Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

travellines által küldött hozzászólások listája

ÜZENETEK (2)Időben csökkenő Időben csökkenő
travellines
2 élménybeszámolót írt
2
14 éve tag
2017.10.30. 17:26
Kedves Fórumozók, tisztelt Bakonyi Zoltán Úr,

Mindnyájunkat érdekel a TravelLines-nál, mi van pontosan a leírtak hátterében, és milyen okból indított rágalomhadjáratot a cégünk ellen.
Ennek tisztázása érdekében holnap várjuk személyesen az irodánkban, amennyiben foglalkoztatja még a téma.

A vádaskodásait leghatározottabban visszautasítjuk, hiszen cégünk minden tekintetben a magyar törvényeknek megfelelően működik, idén év végére, illetve 2018-ra már tovább emelt 38 millió forintos vagyoni biztosítékkal.

Ezt természetesen nem egyszerű "blöffölés" részünkről, számos hatósági vizsgálat, ellenőrzés és jegyzőkönyv alapján tesszük ezt, melyet a hatóságok adtak ki, íme néhány a teljesség igénye nélkül:
-NAV jegyzőkönyv (Ügyszám: 4107115746). Megállapítások: tevékenység; megfelelőség vizsgálata: adókötelezettség, bevallás, bizonylati rend, könyvvezetés, iratmegőrzés, ÁFA.
-NAV minősítés (1603659913).: "A TRAVELLINES SZOLGÁLTATÓ KORLÁTOLT FELELOSSÉGU TÁRSASÁG adózó Art. 6/A. § (1) bekezdésében foglalt feltételeknek megfelelt, ezért megbízható adózónak minősítettem."
-MKEH átfogó vagyoni biztosítékra vonatkozó ellenőrzés (MKEH-KEH-IFO/02525). Megállapítás: "Az utazási vállalkozó által szolgáltatott vagyoni biztosíték megfelelő fedezetet biztosít.

Önnek jogában áll az ellenőrző hatóságok, és revizorok megállapításait és döntéseit is minősíteni, vagy kétségbe vonni, de higyje el, a kérdéses vizsgálatok nem pár órásak voltak, hetekig, hónapokig elhúzódtak, és cégkivonatok letöltésén, google keresésen túl teljeskörű dokumentum betekintéseken alapultak.

Hogy a legnagyobbak vagyunk-e forgalom vagy utasszám szempontból, azt nem tudom, ezt döntse el a piac. Az viszont biztos, hogy a mi kínálatunk a legszélesebb körű jelenleg, igyekszünk minden fellelhető és különleges szállást, desztinációt bemutatni az utazóközönségnek. Ebben az értelemben bízom benne, hogy a legnagyobbnak mondhatjuk magunkat.
Forgalmunk pedig számos tevékenységből jön össze, ahogy Elek Attila, a Travelteam kollégája is írta, nem minden foglalás vagyoni biztosíték köteles. A pusztán szállásfoglalás, vagy ami nálunk jelentősebb, az autóbusz bérbeadás illetve autóbusz adás-vétel például nem számítandó fel a vagyoni biztosíték köteles tevékenységek közé, de csaknem ugyanakkora forgalmat generál.
Mindazonáltal az a tény, hogy saját cégünkben bízunk annyira, hogy abba vagyontárgyként autóbuszokat vásárlunk, szintén a vagyoni stabilitásunkat, és a jövő iránti elkötelezettségünket mutatja. Egy esetleges csőd, utasaink pénzének kockáztatása esetén épp e buszokat foglalnák le a hatóságok mozdítható vagyontárgyként először... Mivel Ön ennyire utánunk nézett, nyilván azt is láthatta a szintén nyilvános adatok között, hogy cégünk saját tőkéje a kötelező 3 millió forintos jegyzett alaptőke helyett 24 millió forint felett van. Sok cég esetében ez 0 vagy negatív szám!
Tehát sem nem érdekünk, sem nem áll módunkban az Utasaink pénzével való játszadozás, inkorrekt magatartás, ahogy a felvetésben hangzik. A nekünk bizalmat szavazó kedves Utasainkat még hosszú évtizedekig szeretnénk hűen szolgálni, és kellemes téli vagy nyári utazási emlékekkel gazdagítani őket.

Ami a működésünk pontos részleteit illeti, ezzel kapcsolatban természetesen nem adhatunk felvilágosítást, idegenforgalmi gazdálkodásból sem kívánunk kiselőadást tartani, melynek oka egyszerű, mi nem ismerjük Önt. Ön nem áll velünk szerződésben, tudomásunk szerint nem Utasunk, nem tudjuk ki Ön, mit akar, mik a céljai, motivációi, esetleg kinek a megbízásából dolgozik azon kívül, hogy a sítársadalom önjelölt képviselőjének tartja magát. Még a sielok.hu-n sincs semmilyen előzménye létezésének, szemben itt sok fórumtaggal. Igazából itt is épp aznap regisztrált, amikor ellenünk indított lejárató kampányát megkezdte, feltehetően ezzel az egyetlen céllal, hiszen más topic-ban meg sem szólal.

Ezért Tisztelttel kérjük Bakonyi Zoltán Urat, hogy hagyjon minket dolgozni, bár Ön nem foglalt nálunk utazást, de sok más síelő igen, tehát nekünk irányukba kell teljesítenünk, és fórum olvasgatás/válaszolás helyett szeretnénk nekik a megfelelő szállást lefoglalni, a rendelt síbérlettípusokat biztosítani, megfelelő autóbuszt bérelni, stb.

Amennyiben pedig konkurens érdekek állnak a háttérben, ha javasolhatom, a piaci versenyt ne ebbe az irányba terjük! Az egymás negatív fényben feltüntetése, egymás feljelentgetése, nyomozás kölcsönösen egymással szemben, és hasonló eszközök nem produktívak, csökkentik az utazásszervezők iránt amúgy is megcsappant bizalmat, és feleslegesen pazarolják erőforrásainkat, időt vesznek el attól, amivel valóban foglalkoznunk kellene: az utazásszervezéstől.


Együttműködését köszönjük!


Üdvözlettel,
Szabó Kornél - TravelLines Kft.
Előzmény: (bkonyi 196320)
travellines
2 élménybeszámolót írt
2
14 éve tag
2017.10.10. 21:14
Kedves Fórumozók, kedves síelők!

Röviden reflektálva a forumban felvetett kérdésekre:
1.) A SkiLines/TravelLines kft. a jelenleg 33.000.000 Ft-os vagyoni biztosítéka, melyet az Aegonál kötött. Ez a jelen jogszabályi környezetben 275.000.000 forintos forgalomig biztosít kötelező védelmet az utasok hazaszállítása, előlegek visszafizetése céljából arra az esetre, ha a TravelLines csődbe menne, fizetésképtelenné válna.
Ez a téli utazásszervezési ágazatra tökéletesen elegendő, melyet a tavalyi hatósági ellenőrzés is megállapított.

2.) Íme konkrét számok, nem értjük, miért épp a TravelLines lett hirtelen ilyen érdekes...
Az alábbiakban néhány téli utazásszervező vagyoni biztosíték összege a hivatalos nyilvántartás szerint:
http://mkeh.gov.hu/kereskedelmi/idegenforg_nyilv/utazasszerv
Fox Travel: 5 millió forint
Skinet/Sieljünk.hu: 5 millió forint
TravelTeam: 5 millió forint
Alpesi Klub: 9 millió 360 ezer forint
Maremonti: csaknem 24 millió forint
TravelLines: 33 millió forint
Travelex/Iránytű utazási iroda?: 75 millió forint.

Tehát a TravelLines a második legnagyobb vagyoni biztosítékkal rendelkezünk a téliek közül.

3.) A kedves síelőtársak közül ki látott már utazásszervező irodát, amely télen ment csődbe, esetleg sízőket külföldön hagyva, haza nem hozva?
Az utazásszervezői csődök (mely ellen próbál az utasoknak valamiféle védelmet nyújtani az előírt vagyoni biztosíték), általában nyári főszezonban, vagy annak végén szoktak előfordulni, tipikusan charter gépeket bérlő, tömegeket mozgató utazásszervezőknél, ahol a kockázat igen magas.
Oldalakat lehetne erről írni, de röveden csak annyit, hogy téli utazásszervező csak akkor válna fizetésképtelenné, ha teljesen őrült a vezetése, hiszen nincs repülőjárat üzemeltetés, a buszjáratok lemondhatók, összevonhatók, a szállások és síbérletek lemondásának díja pedig bár okozhat veszteséget, de fizetésképtelenséget csak kifejezetten öngyilkos szerződések aláírása esetén, vagy szándékos csődnél...
A TravelLines tizedik éve megbízhatóan szervezi síútjait, e tekintetben nem is tervez változást.

4.) Megbízhatóság kérdése
Ha már felmerült ez a téma, miért épp a vagyoni biztosíték alapján ítélünk meg egy utazásszervezőt, hogy az megbízható-e?
Íme néhány sokkal fontosabb szempont:
-Mióta működik folyamatosan?
A TravelLines 2007-óta, tehát már 10 éve cégforma és névváltoztatás nélkül működik, azóta is folyamatos utazásszervezői engedéllyel.
-Engedélyszám: a hivatal folyamatosan adja ki az engedélyszámokat, a TravelLines-é az U-000865... Utána lehet nézni, lassan már minden konkurens 1000 feletti számmal rendelkezik, ami azt jelenti, hogy frisebb, vagy valamilyen okból a céget átszervezte, újabb engedélyt kellett kérnie, stb.
Vannk szervező csoportok, melyek régebb óta tevékenykednek, de hol illegálisan, hol egyik, hol másik utazásszervező "szoknyája alá bújva" végzik tevékenységüket, esetenként újabb és újabb márkanevekkel. Ez nyilván csakis marketingfogás...?!
-Biztosító: A vagyoni biztosítéknál az is fontos kérdés, hogy a kedves utas látja-e valaha azt a pénzt komoly pereskedés nélkül, amit ez a biztosítás fedez? Ehhez egy megbízható biztosító kell, a TravelLines-nál ez az AEGON. Persze léteznek "no-name" biztosítók is, éles helyzetben nálunk vajon biztosan megkapják-e az utasok a nekik járó összegeket?!
-Ígéretek vs. valóság: számtalanszor jönnek hozzánk utasok, csoportok, hogy csalótak más szervezőben, mert az többet ígért, más szobát ígért, olyan programokat hirdetett a helyszínen, melyekből aztán semmi sem lett.
A TravelLines-nál ilyen nincs. Az utas azt a szobatípust, síbérletet kapja, amit nálunk megrendel, busszal utazókat kiszállítjuk a helyszínre, és csak annyi díjat szedünk be az utasoktól, melyet a kinti szállásadó kér. Nincs "szervezési díj" címén beszedett extra pénz, mely valójában bújtatott bevétel, helyszínen készpénzben "intézve".
Nem ígérünk olyan bulikat, közösségi helyiségeket, melyek nem is léteznek vagy nincsenek lefoglalva, nem ígérjük, hogy a busz a szobáig viszi az utasokat, amikor ott van az utában a "busszal behajtani tilos" tábla, nem sorolunk olyan helyi programokat, melyeket nem tudunk megszervezni, vagy olyan szobatípusokat, melyek léteznek ugyan, nincs rájuk érvényes foglalásunk.

5.) Szubjektivitás
Lényeg az egészből véleményünk szerint az, hogy mindig lesznek utasok, akik megbecsülik az adott utazásszervező tevékenységét, elégedettek vele, míg vannak mások, akiknek nem lesz szimpatikus egy cég, csalódnak, valós vagy vélt sérelem éri őket. Most a TravelLines-ra szállt rá valaki, aki vélhetően nem kapott számára megfelelő ajánlatot, szobatípust, kedvezményt, vagy épp az előző síszezonban nem volt szimpatikus a szervezés.
Volt már, hogy a szállásadó partner változtatott a szobabesosztáson, az utas pedig egyik felajánlott alternatívát nem volt hajlandó elfogadni.
Sokszor fordul elő olyan, hogy a szállást az utasok kicsinek, kevésbé komfortosnak találják, de ez leggyakrabban olyankor, mikor kihangsúlyozzuk neki, hogy ez egy ilyen "zsákbamacsaka apartmantípus" ahol a partner sem garantál konkrét szobát, és a felszereltségek, méretek különböznek.
Előfordult már olyan, aki azért követelt kártérítést, mert a szállás előtt állva, buszunkra várva megfázott, mert az későn érkezett, mivel egy másik recepción elhúzódott a szobaátadás.
Sőt olyan is volt már, hogy utolsó pillanatban mégsem utazott el a kedves utas, mert Édesanyja alkalmatlannak találta az egyik sofőrt, aki szűk helyről való kiálláskor véletlenül meghúzott egy autót, és erre hivatkozva szeretné visszakapni a teljes részvételi díjat.

Tehát igen, 10 év alatt el lehet képzelni, mennyien utaztak már velünk, mennyi különböző elképzeléssel arról, hogy mit is várnak egy síúttól... És ebből hányan haragudtak már meg esetlegesen a TravelLines utazási irodára, és mennyien akarnak e cégnek valamilyen formában hasonlók miatt rosszat, akár egy ilyen bejegyzéssel, akár más csatornán...
De mindez is csak azt bizonyítja, hogy a SkiLines.hu/TravelLines irodának sok megvalósult útja volt, van és lesz, ha olyan rosszul végeznénk munkánkat, akkor ezzel lenne tele a sielok.hu fóruma, nem pedig egy ilyen gyanakvó bejegyzéssel miszerint "nem jön ki a matek".

Mindenkinek továbbra is hóban gazdag, probléma és balaesetmentes síszezont kívánunk!
SkiLines.hu/TravelLines Kft
h i r d e t é s
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.