A felelősségbiztosítást is nagyon alacsonyan mérik, pedig "idegen pályán" eleve hátrányból indulsz mondjuk egy helyivel történő konfliktus kapcsán. Ezt nem is fejteném ki tovább, mert nem szeretnék megrémiszteni senkit sem a károk esetleges nagysága miatt.
Ami még nagyon fontos, hogy osztogatják a feltételekben a 100 milliós biztosítási vállalásokat kórházi, egészségügyi ellátás terén, csak ha valami komolyabb történik rögtön a magyar egészségbiztosítási rendszeren keresztül finanszíroztatják az ellátási költségeket (ugye más f...-val verik a csalánt), ezért is van sok helyen ügyesen elrejtve, hogy az Európai Egészségbiztosítási Kártya kötelező.
Arra is felhívnám a figyelmet, hogy sokszor próbálják az egészségügyi biztosítási kockázatokat is áthárítani, például krónikus betegségből eredő problémára levezetve a megtörtént bajt, mert akkor kisebb az általuk vállalt fedezet.
Ami még az anyagi kockázatokat illeti, sokszor szerepel az előírások között a névre szóló számla megléte, ami röhej, mert az átlagember nyugtát kap a vásárlásairól, természetes személyként nem fogsz nevedre szóló számlát kérni (pld-ul műszaki, sport eszköz beszerzéseknél).
Szintén rossz tapasztalat, hogy igénybe nem vett biztosítási napokat (megszakítod az utadat és hazaérkezve lemondod a tovább fennmaradó napokat) nem fizetnek vissza, sőt volt, hogy egyes biztosító ügyintézője e-mail-ben elkérte a számlaszámot, hogy visszautalják a lemondásból eredő többlet díjat, aztán végén nem fizettek, sőt nem válaszoltak a további levelekre.
A gépjármű asszisztance kapcsán is vannak nagyon érdekes feltételek, arra is oda kell figyelni.
Én is elkezdtem évekkel ezelőtt olvasgatni a feltételeket és ahhoz képest, hogy az árak dinamikusan növekedtek, a feltételek viszont egyre jobban szűkítik a kötelezettségvállalást a biztosítók részéről.