Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM
Olaszország
Tarvisio
síterep infó oldal
ÉRDEKEL
SZÁLLÁSTIPP
Haus Im Hochtal - 3 modern 4 fős apartman Karintiában
ÜZENETEK (55)Időben csökkenő Időben csökkenő
ttamas1028
190 élménybeszámolót írt
190
14 éve tag
2024.01.19. 08:07
Sziasztok!
Tudja valaki mi lett a 16-os fekete pályával és a hozzá tartozó öreg kabinossal?
Felejthetetleneket csúsztunk rajta..
Azért furcsa, hogy tollvonással megszüntetik és már nem is jelölik.
Robin
2501 élménybeszámolót írt
2501
17 éve tag
2020.02.02. 13:25
2020.január 26
20200126-130132.jpg
20200126-090953.jpg
20200126-093022.jpg
20200126-094316.jpg
20200126-101540.jpg
20200126-101615.jpg
20200126-102022.jpg
20200126-102703.jpg
20200126-103826.jpg
20200126-113634.jpg
20200126-124932.jpg
20200126-140022.jpg
20200126-105537.jpg
Péter70
22 élménybeszámolót írt
22
13 éve tag
2019.03.04. 21:51
Március 2.-án, szombaton síeltünk itt. Meglepően kevesen voltak, sehol nem kellett várni a lifteknél. Nyitáskor kezdtünk, így az első párt kört érintetlen, üres pályákon tettük meg, nagyon jó havon. Az 1-es egy nagyon szép lejtésű pálya, gyors lifttel. Itt igen hatékonyan lehet róni a köröket. A 14-es még délután is jól tartotta magát, egy igazi retró lifttel. Érdemes kipróbálni. A lenti liftek (több ülős, húzó és futószalag) szinte mindegyike kellemes kék pályákat szolgál ki. Kezdők is nyugodtan kipróbálhatják ezeket. A 9-es is nagyon szép völgypálya, csak sajnos délutánra annyira összeesett a melegtől, hogy le is zárták. A 4-es egy sportos fekete pálya, délutánra szép buckákkal. A 12-es átkötőnek van egy emelkedős szakasza, itt egy futószalag segít át. A kolostor falut mindenképpen érdemes bejárni, nagyon különleges élmény. Átsíelni nem lehet rajta, de mindkét irányból könnyen megközelíthető. Összességében nagyon kellemes meglepetés volt ez a terep. 1-2 napra feltétlenül ajánlom.
Foglalj szállást a legjobb síterepeken!
KERESÉS
ttamas1028
190 élménybeszámolót írt
190
14 éve tag
2019.02.27. 09:16
Sziasztok!
Márc 15-18 között készülünk ide, illetve Sella Nevea -Bovec terepre ellátogatni.
Van valakinek friss tapasztalata, tanácsa?
kovitomi
92 élménybeszámolót írt
92
15 éve tag
2018.01.07. 10:25
Szia, a fenti pályákat nem ajánlom, mert van olyan része, ahol csak sötétpiros pályák vannak. A völgyben azonban szinte minden pálya kezdőpálya, mozgójárdával. Találtam olyan pályát, ahol ingyen lehet csúszni. Sok szerencsét.
drmors
3 élménybeszámolót írt
3
9 éve tag
2018.01.05. 23:03
Sziasztok!
Szeretném megkérdezni, hogy Tarvisio teljesen kezdőnek jó hely-e? A térképen nem sok kék pályát látok. Szerintetek?
Köszi
Árpád
kovitomi
92 élménybeszámolót írt
92
15 éve tag
2017.12.30. 19:59
Érdekes sínap volt egy rendhagyó terepen. A pénztárnál pottyantós wc-t (!) találtam. Eljátszottam a gondolattal, végszükség esetén mit tud kezdeni az ember magával itt talpig síruhában, a nadrágon nadrágtartóval, bukósisakkal, kesztyűvel. Próba helyett inkább jegyet vásároltam. Egy régi négyüléses felvonó vitt fel 1324 m-re. Hatalmas hó mindenfelé, fentről csodálatos panorámával. A hegygerincen futnak fenti a pályák, az átkötéseket mozgó járdával lehetett áthidalni, ilyet többet is találatunk Tarvisióban. Az 1324 m-en lévő Monte Priesnig-tól átmentünk az 1789 m-en lévő dallamos nevű Monte Santo di Lussari csúcsig. Itt található az a kis hegyi falucska, amiért tulajdonképpen a sízésen kívül ide jöttünk. Az ide- és visszajutás is kalandos, egy keskeny, kétirányú hegyi ösvényen lehetett megközelíteni, egy majdnem szakadék szélén. A legnagyobb lelki nyugalommal közlekednek a sízők lábukon léccel úgy, hogy két vállasabb ember alig fért el egymás mellett. Egy darabon korlát is volt ugyan, ez azonban a méteres hóban a bakancsunk magasságában húzódott, így a tériszonyosok még rosszabbul érezhették magukat. A kolostor faluban elbóklásztunk, meglátogattuk a templomot (1789 m-en!), majd egy forralt bor után visszaindultunk. Sajnos a 9-es jelű hosszú piros pálya zárva volt, biztosan nem a hó hiánya miatt. Így a fenti pályákat csúsztuk be, majd visszamentünk a völgybe, ahol igazi kezdő paradicsommal találkoztunk, több egymással párhuzamos kék pályával, mindenféle típusú felvonóval.
Miután a maradék erőnk elfogyott, kötelező programként meglátogattuk a helyi bőrpiacot is. Alku után nem jöttünk el üres kézzel...
IMG-20171230-102803.jpg
IMG-20171230-103853.jpg
IMG-20171230-111003.jpg
IMG-20171230-121021.jpg
IMG-20171230-121027.jpg
SAM-0132.JPG
SAM-0127.JPG
PC300025.JPG
Kis Kovi
271 élménybeszámolót írt
271
13 éve tag
2017.12.15. 15:42
Ez vonatkozik szerintem a "nem sielős" retúr jegyre:

http://www.promotur.org/Mountain-snow/Skipass/Pedestrian-ticket
Kis Kovi
271 élménybeszámolót írt
271
13 éve tag
2017.12.15. 15:37
Szia!

Hóhelyzettől függően egyes részeken lécen lehet maradni nagy nehézségek árán (nagyon vékony gyalogos utacska a kis település szélén vagy belül szélesebb utca szakasz), de szerintem nem akkora nagy ügy lecsatolni és végigsétálni Monte Lussarin. Szerintem az egyik legérdekesebb, leghangulatosabb szakasz (Monte Lussari) ez a sípályák kapcsán, ahol eddig jártam, feltétlenül érdemes legalább egyszer átkelni rajta.
Tiszta időben fantasztikus panoráma van, már ezért megéri felmenni.
A völgyből induló kabinos aljába lemenő sípálya is nagyon klassz.

Ami a sípálya mellett szól, hogy a régióbeli pályákra (igaz elég messze vannak egymástól) egész jó áron lehet többnapos bérletet vásárolni, főként főszezonon kívül.
Előzmény: (Plakis 197281)
Plakis
16 élménybeszámolót írt
16
15 éve tag
2017.12.15. 14:15
Sziasztok! Érdeklődnék, hogy a 101 es kabinos tetejétől át lehet-e jutni a 12-es, 13-as pályákhoz síléccel vagy le kell csatolni, valamint van-e olyan síjegy ami csak egy oda-vissza útra szól a kabinosra a nem síelő családtagoknak?
köszi,
P.
s7bob
124 élménybeszámolót írt
124
15 éve tag
2016.09.15. 20:22
Van tapasztalatotok a decemberi közepi - időjárás, hó, népsűrűség - viszonyokról? köszi
s.andi
75 élménybeszámolót írt
75
12 éve tag
2014.03.31. 16:28
Szerintem Első tudja
Előzmény: (csabor 171962)
csabor
3475 élménybeszámolót írt
3475
14 éve tag
2014.03.31. 15:00
Csak csendben jegyzem meg, én örültem neki.
Előzmény: (Pulmy 171956)
Pulmy
869 élménybeszámolót írt
869
13 éve tag
2014.03.31. 11:45
Ezek szerint már ott sem tuti az üzlet,ha szabadnapot tartanak.
Előzmény: (csabor 171919)
csabor
3475 élménybeszámolót írt
3475
14 éve tag
2014.03.29. 13:29
Úgy gondoltam vasárnap hazautazás előtt, de vasárnap zárva van. Olcsón megúsztam.
Előzmény: (Pulmy 171917)
Pulmy
869 élménybeszámolót írt
869
13 éve tag
2014.03.29. 12:40
Nosztalgiából azért a "Lader Markt-ot" felkerested?
Előzmény: (csabor 171906)
csabor
3475 élménybeszámolót írt
3475
14 éve tag
2014.03.28. 19:59
Tarvisio 2014.03.06

A Rejtő Jenő után szabadon „Mindennek van határa, de mi megkerüljük!” elnevezésű három nap, három ország (Olaszország, Ausztria, Szlovénia) mottójú síelésünk első sínapján Olaszország, közelebbről Tarvisio volt napirenden.

De mielőtt a síelésről beszélnék ejtek néhány szót az odaútról. Hajdanán Tarvizióba mindig Ausztrián át mentünk. Persze akkor még botor módon nem a síelés volt a cél, hanem a farmer, a bőrkabát és némi általában hamis arany. Régi, boldog idők! Most, ha bekapcsolja az ember a GPS-t az már Szlovénia felé tereli az utast. Persze engem nem. Erre több okom is volt. A szlovén autópálya matrica egy hetes, s 15 euróba kerül, az osztrák matrica 10 napos, s kevesebb mint 10 euró. (talán van arra idő, hogy Ausztriába még ki lehet ugrani valahová a határ mellé) Az út Szlovénia felé kb 50 kilométerrel hosszabb, de majd negyven perccel rövidebb. Tapasztalataim szerint autópályán ha az ember nem nagyon akar garázdálkodni lényegében a GPS által közölt idő alatt teszi meg az utat. Viszont 40 percet a 8-as úton simán behozok, sőt. Tehát olcsóbban, gyorsabban célomnál vagyok. (a gyorsabb végül majdnem nem jött be, mert Klagenfurt felé nagyon dolgoztak a sztrádaépítők.) A kellően alapos megfontolás után ragyogó napsütésben, teljesen tavaszias időben indultunk útnak. Közben gondolkodtam, hogy havat azért csomagolni kellett volna, mert abból egy szemernyit sem láttam. Az igazi megnyugvás szép lassan fészkelte be magát lelkembe, s Olaszországban a méteres hófalak láttán már nem volt problémám.
Szállásunk egy picinyke faluban a hegyoldalban fekvő apró, családi szállóban volt. Érkezésünk örömére ittunk egyet a szálló bárjában, majd elindultunk boltot keresni, mert az esti beszélgetéshez
a két négyes sör (négy decis és négy eurós) kicsit drágának tűnt. Kellemes volt a séta a faluban, érdekes a focipálya, amelyen majdnem a kapu felső lécéig ért a hó. No és a boltban olcsó volt a sör.

Tarvisio kedves családias terep, amolyan egynapos, de kellő szorgalommal hosszabb ideig is elvackolódhat rajt bárki. Lényegében két csúcstól lehet lesíelni. Egyik az 1658 méteres Monte Florianca,míg a másik, a híresebb az 1789 méter magas Monte Lussari. Tarvisio 743 méteren van, tehát az egész pályarendszer nincs nagyon magasan. Ezen a télen viszont ez nem számított, eszméletlen mennyiségű hó hullott ezen a vidéken.

A Monte Florianca felé vezető liftek gyakorlatilag a városból indulnak. Mint élvezeti síelő mindig a legközelebb akarok parkírozni a pályához. Most is megtaláltam a megfelelő parkírozót, ahol még hely is volt bőven. Egyetlen baj volt csupán. Ennél a parkírozónál nem volt pénztár! A körbesétálás után nem maradt más megoldás, mint felszerszámozni, kikerülni a hóhegyeket, kimászni az 1-es pálya szélére, s lecsúszni, majd lecsatolni, s lemenni az alsó parkírozóban lévő pénztárhoz. Az olasz szokásokkal ellentétben itt műanyag jegy volt, kaucióval, de a kiszolgálás már a szokásos lazasággal folyt.
Nem tudom ezeket a pályákat ki találta ki, de érdekes agyberendezése lehetett. Komoly fantázia kellett a rendszer bejárásához. A kezdeteknél mindjárt felmegy az ember a rövidke 1-es pálya feletti felvonón (401), majd átcsúszik a túloldalra. Itt már ügyeskednie kell, hogy a 403 (a legtávolabbi) felvonóhoz jusson. Persze, ha rövidebb pályákra kívánkozik ott van 402-es felvonó, amellyel rövid pirosok és feketék közelíthetők meg. (2, 3 pályák) De mi magasra vágyunk ezért a 403-ról kiszállva oldalt csúszunk távolodva a parkírozótól. Csúszás közben látunk egy hosszú, félkör alakú valamit, amiben mint kiderül mozgójárda van. Még nem tudjuk, de erre kell majd visszajönni. Ilyen mozgójárdák szerte találhatóak a pályák között, csak néha ki kell találni merre mennek és hová. Ha Magyarországon lennénk biztos azt mondanám, valami fejesnek van itt egy mozgójárda gyártó haverja.
De a rosszmájú gondolatokat elhessegetve felülünk a 406-os felvonóra, s máris irány a hegy! Ez a felvonó a gerincen végigfutó 8-as pálya közepe tájához érkezik. Kellemes piros pálya, amin le tudunk ereszkedni a 410-es felvonó induló állomásáig. Innen elvileg le lehet csúszni a 7-es piroson az 1-es pálya tetejéig, s onnan az ember már a parkírozónál is van. Mondom elvileg, mert most a nagy hó miatt lezárták a pályát. Tehát innen most vagy a feketén megy le az ember, vagy a felvonóval. Mi tovább indultunk felfelé, hogy megtegyük a teljes 8-as pirosat. Szép széles piros, de mégis a gerincen megy, s nagyon furcsa úgy síelni, hogy a pálya szélén lévő védőhálók ha véletlenül kilátszanak a hóból, akkor sem érnek térd fölé. Nem voltak sokan a pályán, de azok nagy része katona volt. Különböző tudásszintű csoportokba rendeződve kevertek a pályán. Nagyon vigyáztam, hogy be ne sorozzanak.
Kellemes ez a piros, de mindent ott kell hagyni egyszer. Pedig a pálya tetején egy hütte is van, igaz a pálya olyan részén, hogy onnan ismét csak a 8-ason tudsz továbbmenni. Aztán mint tudjuk megint lecsúszol és felfelvonózol. Tovább indultunk a 9-es kéken. Ez annyira kék, hogy középen betoldva van egy .. no mi is? Hát természetesen egy mozgójárda. Továbbcsúszva a 413-as felvonóval eljutunk a lécen megtehető legtávolabbi pontig. Ha az ember jó nagy lendületet vesz, no meg mászik kicsit felfelé el tud jutni a Monte Lussarin lévő kolostorfaluig. De egy élvezeti síelő ilyent hivatalból nem tesz, inkább a hozzá fordulóknak elmagyarázza az utat. Nem tudom hogyan nézek ki, de nagyon gyakran érdeklődnek teljesen idegenek mindenféle síeléssel kapcsolatos dolgokról. Ezeket én természetesen nagy biztonsággal, amelyben a tudás soha nem zavart, ügyesen eligazítom. Itt is eligazítottam egy szláv nyelvű csoportot, s mielőtt visszatértek volna én már elindultam visszafelé. Nem szokásom learatni a dicsőséget.
A visszaút sima, de megint elkövettem egy hibát. Visszaérve a 8-ason elmagyaráztam feleségemnek, aki a lefelé menő utat meredeknek tartotta, hogy nem kell félni, ezt a meredeket ki lehet kerülni, ha lecsúszik a felvonó végéig. Mi elindulunk, s majd megvárjuk a becsatlakozásnál. Ahogy mentünk lefelé a hó egyre puhult, kásásodott, s természetesen nőttek ki a buckák. De nem ez volt a baj, hanem az, hogy nem találtuk a becsatlakozást. Eljött a végszükség, elővettem a térképet. Kiderült, hogy nincs becsatlakozó, s a 6-os feketén vagyunk. Szegény feleség, ez ám a feneség! Térerő hiányában telefonálni sem lehetett. Fiammal lecsúsztunk a feketén, s alul úgy döntöttünk, hogy egyikünk lent marad, másikunk felmegy a felvonóval, s ismét lecsúszva próbálja megtalálni elveszett társunkat, aki feleség és anya egy személyben. Mivel én a feleség funkciót tartottam veszélyesebbnek, s féltem kicsit a viszontlátás örömétől, vállaltam a lent várakozó szerepét. Telt múlt az idő, egy karabinerit már nagyon környékeztem, hogy vigyen fel motoros szánon, gondoltam, ha megtaláljuk az asszonyt a csendőr meg is tud védeni. Természetesen én közben leküzdöttem magam elsőből utolsóvá, de végül megvalósult a családegyesítés, s a feleség is olyan fáradt volt, hogy már nagyon nem is volt ereje mérgesnek lenni. Inni akart. Ezen a pályán ez sem könnyű. Bementünk egy síkölcsönzőbe, majd egy síiskolába, de a biztató kinézet ellenére egyik sem volt hütte. A kertek alatt végül visszajutottunk a parkírozóhoz, s ott találtunk egy vendéglátóipari egységet, megmentve így feleségem a szomjan halástól, s némi süteménnyel bónuszként még ki is engeszteltem.
Kezdődött minden előről, de némi föl-le után elindultunk a Monte Lussarin-ra vezető felvonóhoz. A 12-es kéken csúszva, természetesen igénybe véve a mozgójárdát, eljutottunk a piros 13-asig. Némi fantázia azért kellett a nyomvonal kitalálásához, de felüdített bennünket az út aszfaltjába süllyesztett görgős átkelő. Csak a görgőket kellett jól megcélozni, mert máskülönben jött az aszfalt.
A célnál nagyon kellemes, modern fülkés felvonóra találtunk. Egy középső állomás beiktatásával rövid időn belül a tetőn voltunk. Érdekes volt a kiszállás. Itt senki sem lép azonnal a lécébe, hanem a kolostorfalut bámulja. Kattognak a fényképezőgépek, s indulnak az emberek felfedezni a kis falucskát, ami ekkora hómennyiség mellett nem volt egyszerű. (hogy az ember benézzen egy ablakon ahhoz jól le kellett hajolnia) Ha valaki eljut erre a vidékre érdemes megnéznie ezt a kis ékszerdobozt, amiről szinte el sem hiszi az ember, hogy valódi.
De síelni jöttünk, így elindultunk lefelé a 15-ős piroson, amely a pályarendszert tükrözte vissza. Felül jeges, az alsóbb részeken pedig puha, ragadós. Feleségem úgy döntött, hogy lent megvár bennünket, mi csak menjünk vissza a kocsiért, mert sietni kellett, olasz barátaink függetlenül a ragyogó időtől korán zárták a lifteket. Kezdődött megint a nyomvonalkeresés, az aszfalton való átgördülés, s a kertek alatt való elosonás a parkírozóig.
Mondanom sem kell, hogy kocsival sem találtunk vissza. Végül egy öregúr beszállt a kocsijába, s intett, hogy kövessük. Nem értette, hogy ilyenkor miért megyünk oda, hisz már a felvonó sem jár, de odavezetett bennünket a beszállóhelyig, ahol már nagy volt a várakozás.
Összefoglalva érdekes pálya, érdekes nap volt. Nem egy turistagyár, nem akarnak mindenáron kiszolgálni, de ha az ember kedveli a különlegességeket azt itt megtalálja. S még síelni is lehet!

Csabor az élvezeti síelő
CIMG0082.JPG
CIMG0091.JPG
CIMG0084.JPG
DSC-0030.jpg
DSC-0023.jpg
DSC-0027.jpg
DSC-0031.jpg
DSC-0034.jpg
DSC-0045.jpg
DSC-0042.jpg
DSC-0037.jpg
DSC-0029.jpg
DSC-0032.jpg
ZsuzsuRf
18 élménybeszámolót írt
18
13 éve tag
2014.03.14. 21:39
Már tavaly ki akartuk próbálni a pályát, de aznap éppen verseny volt, amikor átmentünk. Nem csak az itteni fórumon olvasgattam át a véleményeket, minden felé keresgettem. Azt kell mondjam, örülök, hogy 2 napot ezen a pályán töltöttünk. Új élményeket adott, csodálatos környezetben. Monte Lussari számomra egy "mesefalu". Ehhez sokat hozzátett az aktuális hóhalom. A házak között éppen csak lehetett közlekedni a pici járatokon. Volt, ahol a ház tetejével egy vonalban, a hó tetején. Legtöbbet hosszan a 15-ös pályán. Délutánra inkább már csak a középállomásig fentről, mert lent beköltöztek a buckalakók. Szórakozásnak, változatosságnak nagyon jó volt a többi pálya bebarangolása is. A hegyen egy pici szakasz kivételével, nagyon jól át lehetett csúszni egyik pályáról a másikra. Az néhol ijesztő volt, hogy a pálya szélén, ahol a hálónak meg kellett volna fognia az esetleges kicsúszót, nehogy a szakadékba essen, csak 10-20 centit láttunk a tetejéből. A felvonóknál sehol nem kellett várakozni, pedig a parkoló tele volt.
Összességében, azt kell hogy mondjam, máskor is szívesen visszamegyünk ide. :))))
bouquetk
383 élménybeszámolót írt
383
12 éve tag
2014.03.11. 13:23
Február 28-március 1.
Előzmény: (csabor 171264)
syorg58
128 élménybeszámolót írt
128
16 éve tag
2014.03.07. 20:23
Sella Neveara kíváncsi vagyok, majd egy kis beszámolót légyszíves (ahogy megszoktuk). Én is készültem oda, de kb. egy hónapig le volt zárva az út Tarvisió felől, akkora hó esett.
Előzmény: (csabor 171264)
következőutolsó
h i r d e t é s
h i r d e t é s
Havazás Előrejelzés
UTASBIZTOSÍTÁS
KIEMELT SÍTÁBOROK
MEGÚJULT A SÍELŐK NAPTÁRA
SZAKÜZLET AJÁNLATOK
KIEMELT APRÓHIRDETÉSEK
FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.