. Ez a hely igazi esti síelős pálya, van hangulata erdőben síelünk, látszik az Aaare völgye. Elsőre megtetszett annyira, hogy következő hétvégén is kellett mennünk síelni. Nincsenek sokan, sílés után 6-8 ratrakkal végigmennek a két pályán és 18 illetve 22 óra között kelet síelni kivilágított pályán. Jövő pénteken telihold lesz remélem szép idő is. A hegyek este is nagyon jól látszanak, nekem egyből megtetszett az esti síelés a lányaimnak is. Este 18 órakor a naplementét is láttuk.

Az utolsó csatolt kép két hete készült főszezonban. Ezen a terepen voltunk. A 18-19 pályán szerettem volna síelni ahol természetes a hó (a hegyen kb. 4m a hóréteg vastagsága). Itt nincs hóágyú. 3 kör után látom nagyon pörgünk. Eddig naponta maximum 12-13 km szintkülönbséget tudtunk megtenni, de ez itt Svájcban csak max. 10 km-re sikerült. Gondoltam magamban vagy a svájci liftek lassúak vagy én öregszem (vagy mindkettő igaz :). Három kör után láttam, hogy nagyon pörgünk. Mondom a lányoknak így a napi rekordot is megdönthetjük. Nem vagyok egy km őrült, erre a mondatra persze a lányaim is felkapták a fejüket. Mondták akkor döntsük meg a saját rekordunkat. A sok síeléshez 3 dolog kell: pénz-pénz-pénz ez nem igaz. Jó pályák, kevés ember és gyors liftek. Szóval mi egész nap a 18-19 illetve a 23-as pályán pörögtünk. Mint amikor elakad a lemez, vagy bekattan valami. Egész nap ugyanazon a két pályán síeltünk, mintha időre mennénk. Egy kör 1200 méter szint, 14 óra körül látom a nagyobbik lányom kezd elfáradni, elküldöm egy másik pályára pihenni, kicsivel megyünk tovább. Mikor leérünk a völgybe nekem annyit mond: "apa ez irtó jó" valószínűleg az irtó nála a nagyon jó magasabb fokozata. 14x sikerült megcsinálnunk az egész kört több mint 16 km szintkülönbség, 85 km síelés. Ezt a rekordot nehéz lesz túlszárnyalni. Nem rossz hely ez a Hasliberg.
a völgyben tejföl köd a környező hegyek is látszottak 1740 méteren az Aare völgye Skidata február 11-én
2018.01.25. TibiF
Tegnap szerdán síelni voltam Haslibergen. Teljesült az a vágyam, hogy egyszer hét közben nem főszezonban szép napos időben mikor mindenki más dolgozik én síeljek.

Ez az ötlet még régebb jött, mikor kb. 10 évvel ezelőtt Zell am Seeben síeltünk és az egyik apartmanos mondja, hogy a fia az IT szakmában dolgozik amerikai cégnek. Ha szép idő van akkor fél napot kivesz délelőtt síelés, délután pedig bemegy dolgozni. Akkor nekem ez csak álomnak tűnt most sikerült megvalósítani. Van elég túlórám, kedden mondtam a főnöknek, fél napot kivennék szerdán mert jó idő lesz síelni mennék. Hétvégén nem voltam síelni mert egész végig esett "már elvonási tüneteim voltak a síelés miatt" :)

Hasliberg hozzám a legközelebb eső sípálya ami 1 óra alatt megközelíthető kocsival és érvényes a síbérlet. Előtte azon gondolkoztam, hogy megéri-e oda vissza 2 órát autókázni 4 óra csúszásért? A válaszom az, hogy igen megéri. Haslibergre eddig mikor mentünk mindig rossz idő volt, a környező hegyeket látni még eddig nem sikerült. 8:00-kor nyitnak a pályák ami szerintem jó mert korán el lehet kezdeni a síelést, nem mint a többi helyen ahol 8:30-kor vagy 9:00-kor nyitnak a felvonók. Luzern környékén nagy volt a forgalom, mindenki ment dolgozni. Egy kocsit láttam amelynek a tetején síléc volt, gondoltam magamban az is ugyanolyan "bolond" mint én ment síelni szép időben. 8 előtt már a parkolóban voltam, elsőként természetesen kényelmesen átöltöztem és a lift indulásnál már a felvonóban voltam. 8-kor még nem süt be a nap a völgybe, 7 körül kezd most itt virradni, 8 órakor még csak a 4000 méteres hegyek csúcsait süti a Nap. +2C volt a völgyben, 2000 méter felett pedig +6C volt. Alig voltak a pályákon, a felvonóban szinte mindig egyedül ültem. A pályák tökéletes állapotban voltak. Féltem, hogy sok pálya le lesz zárva a nagy havazás miatt. Előző nap néztem a neten csak 1800 méterig voltak nyitva a pályák, felette robbantottak, hogy megelőzzék a lavinát. 2000 méter felett hatalmas a hó. A lányoméknak hétfőn volt síelős napjuk a sulival akkor 1600 méteren voltak aznap eső esett ezen a magasságon. Tegnap egészen a völgyig le lehetett síelni, csak egy pálya nem volt nyitva ami 2000 métertől 2400 méterre visz. Ott nem ratrakoltak a lavina veszély miatt. Ezt a pályát eddig még soha nem láttam nyitva. Kipróbáltam új pályákat a 18-19-est. Nekem Hasliberg nagyon tetszik. Hét közbeni síelésre nagyon jó. Mikor a céghez beértem csak a közvetlen környezetemben tudták amelyik projekten dolgozok, hogy síelni mentem de sokan megkérdezték merre jártam mert rá volt írva az arcomra, hogy aznap síeltem. Nagyon jó volt ezt még biztosan megismétlem. Teszek fel néhány képet.
a pályán nem sokan zavartak 8:05-kor csak a Schreckhorn tetejét süti a Nap 1800 méteren már volt rendesen hó jobbra az Eiger csúcsa látszik mellette balra a Wetterhorn sok hó mindenütt 9:15-kor 2100 méter felett kezd besütni a nap tegnap itt lavinát okoztak szándékosan, láttam feljebb a krátert ahol robbantottak a Titlis csúcsa Berner Oberland egy karnyújtásnyira szemben a 4 ezres hegyek lejjebb 1800 méteren ennyi hó volt ezek "csak" 3500-as hegyek hóból nem volt hiány itt a tetőn szerintem 2m lehetett a hóréteg vastagsága a völgyben a Brienzersee látszik mesebeli táj ez a pálya amióta ide járok még nem volt nyitva ez is egy új pálya amit tegnap próbáltam ki először fehér kék színnel kombinálva fekete 5-ös pálya 2200 méteren a tetőn a kedvenc 4ezresek
2018.01.02. TibiF
Ma január másodika van Berchtoldstag. Néhány svájci kantonban ez munkaszüneti nap. Haslibergen voltunk síelni. Délelőtt havazott, úgy látszik mikor ide megyünk itt mindig havazik :)
790 méter felett volt a hóhatár addig eső esett. Szerencsére a pályák jó állapotban voltak reggel a pálya aljában -1C mutatott a hőmérő. Felfelé haladva hidegebb volt, ehhez társult még az erős szél. 2000 méter felett a felvonók nem működtek az erős szél miatt. Nem voltak sokan, többnyire gyerekes, iskolás csoportokat láttam. Most többet lehetett látni mint a múltkor, láttuk szemben pl. a Wetterhornt(3672m), mögötte az Eiger(3970m) csúcsát felhőben, az Aare völgye is látszott nyugat felé pedig a Brienzersee.

Haslibergnem van szánkópályája is, a lányom elmondása alapján annyira nem jó mivel nincs akkora lejtése, sok helyen húzni kell a szánkót. Grindelwald-First meg Kleine Scheidegg sokkal jobb hely szánkózás szempontjából a lányom szerint. Hó rengeteg van, ma igazi porhóban síeltünk. Érdekes volt látni, hogy sok hütte nem volt nyitva. Jót síeltünk, ma is kellemesen elfáradtunk a nap végére.
középen a Wetterhorn jobbra tőle felhőben az Eiger látszik hóból nem volt hiány itt is sok hó hullott eddig hátul a Brienzersee végtelen hómezők
2017.12.11. TibiF
Tegnap Meiringen-Haslibergen síeltünk. Ez az a hely ahova nem terveztem síelni menni, mondván kicsi pályarendszer, a környéken úgy is sokkal jobb terepek vannak Svájcban. Mivel a síbérlet ide is érvényes így meglátogattam. Jól tettem, hogy nem hagyatkoztam az előítéletekre mert ez egy jó pályarendszer. Hasliberg nem nagy pályarendszer, 60 km sípályával rendelkezik. Tegnap kb. fele a lifteknek volt csak nyitva, december közepétől lesz a teljes nyitás. A pályarendszer 1000 és 2400 méter között helyezkedik el Berner Oberlandban. Északról Obwalden kantonnal határos, délen pedig az Aare folyó húzódik. Előnye, hogy jól megközelíthető, Luzerntől csupán 45 percre található.

Hóból nem volt hiány, az elmúlt napokban sok hó lehullott, így a pályák tökéletesek voltak. A pályák különböző tudásszintnek megfelelnek, pályán kívül is rengeteg hely van. A liftek változatosak, van egy két csákányos vagy tányéros lift de az nem zavart. Látni sajnos sokat nem lehetett mivel egész nap szakadt a hó, reggel -6C volt porhóval, dél körül a havazás átment havas esőbe majd később esőbe a melegedés miatt. 14 órakor be is fejeztük a síelést mert már nem csúszott annyira a hó a vizesedés miatt. Szép időben kelet felé a Titlis csúcsa is látszik mi ezt tegnap nem láttuk. Jobb volt a látási viszony mint előző nap Adelbodenben, de a környező hegyeket meg az Aare völgyét nem láttuk. Nem voltak sokan, többnyire gyerekes családokat láttam. Volt olyan, hogy a csákányos lift melletti 15-ös pályán csak a lányimmal síeltünk. A tegnap Reutitől keletre fekvő pályák voltak nyitva.

Hozzám ez a síterep fekszik a legközelebb ahova a bérlet érvényes, 1 óra alatt autóval könnyen megközelíthető. Ide még visszatérek hét közben, a cégnél ahol dolgozom megbeszéltem a főnőkkel ha lesz napsütéses idő akkor fél napot kiveszek és délelőtt síelhetek. Nem rossz hely, tippem szerint főszezonban is jó lesz mikor sokan síelnek és remélhetőleg mások a környező terepeket választják. Teszek fel pár képet, nem sokat lehet látni.
a faházak 70-80cm-es talapzaton állnak, ott volt annyi hó a 14-es pálya nagy volt a hó a 23-as pálya 2000 méterről ezt lehetett látni
2016.01.28. Szeder Tamás
Kisebb síterep egy-két napra tökéletesen elegendő pályákkal. Hátránya a magassága, az alsóbb részek gyakran jegesek a pályák/nincs elég hó. Fahatár felett viszont meglepően jó off-piste lehetőségekkel bír.
IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!
Szeretném megkapni a síelők.hu friss híreit és síelőknek szóló aktuális ajánlatait.
Elfogadom az adatvédelmi elveket.
Hírlevél archívum »
A SIELOK.HU SZÁMOKBAN
A portált jelenleg 24 vendég és 0 regisztrált felhasználó látogatja.
Asztali nézet
A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk. Elfogadom. Több infó...