Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM
Menü ≡

Élménybeszámolók: Transalpina síterep leírás galéria videó fórum

Transalpina síterep értékelése
10 szavazat, átlagos érték: 4.1
Nézd meg az értékelők listáját
Alább a síterep fórumából kiemelt írások olvashatóak.
2020.03.04. Tibb
2020.03.01 - kor mentük el ide megint. Petrozsényből szép lassan de gond nélkül felértünk, most főleg úton, hó az csak kis latyak formájában volt rajta. Jobb lett volna ha havas lett volna, mivel így kaptam a sok kátyúból - elég rossz már az út, helyenként szakaszokon meg is szűnik, földút lesz.
A pénztárnál ki volt írva, hogy technikai okokból nem tudták kezelni, így ennek megfelelően voltak buckák a pályán. A ratrak valóban fétávnál le volt robbanva, napközben próbálták beíndítani, de fekete füstöt leszímítva más életjele nem adott. Annyira azért nem volt vészes a pálya, kis bucka csak változatsabbá teszi. Pár helyen később azért ahol lesíelték kezdett nagyon jegesedni, meg pár kő is kezdett kikandikálni. Hiába hóbiztos, magas - 1400-2000kb, a hó az épp hogy elég volt. A szemközti, déli fekvésű hegyen már csak a csúcsokon volt hó. Azért a plya melletti erdei ösvény síelhető volt, így most is jó kiegészítése volt a fő pélyának. Fent a kabinos 2. szakasza, meg a 4-es ülős most se ment, de amiket lehetett olvasni, amilyen nehezen indult nekik a szezon, csoda hogy így is ment. Továbbra is a villamosenergiaellátás a gond.
Az idő gyönyörű volt, hőmérséklet nappal még fent is kicsit plusszba ment át, de azért nagyon nem olvadt a hó - napütés, jó látási viszonyok, így csodálhattuk a tájat, a víztározót. A kabinnál semmi várakozsás hiába vasárnap volt, a húzósnál fent volt sor - úgy látszik, főleg kezdők voltak - a felső rész lankás széles kék pálya.
h i r d e t é s
2019.03.06. Tibb
Febrárban voltunk itt, a már leírt Sztrázsa Páreng úttal összekötve. A Petrozsényi szállástól elég sokat kell még autózni, egy hosszú emelkedőn. Az út nem a legjobb, de ahhoz képest hogy két éve nyáron nyoma sem volt aszfaltnak, jó. Nem túl gyorsan, de biuztsan fel lehetett jutni, az út emnnyire láttam úja van aszfaltozva, bár már az is romlik. A csúcsponttól le Obarsia Lotruluig sose volt aszfalt, most az is meg kész. A pálya mellett az úton álltunk meg, volt hely, de mint kiderült a lebetonozott parkolót is ingyenessé tették. Elvileg 10 lej lett volna. Az sem telt be, így az emeletes parkolóházat szerintem senki nem használta.
Napijegy 110lej volt (kb 7700ft). Lentről egy új Leitner 8 személyes kabin vitt fel. Lett volna egy folytatása is a kabinnak, ami egy völgyön vitt volna át, egy fentről egy oldalágba lemenő 4-es ülőfelvonóhoz, de se a kabin, se az ülő nem járt. A kabin alatti völgyön vissza amúgy se lehet csúszni. Kialakítása szerintem a nagyobb terv miatt volt, egy 140km-es pályarendszer része lett volna. Mint megtudtam, a villamos hálózat fejlesztése még nem történt meg, nem bírná a terhelést, emiatt az ülő meg a kabin felső még ezidáig nem működött. A középállomástól van még két húzófelvonó a 2000m-es gerincig - onnan vissza a kezdőké a terep, enyhe, szélesek a páláyák. A főpálya a kabin alatt jön, jó meredek, lépcsőzetes kissé. Simn lehetne profi lesikóversenyt rendezni. A főpálya mellett van egy erdei ösvény, amin végig lehet síelni, helyenként könnyedén, helyenként félcsőhatású - nem egyzserű, de nagyon jó kiegészítés a főpályához, ami alapból egy napra kissé unalmas lenne. Freeridolni lehet, de nem sokat, mivel a pálya egy oldalgerincen van, ha nagyon elkalandozunk, akkor mély völgyben kötünk ki. Tömeg a vasárnapi nap, tökéletes téli körülmények (-9 és -14 fok) ellenére sem volt. A helyen látszik hogy itt tényleg akartak csinálni valamit, annak ellenére hogy még ál a daru, elég rendezett már minden, lent profi kölcsönző. Gondos kezelés - pl a kabin előtti csúszós lépcsőfokokat baltával tisztították napközben. Egy-két szállás már került az út mellé, de azért még mindig kevés. Igaz, a mérete miatt nem egy többnapos rendszer. Összefoglalva jó pálya, gyönyörű táj, kilátás, kicsit nehézen megjközelíthető, jó lenne ha folytatnák, aminek még nem sok esélye.
2019.02.17. Anksu
Sziasztok,

Péntek-szombati napon látogattunk el a pályára. Szerencsére friss havunk volt! Pénteken nagyon jó volt a pálya, de sajnos a Gondola csak az első állomásig ment. Reméltük, hogy szombatra megnyitják a teljes kész rendszert....de nem.... NO POWER volt a magyarázat.... szombaton olyan tömegnyomor volt, hogy a sorbanállás min. 30 perces volt....a pálya pikk-pakk dimbes-dombos lett...úgyhogy inkább fent napoztunk a hüttében, mert nem lehetett a pályán élvezni a csúszást...
Márciusban újra megyünk, reméljük, akkor már lesz POWER......... csalódottak vagyunk.
Jah, arról nem is beszélve, hogy megemelték a síbérlet árakat is....
2 napos síbérlet 200 lei
3 napos 300 lei
7 napos ha jól emlékszem 550 lei

Persze így h a pálya fele meg se volt nyitva, a teljes árat kérték meg...
2018.03.29. adalbert
Régóta szemezgettem már ezzel a sítereppel, s a több éves vágyam vált végre valóra, s ma már elmondhatom, hogy 1 napot itt is síeltem. A körülmények úgy alakultak, hogy bár jelentős távolságra van Békés megyétől ez a síterep, mégis egynapos síelés keretében látogattunk meg.2018 március 25-én kora hajnalban indultunk, s Békéscsaba és síterep közötti 375 km-es utat több, mint 5 és félóra alatt tettük meg. Az útvonal Battonya-Arad-Lugos-Karánsebes-Nádorhegy-Hátszeg-Petrozsény-Obarsia-Lotrului-Ski Resort Transalpina.Az utakról csak annyit, hogy egyre jobban lehagynak bennünket a románok ezen a téren. A hullámos magyar szakasz után egyenesen felüdülés volt az autózás Petrozsényig.No onnan már a régi román utak képével találkozni, lyuk lyuk hátán, s nem is lehetett 55 percnél gyorsabban megtenni a hátralévő 35 km-t. Az előrejelzések figyelembevételével igazán jó sínapot sikerült kifognunk itt. A parkoláskor felrémlett, hogy milyen tömeg lehet a pályán, mert alig sikerült találni parkolóhelyet a még épülő parkolóház harmadik emeletén.Az ára 10 lel volt egész napra. Az árak nagyon barátságosak. Napi jegy 100, délelőtti 9-14 óráig szóló jegy 75, míg délután 13-17 óráig jegy 65 lej.
Bankkártyát nem fogadtak el a jegyvételnél, s sehol máshol sem. A legjobban dolog itt a kabinos felvonó amivel Romániában nem túl gyakran találkozni.Nagy a kapacitású, egy-két perc várakozás után már visz is fel az embert a csúcsra. A webkamerákat figyelve már régebben feltűnt, hogy hétközben csak a középső állomásig jár a kabin. Hétvégéken , mint esetünkben is végigjáratják, s ekkor működtetik a 4 üléses leitner felvonót is. Ekkor használható a 7 jelű kék pálya. Ez nem erőltettük nagyon, mert nem nagy a lejtése, de megjegyzendő, hogy itt nem is voltak sokan. Sőt itt nem is volt beléptető kapu, amit annak tudom be, hogy az előző két szezonban egyszer sem volt üzemben, amikor ránéztem a webkamerára. Valószínűleg a jövőben kerül ide is kapu.A középső állomásra való visszacsúszásra nem vállalkoztunk, mert egy völgy oldalán kellett volna csúszni. Így amikor fentről megcsodáltuk a gyönyörű tájat és készítettünk néhány felvételt be a kabinba, s visszamentünk a középállomásra. Innen csúsztunk lefelé és ámultunk a szép vidéken. Ez az 1 pálya nehézségi fokát pirossal jelölik, s ez meg is felel a valóságnak, de nem vészes piros.Jó hosszú pálya, s igénybe veszi a lábat. A középállomástól két tökös felvonó is kiindul, de ott hétvégén nagy a sorban állás. Ezért nagy többség a kabinos felvonóval párhuzamos 1 piros pályát járja egész nap. Így egész nagy tömeg tartózkodik a pályán, s mivel egész technikás lassan haladnak lefelé, s így nem alakult ki tumultus a völgyállomási beszállónál. A pálya elég széles, de a tömeg miatt nagyon figyelni kell. Egyik-másik síelő nagy sebességgel zúg le a pályán. Egésznap balesettel vagy sérüléssel nem találkoztam.A nagy tömeg miatt a piros pálya a nap végére elég buckássá vált, s itt-ott jeges foltok is előkerültek. Amikor láttuk, hogy kevesen vannak a tökös felvonónál kipróbáltuk azt is. A 2 pálya kék jelzésű pálya széles és egyáltalán nem buckásodik, kezdőknek nagyon jó. A két tökös felvonó kapacitása miatt itt sosincsennek sokan ezen a pályán. Itt lehetne növelni a kapacitást.
A sípályát már hat éve átadták , de messze nincs még vége az építkezésnek. Az 5 km-nyi síelhető rész még nagyon messze van a tervezett 60 km-től. Ez a félkész állapot nagyon visszaköszön a kiszolgáló létesítményekben. Egy hütte található fent csak, de ott csak italokat árulnak. Lent készül egy étterem, de ebben a szezonban nem nyit ki. Kürtöskalács és lángos árus, kolbász sütő található az út melletti parkolóban de nagyon szerény a kínálatuk, s ennél jóval több elvárható lenne egy ilyen síterep mellett. Wc csak a völgyállomáson található, no ez nagyon kulturált.
Összefoglalva nagyon jó benyomást tett ránk ez a sípálya. Szívesen visszatérünk majd jövőre, s természetesen minimum két-három napra, mert bőven van szálláshely néhány kilométerre a pályától. A szép környezet, kedvező árak vonzzák az embereket. Láttunk buszt Bukarestből is. A Vidra-tóval és Kárpátok hegyeivel a háttérben készített fényképek örök élmény marad mindenkinek.
DSCF7731.JPG DSCF7675.JPG DSCF7676.JPG DSCF7716.JPG DSCF7717.JPG DSCF7721.JPG DSCF7722.JPG DSCF7718.JPG DSCF7751.JPG DSCF7756.JPG DSCF7747.JPG DSCF7758.JPG DSCF7750.JPG DSCF7770.JPG DSCF7774.JPG DSCF7776.JPG DSCF7669.JPG DSCF7679.JPG DSCF7680.JPG DSCF7682.JPG Screenshot-2019-02-06-14-28-10-778-com.google.android.apps.maps.png
2016.03.13. adalbert
370 Km-re Békéscsabától az egyik leginkább hóbiztos síterepnek tűnik Voineasa Transalpina síterep. A honlapként megjelöl webololdal egy elavult régi, mert a helyes oldal címe : http://www.trans-alpina.ro/. Van egy nem hivatalos facebook oldal is, ahol a pályát használók naponta töltik fel a képeiket. Ez a https://www.facebook.com/pages/P%C3...%A2rtia-Ski-Vidra-Transal... . Ez két oldal alapján lehet a legtöbb hasznos infót összeszedni az oldalról. Jelenleg az 1-es piros és a 2-es kék pálya üzemel. Nem is megy csak a kabinos felvonó és az 1-es húzós lift. Így jelenleg síelhető pálya az 1-es 2250 méteres piros jelű és a 730 méteres 2-es kék pálya . Ahogy látni a webkamerák képei alapján a húzós liftnél kialakult egy kis sor, míg a kabinos esetén ilyenre biztosan nem kellett számítani. Mivel a webkamerák csak a magasabb részeket mutatják nem igazán lehet tudni , hogy a piros alja milyen olvadt lehetett a nap végére. A facebook oldalon található képek alapján lent nem sok hó van a pályán kívül.
Jelenleg így van nyitva
Hétfő: Zárva
Kedd: Zárva
Szerda: zárva
Csütörtök: 9:00-04:30
Péntek: 9:00-04:30
Szombat: 9:00-05:00
vasárnap: 9:00-05:00
Az időjárási viszonyoktól függően (köd, hóvihar stb) ideiglenes menetrend is változik.

hasznos információk

A teljes vastagsága a hó 45 cm
Új hó 25 cm
Hóminősége: síelésre jó állapotban
Az utolsó nap, amikor havazott 2016/02/19
Állapot berendezések:

Telegondola 1 nyitva
4 üléses felvonó zárva
Tökös felvonó 1 nyitva
Tökös felvonó 2 zárva
Műhó telepítés: funkcionál
partiivoineasa.png vidra4.jpg vidra5.jpg vidra3.jpg 1459667-769352773196641-6640555720743801993-n.jpg Ionella-1.jpg Ionella-2.jpg plecare.jpg 1916889-1144300052270232-6037293540674557719-n.jpg 10403183-1133249596699803-3110251965634832928-n.jpg vidra.jpg vidra2.jpg tescaun1.jpg 1913554-1050947671638869-9167484187032454325-n.jpg 1929830-769352803196638-1044393283309865293-n.jpg 12832298-769352719863313-8477533438646554592-n.jpg 12832498-769352609863324-6277838133852828891-n.jpg 12246832-10154057961682899-5535493153778714770-n.jpg
2015.02.21. Kucseramisi
Ajánlom a kelet és délkelet Magyarországi télisport kedvelőknek. Viszonylag közel van 390 Gyulától. Meglepően jó és hóbiztos. Kabinos és francia felvonók. Majdnem végig jó az út, az utolsó 12 km ami rosszabb. Arad > Temesvár > Petrozséni útvonal.
h i r d e t é s
h i r d e t é s
h i r d e t é s
UTASBIZTOSÍTÁS -10% » FELIRATKOZÁS HÍRLEVÉLRE »
A SIELOK.HU SZÁMOKBAN
A portált jelenleg 55 vendég és 5 regisztrált felhasználó látogatja.