A legmesszebbmenőkig igaz !
Naponta több mint 200 ezer(!!) repülő járat van, kn 15 m3 kerozin/járat, ez 3 millió köbméter, ( 1x1 km terület 3 m magasan feltöltve, tehát egy kisebb falu területe ) oxigén fogyasztás + mindenféle kibocsátás, hiányzik a lé a földkéregből....A környezetvédők különgépekkel mennek a kongresszusokra, Magyarország távol-keleti új járatokat indít... "zöld" Tiltakozás?
Az elmúlt években volt olyan nap, hogy csak Magyarország fölött 5000 gép repült át. (Nem kitalálás. a légi irányítás minapi riportjából vettem át az adatot)
Ez 35 évvel ezelőtt kb 1000 járat volt, az sem volt már kevés.
Napi 4000 kereskedelmi hajó, kb 300 m hosszúak, a legócskább fűtőanyaggal, ...ki sem számolom, plusz a kiránduló hajók, jachtok, halászhajók, ja, és kikötés előtt szemetüket mind az óceánba engedik...
Gyerekkoromban a győri Vagongyár kb 10 ezer dolgozójából 16-nak volt saját gépkocsija, a cégnek kb. 3. Ma Audi dolgozóknak? Többségében családonként kettő...
Napelem, nettó környezetszennyezés. Kína, India, gyerekmunka, több millió m3 talaj bányászása, mosása, vegyszerezése stb, hogy a napelemekhez szükséges néhány kg félvezetőt kinyerjék
Akkumulátor, a "tiszta villany" füstje az erőmű kéményen megy ki, jobb esetben atomerőműből, itt "csak" a sugárzó hulladékot kell elhelyezni
Szélkerekek megrepedt nem újra hasznosítható vitorláit Afrikában ássák be a földbe...
Ja, ne felejtsük el, ennek csak az emberiség kb ötöde a haszonélvezője, mert az indiai, kínai, afrikai stb. éhező, beteg, rongyos (ha van egyáltalán ruhájuk) embertársaink még a közelébe sem férnek !
A hazai sípályák területe a 40 évvel ezelőttihez képest gyakorlatilag nem bővült, mivel sok kisebb meg is szűnt.
Persze, ezt kell támadni, mert nem kerül semmibe, lényeg, hogy dögöljön meg a szomszéd tehene is, feltéve, hogy nem repülő, hajó, vagy gk.