Pár gondolat a hozzászóláshoz, szigorúan szubjektíven.
"Auris en Oisansban volt a szállásunk, ami a síterep legszéle, egy másik hegyoldal, amelyet egyetlen felvonó köt össze a központtal és az összeköttetéssel a többi résszel." A fekete sarenne pályán keresztül kikerülhető az az egyetlen felvonó, persze rossz időben lehet az oda vivő marmottes 1-2-3 se működik, de nekünk volt, hogy a felső alpette nem járt a szél miatt, de minden más igen.
"Az Auris-en-Oisans-i rész nem igazán jó másra, mint egy kis reggeli bemelegítésre és délutáni hazasíelésre, alig pár pálya van itt, de ezek is eléggé le vannak gyalulva már délutánra, hiszen kevés helyen oszlanak el az emberek. A Fontfroide piroson jól el lehet körözgetni, ahogy délelőtt a Maronne felvonóhoz vezető félig piros, utána kék pályán is, de ez délutánra szinte használhatatlan." Az a piros fontfroide azért egy elég jó pálya, gyors felvonóval és alig vannak rajta, de a többi aurisi pályából pár tényleg elég felejtős.
"A központ, Alpe d’Huez természeti adottságai nem a legjobbak, így lényegében bárhová is mentek, a Marmottes felvonóra kell felülni, ahol emiatt egész nap nagyobb sorok vannak, de legalább aránylag gyorsan lemegy." Azért a DMC is elég jól felvisz és onnan átmehetsz az alpette oldalára is. Meg ott a signalos domb is.
" csak a híres fekete Sarenne pályán lehet lejönni, és azzal szemben, amit korábban többen írtak itt a fórumban, túratársak beszámolója alapján igenis abszolút fekete pályáról van szó, ami talán sok friss hóval valóban ajánlott lehet középhaladóknak is, de szűknek, kevés hó miatt jegesnek és sziklásnak írták le." Hát, lehet akkor nem ugyanazon a pályán voltunk. Igen, a pic blanc-ról tényleg ful fekete és pár helyen szűk/buckás/meredek, de a marmottes 3 tetejéről ez már abszolút nem igaz, bár délre pár helyen feltúrják és jó időben kicsit kásás is.
"A pálya „középső” része elég feledhető, a Signal versenypályája egy nagyon kellemes, de sajnos nagyon rövid piros" A másik odalra is megy elég jó kék és piros, ahol alig vannak.
"A pálya szerintem legjobb részei Oz en Oisans-ban és Vaujanyban vannak, ugyanakkor ez a két falu is el van vágva a központtól, ha valami történne, de még mindig jobb lehet akkor már itt megszállni, mint Aurisban. A két Alpette felvonótól induló piros pályák hosszúak és remekek, és mivel félreesőek, kevesebben is vannak itt." Igen, Oz egy jó választás, mi mindkétszer ott voltunk. Az alpette tetejéről a piros végig lejön Oz-ba, délután az utolsó lifttel felmenni és végig le, a jutalom a nap végén:) és nem kell aggódni, mert amíg jár az alpette, addig lehet rajta pörögni, majd haza a faluba.
"Finoman szólva sem igaz viszont ez az amúgy jó esésű piros pályákra, amelyek a Poutran felvonóhoz visznek, ezek valamiért brutálisan, az élvezhetőség határáig tele vannak emberekkel és tanulócsoportokkal." Igen, ezek tényleg pirosak, de a legnehezebb közepe kikerülhető és hazamenni jobb az alpette felől.
"A pálya „legszélén” mindenképp érdemes kipróbálni a csaknem 4 kilométeres, valami rejtélyes okból feketének jelölt La Fare pályát, amiben az ég adta világon semmi fekete nincs, többnyire átlagos piros néhány kék résszel, műhóval, ratrakolva, kordonokkal, figyelmeztető táblákkal." Igen, ez az egyik legjobb pálya, de semmivel nem könnyebb mint a sarenna a marmottes tetejétől, csak kevesebben vannak rajta és nem buckás.
Mi 2x voltunk itt, idén jan.22-től és 5 éve. Voltunk Brianconban is, de ez sztem azért jobb terep. Központibb is, fel tudsz magasra menni, vannak hosszú pályák, gyors liftek. Nyilván ezért népszerűbb is, többen vannak, hamarabb buckásodnak itt-ott a divatosabb pályák, de mint írta vki, sok zöld/kék pálya van, ahol kezdők is jól el vannak, de vannak combos pirosak is. Ár/érték arányban a hasonló francia terepek közül azért elég dobogós. És itt a km azért meg is van. Ja, és a chalvet új, és a kicserélt giraud lift sokat dobott rajta.
Auris meg a térkép szélén van, a kockázat ilyenkor mindíg benne van, hogy ott ragad vki valahol, ha elromlik az idő, de azért ennek szoktak jelei lenni a liftes táblán (bár nem voltam ott és lehet nem így volt, de nem az összekötő liftet szokták elsőre lezárni, ha meg látom, hogy kezd pirosodni a térkép, akkor indulok haza, amíg lehet).