Most töltöttünk fent egy hosszú hétvégét Zugspitzén a gleccseren, íme egy rövid élménybeszámoló:
Mindennap az Eibsee tónál parkoltunk a német oldalon (5 euró a parkolás). Itt van a közvetlenül a csúcsra felvivő felvonó végállomása (1000m ről 2960m re megy). A tónál lévő parkolóhoz nem lehet lesíelni, először fel kell menni a Zugspitze csúcsra és utána a gleccser lifttel vissza le 2600m-re, ott kezdődik a pályarendszer. A hegycsúcsra felvivő modern kabinos liftet 2017-ben adták át és állítólag több rekordot tart (szintkülönbség, tartooszlop magasság).Gyönyörű belőle a kilátás, gyors, a végén majdnem függőlegesen megy felfelé, a felső állomásra a megérkezés vagy "dokkolás" kicsit Star Wars hangulat. Nekem nagyon tetszett.
Fent 2900m en van étterem és panoráma terasz, megéri körülnézni.
Aztán átszállás, le a gleccser lifttel a sípálya központjába 2600m re, és itt lehet a léceket felcsatolni. Van itt egy sikolcsonző, én itt bereltem komplett felszerelést. (Két napra 60 euró). Érdemes előre neten lefoglalni! (Google: Zugspitze Skiverleih) Van egy fogaskerekű vasút is, aminek itt van a végállomása. Ez ugyanonnan lentről jön egy hosszú alagúton keresztül, a parkoló ezzel is elérhető, és ez köti össze a közeli falvakat/siterepet. Én a feljutasra az átszállás ellenére a kabinos liftet ajánlom, nem a fogaskerekűt, mert utóbbi eléggé lassú, és az alagútban a kilátás sem olyan jó.
Sípályák:
Nem túl nagy a pályarendszer, de nekem két napra bőven elég volt. 2600m ről megy egy csakanyos lift felfelé, ezzel elérjük a siterep tetejét, kb. 2700m. Innen két rövid kék pálya indul, pazar kilátással, ezek bemelegítésre vagy tanulásra jók.
Két gyors, modern 6 üléses lift van, mellettük kék és piros pályák vannak.
A leghosszabb piros pálya kb 2.5 km, az a távolabbi 6 üléses felső állomásánál kezdődik, és egy csakanyos lift / 6 üléses lift kombinációval lehet újra elérni.
A pályák vonalvezetése remek, szélesek, kényelmesek.
Fekete pályával nem találkoztam, de aki izgalmakra vágyik, annak rengeteg freeride lehetőség van. A liftből nézelődve hajmeresztő helyeken is lehetett sínyomokat látni.
A pályák jól elő voltak készítve, porhó mindenütt, nem jeges, nem buckás, egyszerűen tökéletes volt.
Tömeg:
A kabinos liftnel, a huttekben, a síkölcsönzőben, a parkolókban sokan voltak. A huttek közül az üvegezettet nem ajánlom mert sokat kell várni mindenre (mint kiderült, valami szuper előkelő étteremről van szó).
Viszont a 6 üléses lifteknél semmilyen tömeg vagy sor nem volt, néha egyedül mentem a székes lifttel vasárnap, szikrázó napsütésben. Rengeteget tudtam síelni, piros pályán le, 1 perc a sorban, székes lifttel föl. A pályákon alig voltak. Lehet, hogy a siszunet Bajorországban még nem kezdődött el, és ezért, vagy a közeli siterepek elszívják a síelők tömegét, nem tudom.
Érdemes jó korán elindulni, mert ha az ember el is csípi az első liftet az Eibsee tónál 8:30-kor, akkor is kb. 9:15-re érünk fel legkorábban a palyakhoz.
Extra:
Van egy jégből épült szálloda rövid sétára felfelé a huttektol, előtte egy bár és nyugagyak. Jó időben egy italra és napozasra kiváló a hely, ajánlom a huttek helyett! Az Iglu házba be lehet menni, a falak jégből, van bent villany és jegszobrok a falon, érdekes belülről.
Mindent egybevetve én nagyon ajánlom a helyet a szuper hóviszonyok miatt. A siberlet érvényes a közeli, nagyobb, picit alacsonyabban fekvő Garmisch Partenkirchen nevű palyarendszerre is, de mivel odalent parkolónál 1000m-en tíz fok volt, úgy döntöttünk, nem próbáljuk ki. Fent 2600-on ideális nulla fok körüli volt hőmérséklet. Nagyon klassz hétvége volt! Már azt nézem, mikor lehetne visszamenni még egy pár napra. A szezon állítólag májusig tart...
Utazás:
Munchenbol jöttünk autóval (senkit se tévesszen meg hogy autópálya és csak 110km, sajnos több mint két óra kellett a dugók miatt visszafelé). Van közvetlen vonat is Munchenbol, lehet, hogy az még jobb választás, mint az autó.