Régóta szemezgettem már ezzel a sítereppel, s a több éves vágyam vált végre valóra, s ma már elmondhatom, hogy 1 napot itt is síeltem. A körülmények úgy alakultak, hogy bár jelentős távolságra van Békés megyétől ez a síterep, mégis egynapos síelés keretében látogattunk meg.2018 március 25-én kora hajnalban indultunk, s Békéscsaba és síterep közötti 375 km-es utat több, mint 5 és félóra alatt tettük meg. Az útvonal Battonya-Arad-Lugos-Karánsebes-Nádorhegy-Hátszeg-Petrozsény-Obarsia-Lotrului-Ski Resort Transalpina.Az utakról csak annyit, hogy egyre jobban lehagynak bennünket a románok ezen a téren. A hullámos magyar szakasz után egyenesen felüdülés volt az autózás Petrozsényig.No onnan már a régi román utak képével találkozni, lyuk lyuk hátán, s nem is lehetett 55 percnél gyorsabban megtenni a hátralévő 35 km-t. Az előrejelzések figyelembevételével igazán jó sínapot sikerült kifognunk itt. A parkoláskor felrémlett, hogy milyen tömeg lehet a pályán, mert alig sikerült találni parkolóhelyet a még épülő parkolóház harmadik emeletén.Az ára 10 lel volt egész napra. Az árak nagyon barátságosak. Napi jegy 100, délelőtti 9-14 óráig szóló jegy 75, míg délután 13-17 óráig jegy 65 lej.
Bankkártyát nem fogadtak el a jegyvételnél, s sehol máshol sem. A legjobban dolog itt a kabinos felvonó amivel Romániában nem túl gyakran találkozni.Nagy a kapacitású, egy-két perc várakozás után már visz is fel az embert a csúcsra. A webkamerákat figyelve már régebben feltűnt, hogy hétközben csak a középső állomásig jár a kabin. Hétvégéken , mint esetünkben is végigjáratják, s ekkor működtetik a 4 üléses leitner felvonót is. Ekkor használható a 7 jelű kék pálya. Ez nem erőltettük nagyon, mert nem nagy a lejtése, de megjegyzendő, hogy itt nem is voltak sokan. Sőt itt nem is volt beléptető kapu, amit annak tudom be, hogy az előző két szezonban egyszer sem volt üzemben, amikor ránéztem a webkamerára. Valószínűleg a jövőben kerül ide is kapu.A középső állomásra való visszacsúszásra nem vállalkoztunk, mert egy völgy oldalán kellett volna csúszni. Így amikor fentről megcsodáltuk a gyönyörű tájat és készítettünk néhány felvételt be a kabinba, s visszamentünk a középállomásra. Innen csúsztunk lefelé és ámultunk a szép vidéken. Ez az 1 pálya nehézségi fokát pirossal jelölik, s ez meg is felel a valóságnak, de nem vészes piros.Jó hosszú pálya, s igénybe veszi a lábat. A középállomástól két tökös felvonó is kiindul, de ott hétvégén nagy a sorban állás. Ezért nagy többség a kabinos felvonóval párhuzamos 1 piros pályát járja egész nap. Így egész nagy tömeg tartózkodik a pályán, s mivel egész technikás lassan haladnak lefelé, s így nem alakult ki tumultus a völgyállomási beszállónál. A pálya elég széles, de a tömeg miatt nagyon figyelni kell. Egyik-másik síelő nagy sebességgel zúg le a pályán. Egésznap balesettel vagy sérüléssel nem találkoztam.A nagy tömeg miatt a piros pálya a nap végére elég buckássá vált, s itt-ott jeges foltok is előkerültek. Amikor láttuk, hogy kevesen vannak a tökös felvonónál kipróbáltuk azt is. A 2 pálya kék jelzésű pálya széles és egyáltalán nem buckásodik, kezdőknek nagyon jó. A két tökös felvonó kapacitása miatt itt sosincsennek sokan ezen a pályán. Itt lehetne növelni a kapacitást.
A sípályát már hat éve átadták , de messze nincs még vége az építkezésnek. Az 5 km-nyi síelhető rész még nagyon messze van a tervezett 60 km-től. Ez a félkész állapot nagyon visszaköszön a kiszolgáló létesítményekben. Egy hütte található fent csak, de ott csak italokat árulnak. Lent készül egy étterem, de ebben a szezonban nem nyit ki. Kürtöskalács és lángos árus, kolbász sütő található az út melletti parkolóban de nagyon szerény a kínálatuk, s ennél jóval több elvárható lenne egy ilyen síterep mellett. Wc csak a völgyállomáson található, no ez nagyon kulturált.
Összefoglalva nagyon jó benyomást tett ránk ez a sípálya. Szívesen visszatérünk majd jövőre, s természetesen minimum két-három napra, mert bőven van szálláshely néhány kilométerre a pályától. A szép környezet, kedvező árak vonzzák az embereket. Láttunk buszt Bukarestből is. A Vidra-tóval és Kárpátok hegyeivel a háttérben készített fényképek örök élmény marad mindenkinek.