Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM
Offtopik üzenetek megjelenítése kikapcsolva
Magyarország
Mátraszentistván Sípark
síterep infó oldal
ÉRDEKEL
SZÁLLÁSTIPP
Fogadó a táncoló kecskékhez - szállás Galyatetőn, a mátraszentistváni Síparktól kb. 3 km-re
ÜZENETEK (4765)Időben csökkenő Időben csökkenő
eFHá
7 élménybeszámolót írt
7
1 éve tag
2025.01.26. 08:50
Kimondtad a lényeget: "...amikor lehet".
Ebből van sajnos egyre kevesebb az utóbbi években.
Ezért én biztosan arra törekednék beruházóként, hogy új pályák kialakítása helyett abban a kevés fagyos időszakban, amikor van lehetőség hóágyúzni, minél hatékonyabban, az összes meglévő pályát egyszerre üzemképessé tudjam tenni. Ha ez jelenleg nem megy, hogy fog menni dupla annyi pályával? Persze mindenki azt csinál a beruházásra szánt pénzével, amit akar és az is lehet, hogy erre a problémára is van már terve a tulajdonosnak. (én csak hangosan gondolkodok)
Előzmény: (User12 222389)
magnum56
325 élménybeszámolót írt
325
16 éve tag
2025.01.24. 22:46
Szia Robin!
Én is kíváncsi lennék rá.
Köszi.
Előzmény: (Robin 222395)
Robin
2509 élménybeszámolót írt
2509
18 éve tag
2025.01.24. 21:51
Mert még túl fiatal vagy ! :)
Privátban jelentős információkkal szolgálhatok neked !! :)
Előzmény: (eFHá 222383)
User12
5 élménybeszámolót írt
5
5 éve tag
2025.01.24. 16:58
Szerintem ezzel Mártaszentistvánon nincsen probléma, amikor lehet minden hóágyúzható pálya megy. De ha már megvan a lift, ami ott hever a parkoló fölött, akkor már szinte biztos, hogy megvalósul gondolom.
Előzmény: (eFHá 222383)
eFHá
7 élménybeszámolót írt
7
1 éve tag
2025.01.24. 08:07
Csodálkoznék, ha ez a beruházás megvalósulna. Olyan telek vannak mostanság, hogy már a jelenlegi pályákat sem tudják behavazni.
Előzmény: (User12 222382)
User12
5 élménybeszámolót írt
5
5 éve tag
2025.01.24. 02:48
Sziasztok!
Esetleg lehet tudni valamit a kút-hegyi beruházásról? Milyen pálya, pályák fog mellé épülni (hossz, nehézség) stb. ?
Fidosan
190 élménybeszámolót írt
190
13 éve tag
2025.01.23. 22:53
A hèten voltunk itt először, kellemes meglepetès volt, ment az ülőlift, a pályák amik nyitva voltak szèpen elő voltak kèszítve, a kedvenc a 3 as piros volt , szèles kellemes esèsű itthoni viszonylatban hosszúnak mondható, 3 órás jegy elèg volt a combokat megdolgozni, ülölifttel fel, onnan egyenesen a pályára, arról a lifthez, sor nem volt hètfőn, kedden sem vèszes pár perc várakozás de az sem mindig. Az egèsz terep jól elrendezett, parkoló szèlèn a jegypènztár onnan pár mèterre a kèk pálya amin le lehet csúszni egyenesen a liftig. Pár napos síelèsre, besízèsre tökèletes.
IMG-20250121-110315.jpg
IMG-20250121-103922.jpg
IMG-20250121-103821.jpg
IMG-20250121-110300.jpg
László Ollé
2 élménybeszámolót írt
2
9 éve tag
2025.01.16. 09:17
Szia! Korán kell menni. Early bird 8:30-tól kb. 10:30-ig lehet tekerni. Utána, nyugiban csúszkálni, egymást figyelni, nézelődni, élvezni a táj szépségét. Kellemes időtöltést!
Előzmény: (vajdal 222283)
vajdal
1 élménybeszámolót írt
1
22 éve tag
2025.01.16. 08:30
Sziasztok!

Szombaton mennyire viselhető a tömeg? Mire számítson olyan, aki még nem járt ezen a terepen?

Előre is köszönöm a választ
Fejes Péter
24 élménybeszámolót írt
24
14 éve tag
2025.01.03. 19:32
Január 3-án , vagyis ma, három órás jeggyel 4 kilométert síeltünk az unokákkal a 4-személyes ülőlift műszaki hibája miatt. Extrém ár ,hiszen minden megtett kilométerünk 2500 Ft-ba került! Pozitívum gyönyörű napsütés, kiváló hó, s az sízők is türelmesek voltak.
Remélem holnaptól sízni tudunk! PS: a kasszánál 35 perc is kicsit sok.
- Marky -
761 élménybeszámolót írt
761
16 éve tag
2025.01.03. 17:56
Reggel lett egy érzésem, hogy nem érdemes elindulni, ezek szerint bejött.

Gondolom a holnap is ugyanilyen képlékeny...
antalg
10 élménybeszámolót írt
10
9 éve tag
2025.01.03. 15:09
Sokan felmentünk síelni a mai napon és csak ott értesültünk, hogy nem működik a négyüléses felvonó.Lehet hogy kiírták az oldalukra csak nem vettem észre?Végül is nem vettünk síbérletet.
Nagypeter88
5 élménybeszámolót írt
5
4 éve tag
2025.01.03. 11:00
Sajnos ismét áll a 4üléses felvonó. :(
Bata Attila
2089 élménybeszámolót írt
2089
17 éve tag
2025.01.02. 16:54
Úgy tűnik, hogy sikerült. Ma délután már ment.
Előzmény: (- Marky - 222099)
- Marky -
761 élménybeszámolót írt
761
16 éve tag
2025.01.02. 16:35
Sziasztok
Valaki tudja, hogy sikerült e megjavítani a beulos felvonot ma?

Ennek tudatában indulnek el holnap (vagy nem)

Köszönöm
TZoli
1184 élménybeszámolót írt
1184
21 éve tag
2024.12.31. 22:16
2024 utolsó napjaiban a hazai síelési lehetőségek igencsak beszűkültek. Rövid tájékozódás után a tegnapi napra MSZI adta a legjobb lehetőséget. A csákányos mellett ment a Panoráma lift azzal a pályával, ami az alagúton megy át. Napok óta az inverzió volt a térség időjárási jellemzője. Míg Pásztó környékén köd és -5, aztán a tetőn már napsütés és 0 fok. Ezért pár napja nem is tudtak hóágyúzni. A megnyitott pályák szerintem is teljesen rendben voltak, a környéket egy kicsit belepte pár centis hómaradvány, ami az összességet tekintve hozta az igazi téli feelinget. Mi nyitásra értünk, de a parkoló már tele volt. A kölcsönző és síiskola előtt hosszú várakozó sorok. A kiszolgáló személyzet nagyon profin szervezetten, udvariasan és gyorsan végezte a dolgát. Példaként a gyerek bukó kölcsönzése a vonalkódos leolvasó használatával 5 perc alatt megvolt a személyi adminisztráció és a fizetés is.
Nem tudok létszám adatokat. Kutyasétáltatóval, kirándulóval 1000 fő megfordult aznap ott? El tudom képzelni. Ennek ellenére azért 10 perc körüli köröket a legnagyobb sűrűsödés esetén is lehetett csinálni. Vidámság, jókedv volt jellemző mindenfelé. Hó volt, szép idő, napsütés, csúszni lehetett, esetenként még elég jó lendülettel is. Sötétedést követően, mikor 5 óra után eljöttünk, már beindították a hóágyukat. Szerintem a következő napokban még jobbak lesznek a körülmények.
ervinsi
9 élménybeszámolót írt
9
10 éve tag
2024.12.31. 12:39
Miután a környező országok közeli síterepein a hóínség miatt eléggé elszomorító a helyzet tegnap kipróbáltuk ezt a terepet és nem is csalódtunk.
Persze nem indultunk irreálisan nagy elvárásokkal, hiszen ez egy pici hely relatíve, csak a kék pályák mentek stb., viszont most pl. a közeli osztrák terepeken webcam alapján több pénzért kevesebbet kaptuk volna (komoly tömeg/sorok).

Nyitás előtt kevéssel érkeztünk a ködből a totál napsütésbe, a pálya olyan 11-ig. elég jól tartotta magát és az üllőfelvonónál nem is volt tényleges sor. A felvonó nem a kétsebességes, hanem a beszállást könnyítő futószalagos.

Amit még kipróbáltam a két tányéros lift egyike volt (nem akartam kicsit felfelé gyalogolni a parkolóhoz). Ez nem a gyors indítópálcás, de mivel kettő van belőle ez is megfelelő a helyhez és kezdőknek talán a legideálisabb is.

Délre azért már néhány perc várakozás összejött mindenütt, ami az ebédszünetet tartók miatt kicsit még lazult később.
Du. 2 környékére már eléggé szétesett a pálya, hóbuckák ill. az ülőlift előtti utolsó fordulásnál is komoly nyomvályú lett.

Ami viszont inkább zavaró volt, az a kiszállásnál/a pályán nem a legjobb helyen téblábolók (esés után saját érdekből is tessék már félrehúzódni nem a legszűkebb rész közepén felcsatolni). A liftet is e-miatt kellett többször leállítani, mert a kiszállást ez is nehezítette különösen a kezdőknek. Szintén nagyon hiányzott a piros pálya mert akkor nem 1 pályán küzdöttek volna a nagyon kezdők meg akik a száguldást szerették volna élvezni.
Nem iskolaszünetben, hét közben ez egy szuper hely, a kisebb közeli szlovák terepek totál versenyképes alternatívája.
Matra.JPG
Mil
808 élménybeszámolót írt
808
18 éve tag
2024.12.26. 07:53
Valóban növekedett az élelmiszer, a tárgyak-kacatok fogyasztása, szeméttermelés, a házak, irodák fütésének-hütésének energiagogyasztása, az autók száma, a megtette kilométerek, a repülöutak száma, hosszan, minden.. A repülés védelmében hadd irjam le, hogy brutálisan lecsökkent a repülök utasonkénti üzemanyagfogyasztása az elmúlt évtizedekben! 1) hosszabbak lettek ugyanazok a repülök, 2) könyebb anyagokból épitik, 3) vékony ülések vannak és sürübben, 4) hatékonyabb hajtömüveket fejlesztettek ki, 5) jobb aerodinamika, sharklet szárnyacskák stb. 6) az emberek elkezdték sokkal kevesebb, könyebb csomaggal utazni. 7) a kontinensen belüli járatokon ma már sokkal kevesebb plusz, rezerv üzemanyag = ballaszt van. Sokkal több reptér van, jó leszálló rendszerekkel, nem kell annyi tartalék üzemanyag, könyebb a gép. A Wizzairnél (is) sztenderdé váló A321Neo per utas sokkal kevesebbet fogyaszt mint egy autó: "The Airbus A321 featuring Sharklet wingtip devices consumes 2.2 L/100 km (110 mpg‑US) per person with a 200-seat layout for WOW Air. Airbus airliners delivered in 2019 had a carbon intensity of 66.6 g of CO2e per passenger-kilometre, improving to 63.5g in 2020." https://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_economy_in_aircraft?wprov=sfla1 (A Wizzairé 221 üléses.) Tehát kb. 3-4-en kell utazzanak az autóban ahhoz, hogy üzemanyaghatékonyabb legyen mint a repülö.. A repülö hàtránya, hogy rögtön fent a magasban tolja ki a CO2-t ahol a rögtön üvegházhatású.. Ugyanakkor pl. gyakorlatilag megvan a hidrogénhajtású Airbus, azért nincs, nem lesz gyorsan rendszeresiteni mert nincs rendes hidrigéngyártó-elosztó-tároló-töltö kapacitás kiépitve.. https://simpleflying.com/airbus-a380-hydrogen-flight-zeroe-power-on/ Nem betiltani kell az utazást hanem a technikami fejlesztés által fenntarthatóvá tenni.
Előzmény: (Tervező 221956)
bandi1123
1 élménybeszámolót írt
1
1 hónapja tag
2024.12.26. 03:03
Egyébként a felhagyott mátraszentimrei pálya bekapcsolására látni lehet-e valami esélyt?
Bennem az a lehetősé merült fel, hogy a panorámalift hegyállomásától el lehetne indulni le a hegyről, úgy, hogy a pálya vége a 'szentimrei pálya alja. Innen felfelé mehetne egy csákányos, vagy -emelkedéstől függően (nem néztem utána)- valami komolyabb, pl. ülőszékes felvonó. Valamint a panoráma hegyállomásától érdemes lenne egy ülőszékes felvonót vinni a Kút-hegy tetejére. Ha megépül a Kút-hegyen a pálya és az összeköttetés teljes egészében Piszkéssel, valamint esetleg a 'lászlói pályával, akkor egész hosszan lehet síelni, igaz, csak felvonózással, de én nagyon élvezném, hogy Piszkés-László-Kút-hegy-6-os-hosszú pálya-panorámalift-'Imre-Panoráma hegyállomás-Kút-hegy-Kút-hegyláb...
Tervező
88 élménybeszámolót írt
88
9 éve tag
2024.12.21. 11:35
A legmesszebbmenőkig igaz !

Naponta több mint 200 ezer(!!) repülő járat van, kn 15 m3 kerozin/járat, ez 3 millió köbméter, ( 1x1 km terület 3 m magasan feltöltve, tehát egy kisebb falu területe ) oxigén fogyasztás + mindenféle kibocsátás, hiányzik a lé a földkéregből....A környezetvédők különgépekkel mennek a kongresszusokra, Magyarország távol-keleti új járatokat indít... "zöld" Tiltakozás?
Az elmúlt években volt olyan nap, hogy csak Magyarország fölött 5000 gép repült át. (Nem kitalálás. a légi irányítás minapi riportjából vettem át az adatot)
Ez 35 évvel ezelőtt kb 1000 járat volt, az sem volt már kevés.
Napi 4000 kereskedelmi hajó, kb 300 m hosszúak, a legócskább fűtőanyaggal, ...ki sem számolom, plusz a kiránduló hajók, jachtok, halászhajók, ja, és kikötés előtt szemetüket mind az óceánba engedik...
Gyerekkoromban a győri Vagongyár kb 10 ezer dolgozójából 16-nak volt saját gépkocsija, a cégnek kb. 3. Ma Audi dolgozóknak? Többségében családonként kettő...
Napelem, nettó környezetszennyezés. Kína, India, gyerekmunka, több millió m3 talaj bányászása, mosása, vegyszerezése stb, hogy a napelemekhez szükséges néhány kg félvezetőt kinyerjék
Akkumulátor, a "tiszta villany" füstje az erőmű kéményen megy ki, jobb esetben atomerőműből, itt "csak" a sugárzó hulladékot kell elhelyezni
Szélkerekek megrepedt nem újra hasznosítható vitorláit Afrikában ássák be a földbe...
Ja, ne felejtsük el, ennek csak az emberiség kb ötöde a haszonélvezője, mert az indiai, kínai, afrikai stb. éhező, beteg, rongyos (ha van egyáltalán ruhájuk) embertársaink még a közelébe sem férnek !

A hazai sípályák területe a 40 évvel ezelőttihez képest gyakorlatilag nem bővült, mivel sok kisebb meg is szűnt.
Persze, ezt kell támadni, mert nem kerül semmibe, lényeg, hogy dögöljön meg a szomszéd tehene is, feltéve, hogy nem repülő, hajó, vagy gk.
Előzmény: (Kis Kovi 221955)
következőutolsó
h i r d e t é s
h i r d e t é s
KIEMELT SÍTÁBOROK
UTASBIZTOSÍTÁS 10% KEDVEZMÉNNYEL
KIEMELT SZÁLLÁSAKCIÓK
SZAKÜZLET AJÁNLATOK
KIEMELT APRÓHIRDETÉSEK
Havazás Előrejelzés
FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE