Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM
Offtopik üzenetek mutatása bekapcsolva
Magyarország
Mátraszentistván Sípark
síterep infó oldal
ÉRDEKEL
SZÁLLÁSTIPP
Parádsasvári Fakuckó - 4 fős faház dézsafürdővel a Mátrában
ÜZENETEK (5119)Időben csökkenő Időben csökkenő
Tervező
87 élménybeszámolót írt
87
9 éve tag
2024.12.21. 11:35
A legmesszebbmenőkig igaz !

Naponta több mint 200 ezer(!!) repülő járat van, kn 15 m3 kerozin/járat, ez 3 millió köbméter, ( 1x1 km terület 3 m magasan feltöltve, tehát egy kisebb falu területe ) oxigén fogyasztás + mindenféle kibocsátás, hiányzik a lé a földkéregből....A környezetvédők különgépekkel mennek a kongresszusokra, Magyarország távol-keleti új járatokat indít... "zöld" Tiltakozás?
Az elmúlt években volt olyan nap, hogy csak Magyarország fölött 5000 gép repült át. (Nem kitalálás. a légi irányítás minapi riportjából vettem át az adatot)
Ez 35 évvel ezelőtt kb 1000 járat volt, az sem volt már kevés.
Napi 4000 kereskedelmi hajó, kb 300 m hosszúak, a legócskább fűtőanyaggal, ...ki sem számolom, plusz a kiránduló hajók, jachtok, halászhajók, ja, és kikötés előtt szemetüket mind az óceánba engedik...
Gyerekkoromban a győri Vagongyár kb 10 ezer dolgozójából 16-nak volt saját gépkocsija, a cégnek kb. 3. Ma Audi dolgozóknak? Többségében családonként kettő...
Napelem, nettó környezetszennyezés. Kína, India, gyerekmunka, több millió m3 talaj bányászása, mosása, vegyszerezése stb, hogy a napelemekhez szükséges néhány kg félvezetőt kinyerjék
Akkumulátor, a "tiszta villany" füstje az erőmű kéményen megy ki, jobb esetben atomerőműből, itt "csak" a sugárzó hulladékot kell elhelyezni
Szélkerekek megrepedt nem újra hasznosítható vitorláit Afrikában ássák be a földbe...
Ja, ne felejtsük el, ennek csak az emberiség kb ötöde a haszonélvezője, mert az indiai, kínai, afrikai stb. éhező, beteg, rongyos (ha van egyáltalán ruhájuk) embertársaink még a közelébe sem férnek !

A hazai sípályák területe a 40 évvel ezelőttihez képest gyakorlatilag nem bővült, mivel sok kisebb meg is szűnt.
Persze, ezt kell támadni, mert nem kerül semmibe, lényeg, hogy dögöljön meg a szomszéd tehene is, feltéve, hogy nem repülő, hajó, vagy gk.
Előzmény: (Kis Kovi 221955)
Kis Kovi
281 élménybeszámolót írt
281
13 éve tag
2024.12.21. 10:27
Érdemes lenne az arányokat nézni.

Magyarországon a rendszerváltást követően az elmúlt évtizedekben csökkenő lakosságszám ellenére a korábbi bevásárlási, fogyasztási helyszínek többszöröse épült meg, egyetlen közepes helyszín egyszeri (beruházás) és működtetési, illetve ott realizált (beszerzett) (túl)fogyasztási cikkek ökológiai lábnyoma többszöröse egy ilyen jellegű bővítésnek.

A gépjárműpark és napi használatban lévő járművek esetében ugyanez elmondható.

A lakóterületek vagy szabadidős célú épületek (idegenforgalom, + kedvtelési ingatlan) egy főre jutó négyzetmétere is többszöröse lett az előző század közepéhez viszonyítva.

A kulturális (pld-ul: szórakozóhelyek), szocális és egy sportingatlanok szintén hasonló arányban, de még a közutak is hasonló mértékben bővültek.

A zöldről pofázók akárcsak mobilitási szokásai ugyanez, a Normafáért aggódó egyik álcivll FB profilja tízezres km-ekkel járó repüluta(kat) feltételez.

Emberek ezrei egy-egy rövidebb síelésért is km ezreket utazgatnak nyugatra.

A divatipar, amely jelenleg éppen a lányokat fiúnak, a fiúkat nőknek öltözteti és kétszer annyi anyagot használ fel a ruházat kapcsán egy-egy terméknél, mint ami szükséges lenne brutál mértékű felesleges fogyasztást indikál, nem beszélve az évente cserélendő ruhatárakról.

A hiúsági ipar által indikált - valójában teljesen felesleges - (túl)fogyasztás brutális mértékben növeli az okológiai lábnyomot, mégsem foglalkozik vele senki, ehelyett orrkarikás, zöld hajú kamu aggódók osztják a rizsát a fenntarthatóságról, holott a zöld ipar fajlagos beruházási, anyag- és logisztikai költségei, általuk termelt későbbi hulladék teljes életútja sokkal szennyezőbb, mint a korszerű atomerőművekben előállított energia.

Még az étkezési, fogyasztási pazarló szokások (nem környezetünkben termelt termékek fogyasztása, túlfogyasztás, feleslegek, hulladékok, azok szállítása) is fényévekkel nagyobb kibocsátásokkal, szennyezésekkel járnak.

Szóval véleményem szerint elég az álszenteskedésből, képmutatásból és ördögűzésből a hazai síélet tekintetében bármilyen beruházás kapcsán, mindenki nézzen körül hogy miként élünk és teljes rendszereket vizsgáljon, ne egy kiragadott szegmenst.
Egy füstölő club hétvégének országszerte összességében nagyobb a kibocsátása, mint amiről itt például beszélünk több évtized tekintetében.
gaboca
3399 élménybeszámolót írt
3399
15 éve tag
2024.12.21. 08:49
Pedig lehet, de, vannak helyek ahol kis területek vannak elkerítve, mert ott él valami növény ami kiemelten védet, lásd Tihanyi félsziget, Őrtorony kilátónál, konkrétan el van kerítve egy rész, belépni is tilos, valahol a Mátrában is rémlik ilyen pici rét, amit körbe kerítettek ilyen miatt.
Maga az ágyúzott hó a probléma egy réten, sokkal lassabban olvad el mint a természetes, erről már volt szó Ausztriában is, sokkal később tud a növényzet fejlődni a sípályaként is használt legelőkön.

Vagy marad a legvalószínűbb lehetőség azért van így, bosszantani akarják a síelő közönség egy részét! :-)

https://www.bakonyerdo.hu/okoturisztika/nyitott-kapuk-erdeinkben/hirek/elohelyvedelem-a-tihanyi-ortorony-kilatonal
Előzmény: (HJH 221953)
ortorony.PNG
tih.jpg
HJH
82 élménybeszámolót írt
82
2 éve tag
2024.12.21. 06:07
Erdőt lehet irtani, fix hóágyút építeni nem.
A térkép nem gondolat, hanem a szabályozás határa.
Az egyik oldal védett (zöld) a másik pedig nem.
Ne magyarázzunk belel olyat ami nincs benne.
A határ a műút, nem az 1-es és 2-es pálya közötti sáv!
Ott van az "éles határvonal".
Egyik mezőn él valami 15 m-rel odébb már nem. Menjünk már!
gaboca
3399 élménybeszámolót írt
3399
15 éve tag
2024.12.20. 21:27
Magyarország is Szlovákia mellett van, mégis van egy éles határvonal, amitől az egyik nem olyan mint a másik. A két pálya tekintetében is lehet egy határvonal amitől az egyes mint natura 2000, más besorolás alá esik mint a kettes, lehet ez akár valami növény is ami a 2-es területén honos, gondolom én.
Covid időszakban sokat voltam ott, de valahogy nem tapasztaltam az 1-es korlátozott használatát, amikor volt víz kapacitás, behavazták, nyilván kell valami sorrendet tartani, ha nem áll korlátlanul rendelkezésre víz.
És ez nem feltétlenül esik egybe azzal, ki mit preferál.
Előzmény: (HJH 221945)
Pantherophis
58 élménybeszámolót írt
58
13 éve tag
2024.12.20. 21:16
Az üzemeltetők 2005 óta (akkor még volt a honlapjukon egy saját SG fórum) következetesen állítják, hogy mindenhol lehet hóágyúzni, csak a 2-esen nem, méghozzá természetvédelmi okokból.
Ezzel vitatkozni lehet, csak nem sok értelme van: ők ismerik az előírásokat, ők vannak ott és ők élnek ebből. Én is látom a zöld sávokat, de lehet, hogy a Natura 2000 sem egységes kategória, talán különböző besorolású övezetek tartoznak alá. Mindenesetre a helyzeten nem változtat.

Volt szerencsém többször is csúszni mind az 1-es, mind a 2-es pályán. Nekem nem is hiányzik a 2-es. Kb. ugyanolyan meredekségű, mint az 1-es, de keskenyebb és sokkal egyenetlenebb, a teteje köves. Akinek arra van igénye, "freeride" jelleggel rámehet (már ha van természetes hó, ami egyre ritkább), de az emberek 90%-nak bőven elég az 1-es. Azon is csak lézengenek az emberek, még csúcsidőben is. Amikor tűzött pálya van a bal szélen, akkor is szokott lenni bőven elegendő felület mellette.

Én örülök, hogy inkább az új hegy felé mennek tovább, a csúcs 57 m-rel feljebb kerül a jelenleginél, és jobban eloszlik majd a tömeg a terepen.
És hát innen már csak egy kisebb lépés a Piszkéstető, és máris egész komoly pályarendszerről beszélhetünk.
(Más kérdés, lesz-e mindehhez elég víz, és hogy a klímaváltozás mennyire lehetetleníti el a működési feltételeket középtávon...)
Előzmény: (HJH 221950)
HJH
82 élménybeszámolót írt
82
2 éve tag
2024.12.20. 19:44
A lenti három térképrészleten a zöld terület a Natura 2000 alá tartozó.
Világosan látszik, hogy a műúttól balra, az egész pályarendszer, továbbá jobbra, a templom feletti rész, épületeket és a kivágott erdőrészt is magában foglalva zöld.
Ne hülyítsük már egymást a Natura 2000-rel.
Előzmény: (TZoli 221949)
TZoli
1171 élménybeszámolót írt
1171
20 éve tag
2024.12.20. 17:02
Ezeknek a természetvédelmi előírásoknak a jobb megértéséért.
A Natura 2000 területek egy európai ökológiai hálózat, amely a közösségi jelentőségű természetes élőhelytípusok, vadon élő állat- és növényfajok védelmén keresztül biztosítja a biológiai sokféleség megóvását. A Mátrában főleg a madárvédelem ami jelentősebb, erre ad ki külön ajánlásokat mint pl sziklamászás tilalma. https://natura.2000.hu/hu/teruletek/hubn10006 Amennyiben nincs egyéb korlátozás, a kijelöléskori tényleges földhasználatnak megfelelően hasznosítható a terület.
És itt a lényeg, a nincs egyéb korlátozás. Mert általában még további, főként hazai egyedi természetvédelmi jogszabály is járulhat hozzá.
Hogy ezt jobban megértsük, itt az OKIR linkje térképpel: https://web.okir.hu/map/?config=TIR&lang=hu
Sajnos a térképmagyarázat kissé hiányos, de Mátraszentimre jelölve van, felette északra van Mátraszentistván a Síparkkal. Ha a Natura mellett az országos jelentőségű egyedi jogszabályban védett kockát is bejelölöd, láthatod, hogy erre a területre mindkettő érvényes. Hogy melyiknek pont hol húzódik a határa, nehéz betájolni, de mintha ezek nem fednék egymást. Talán az új sípálya kialakítása valamelyiken kívül esik?
ttamas1028
199 élménybeszámolót írt
199
15 éve tag
2024.12.20. 09:49
Én örülnék az 1,2 pályáknak...
De legyünk őszinték, itthon nem ez a potenciális közönség, én először az új lift/új nyomvonalat támogatnám, utána törekednék a feketékre..
HJH
82 élménybeszámolót írt
82
2 éve tag
2024.12.20. 09:16
Lásd Natura 2000 határait alábbi térképeken. A zöldön belül az egyik hóágyúzható a másik nem?
Az új pálya hóágyúzható lesz? Az is Natura 2000. Lásd előbb.
Előzmény: (HáeF 221946)
HáeF
4 élménybeszámolót írt
4
11 hónapja tag
2024.12.20. 08:52
Teljesen egyetértek az előttem szólóval.
Évek óta várjuk, hogy az 1-es pálya időben megnyisson és teljes széltében használható legyen akkor is, ha az egyik felében épp versenyzők gyakorolnak, vagy verseny zajlik (és hát, ez szinte mindennapos az 1-es pályán). Ugyanis ilyenkor szinte használhatatlan, mivel általában csak fél szélességben van behavazva.
A 2-es pálya keményebb dió, mivel az már - ahogy Gabóca írta is - sajnos természetvédelmi terület és nem lehet ágyúzni.
Én biztosan arra törekednék az üzemeltető helyében, hogy a meredekebb pályák gyarapodjanak a síterületen, a lankásabb pályákból eddig is volt bőven. Ezt akár a jelenleg is hóágyúzható meredek pályák szélesítésével és üzembiztosabbá tételével meg lehetne oldani.
Előzmény: (HJH 221945)
HJH
82 élménybeszámolót írt
82
2 éve tag
2024.12.20. 07:48
A 2-es pálya nem az 1-es mellett van?
Továbbá: én úgy nézem, hogy az új pálya sem a házak között lesz, hanem a zöldben. Az erdőt ott irtották. A 2-es megvan - nem kellett volna fát vágni.
(A 2-est (a terület és Mo. legjobb pályáját) jó lenne egyszer már használhatóvá tenni. Kisebb költség lett volna mint új liftet és pályát építeni. Közönség lenne rajta.
Az sem lenne baj, ha az 1-est nem csak a szezon közepén sikerülne megnyitni, onnantól viszont - jobb esetben - a felét lezárva korlátozottan használni.)
Előzmény: (gaboca 221944)
A sípálya EGÉSZE Natura 2000-es!
A világos terület műút jobb oldala  a templom mögöttig nem Natúra 2000-es , a többi az.
A templom feletti terület szintén
gaboca
3399 élménybeszámolót írt
3399
15 éve tag
2024.12.20. 07:44
A Natura 2000 a 2. pályát érinti, a többi részt nem.
Előzmény: (HJH 221943)
HJH
82 élménybeszámolót írt
82
2 éve tag
2024.12.20. 07:26
Az új pályára honnan lesz víz?
Mi van fekvéssel és a favágással?
Előzmény: (gaboca 221942)
gaboca
3399 élménybeszámolót írt
3399
15 éve tag
2024.12.20. 07:21
Natura 2000, tovább is mondjam még...

A rendelkezésre álló vízmennyiség adott, abból kell gazdálkodni...
Előzmény: (HJH 221941)
HJH
82 élménybeszámolót írt
82
2 éve tag
2024.12.20. 07:02
A 2-est (a terület és Mo. legjobb pályáját) jó lenne egyszer már használhatóvá tenni. Kisebb költség lett volna mint új liftet és pályát építeni. Közönség lenne rajta.
Az sem lenne baj, ha az 1-est nem csak a szezon közepén sikerülne megnyitni, onnantól viszont - jobb esetben - a felét lezárva korlátozottan használni.
Kis Kovi
281 élménybeszámolót írt
281
13 éve tag
2024.12.11. 18:52
Ez már valószínűleg nemcsak teszt.
MSZI-20241211.jpg
Kis Kovi
281 élménybeszámolót írt
281
13 éve tag
2024.09.13. 17:20
Szerintem - a Google Earthet alapul véve - a feltételezetten használtan megvásárolt felvonó melletti pályák főként nyugati, észak-nyugati tájolásúak lesznek és magasabban futnak (800 - 870 között) mint a jelenlegiek. A Mátraszentlászló felé lemenő szakasz pedig egyértelműen északi (egy kis keleti tájolással) lesz.
Igen, az obszervatórium felé menő "egybe pálya" nem igazán lehetséges.
Amennyiben valahogy össze tudnák "kötni" a nagyobbik új pályaszakaszt (Kút-hegy) a régi rendszerrel (azaz egyben síelhető lenne), akkor közel 1.500 méter lehetne a leghosszabb "egybe csúszási' lehetőség.
Mondjuk ezt nem tudom miképp lehetne kivitelezni nagyobb beruházás nélkül a főút, a parkoló, illetve a gyakorló pályaszakaszok miatt.

Igen, egy új felvonó valószínűleg kockázatos beruházás lett volna a megtérülés tekintetében, de használttal talán még nem akkor lutri, igaz oda sok egyéb beruházás szükséges még, főként a hóágyúzásra tekintettel.

Ami a klímát illeti, szerintem két véglet van. Az egyik hogy folyamatosan továbbmelegszik még évtizedekig a légkör kisebb-nagyobb kilengésekkel, így egyre nehezebbé válik a "téli feltételek" biztosítása, a másik, hogy hamarosan (évszázad közepéig) az észak-atlanti áramlatban olyan anomáliák lépnek fel, amely keményebb teleket hoz majd magával, viszont akkor meg biztos, hogy nem a síelés lesz a legnagyobb "gondja" a társadalomnak.
Előzmény: (TZoli 221379)
TZoli
1171 élménybeszámolót írt
1171
20 éve tag
2024.09.13. 14:50
Jó lenne, szép elképzelés. De mire elkészül, lesz értelme? Gondolok itt a déli fekvésre, a hazai időjárási viszonyokra. Ha kevés lesz a hó, befújják. Jön a nap, folyik le az egész az aljába, latyak mindenfelé. Ahogy nézem az időjárás trendeket, szerintem nagyon rövid lesz az egy szezonon belüli működtetési ideje. Attól félek, a végeredmény pedig majd a napijegyek árában fog megmutatkozni.
Előzmény: (Kis Kovi 221368)
következőutolsó
h i r d e t é s
h i r d e t é s
KIEMELT SÍTÁBOROK
UTASBIZTOSÍTÁS 10% KEDVEZMÉNNYEL
KIEMELT SZÁLLÁSAKCIÓK
SZAKÜZLET AJÁNLATOK
KIEMELT APRÓHIRDETÉSEK
Havazás Előrejelzés
FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE