Itt az ideje, hogy elkezdjünk logikusan gondolkozni az optimális carving-ról.
Igazat adok neked abban, hogy különböző képen el lehet érni azt, hogy a lécek végig karcolják a havat. Ez megmagyarázza a különböző stílusok közötti különbségeket. De ha logikusan átgondolod, akkor rá kell jönnöd, hogy a legnagyobb lécterhelésnek hátrafelé kell költöznie az egész optimális carving kanyarív folyamán.
Mikor beindítasz egy optimális karcolásos kanyarívet, akkor a lécek csöreinél kell lennie a legnagyobb lécterhelésnek, majd ez hátrafelé vándorol a léceken és mikor az élváltás középpontjába kerülsz, pont mielőtt teljesen a lapjaira fekszenek a lécek, akkor a legnagyobb lécterhelésnek a lécek farkainál kell lennie. Csak így lehet végig karcolni a havat a kikormányzás végéig (az élváltás középpontjáig). Mindig a kikormányzás, az élváltás átgondolása okozza a legtöbb hibás elképzeléseket.
Az élváltás középpontjában tehát nem az a cél, hogy a tömegcentrumod közepéből kiinduló függőleges vonal a léc közepére mutasson, hanem az, hogy a léc farkára mutasson.
Ha van tapasztalatod ilyen síkanyarokról, akkor érezned kell ebben a pillanatban, hogy teljesen a lécek farkait nyomod ebben a pillanatban leginkább. Ilyenkor persze alacsonyak a lécnyomások, mert te térdhajlítással jutottál ide, aminek a célja pont a tehermentesítés.
Ez a mély tehermentesítés lényege az én szememben.
Innen egy kis törzsi előrebillenés az esésvonal felé kombinálva a bokából végrehajtott élezésekkel, képes beindítani egy új karcolásos kanyarívet.
Ha felső testedet előredöntöd (csípőből, ez csípő ízületi hajlítás), az élváltás középpontjában, akkor az a függőleges vonal a tömegcentrumod középpontjából előre fog költözni a lécek fölött, de csak kis mértékben. A térdek behajlítása sokkal nagyobb hatással van erre a vonalra.
Ha ezeket a dolgokat belátod, akkor könnyen megértheted, hogy a legoptimálisabb akkor előredőlni a felső testeddel, mikor beindítod az új kanyarívet (bekormányzás) és az apex után inkább sokkal jobb felemelni kicsit a felső testedet.
A nappali szoba esete, egyáltalán nem jelent sokat egy optimális carving kanyar megértéséhez, inkább csak bezavar szerintem.