Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM
Menü ≡

Tarvisio síterep leírás szállás cikk fotóalbum oktató síiskola értékelés, élménybeszámolók

Üzenet írásához regisztrálnod kell, vagy be kell jelentkezned.
következőutolsó laponként: összesen 54, rendezés:
Üzenetek Üzenet íráshoz regisztrálj
Üzenet szövege
Feladó:  Péter70FérfiHaladó síelő
Dátum: 2019.03.04. 21:51
(Üzenetazonosító: 205202)
Péter70 Hozzászólások: 14
Regisztrált: 2010.07.15.

Ezt az írást kiemeltük a síterepről írt élménybeszámolók közé.
Március 2.-án, szombaton síeltünk itt. Meglepően kevesen voltak, sehol nem kellett várni a lifteknél. Nyitáskor kezdtünk, így az első párt kört érintetlen, üres pályákon tettük meg, nagyon jó havon. Az 1-es egy nagyon szép lejtésű pálya, gyors lifttel. Itt igen hatékonyan lehet róni a köröket. A 14-es még délután is jól tartotta magát, egy igazi retró lifttel. Érdemes kipróbálni. A lenti liftek (több ülős, húzó és futószalag) szinte mindegyike kellemes kék pályákat szolgál ki. Kezdők is nyugodtan kipróbálhatják ezeket. A 9-es is nagyon szép völgypálya, csak sajnos délutánra annyira összeesett a melegtől, hogy le is zárták. A 4-es egy sportos fekete pálya, délutánra szép buckákkal. A 12-es átkötőnek van egy emelkedős szakasza, itt egy futószalag segít át. A kolostor falut mindenképpen érdemes bejárni, nagyon különleges élmény. Átsíelni nem lehet rajta, de mindkét irányból könnyen megközelíthető. Összességében nagyon kellemes meglepetés volt ez a terep. 1-2 napra feltétlenül ajánlom.
Feladó:  ttamas1028FérfiProfi síelő
Dátum: 2019.02.27. 09:16
(Üzenetazonosító: 205115)
ttamas1028 Hozzászólások: 130
Regisztrált: 2009.12.05.
28 síterepet értékelt

Sziasztok!
Márc 15-18 között készülünk ide, illetve Sella Nevea -Bovec terepre ellátogatni.
Van valakinek friss tapasztalata, tanácsa?
Feladó:  kovitomiFérfiProfi síelő
Dátum: 2018.01.07. 10:25
(Üzenetazonosító: 197976)
kovitomi Hozzászólások: 89
Regisztrált: 2008.03.29.
41 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Szia, a fenti pályákat nem ajánlom, mert van olyan része, ahol csak sötétpiros pályák vannak. A völgyben azonban szinte minden pálya kezdőpálya, mozgójárdával. Találtam olyan pályát, ahol ingyen lehet csúszni. Sok szerencsét.
h i r d e t é s

Feladó:  drmorsFérfiHaladó síelő
Dátum: 2018.01.05. 23:03
(Üzenetazonosító: 197952)
drmors Hozzászólások: 5
Regisztrált: 2014.11.03.

Sziasztok!
Szeretném megkérdezni, hogy Tarvisio teljesen kezdőnek jó hely-e? A térképen nem sok kék pályát látok. Szerintetek?
Köszi
Árpád
Feladó:  kovitomiFérfiProfi síelő
Dátum: 2017.12.30. 19:59
(Üzenetazonosító: 197713)
kovitomi Hozzászólások: 89
Regisztrált: 2008.03.29.
41 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Ezt az írást kiemeltük a síterepről írt élménybeszámolók közé.
Érdekes sínap volt egy rendhagyó terepen. A pénztárnál pottyantós wc-t (!) találtam. Eljátszottam a gondolattal, végszükség esetén mit tud kezdeni az ember magával itt talpig síruhában, a nadrágon nadrágtartóval, bukósisakkal, kesztyűvel. Próba helyett inkább jegyet vásároltam. Egy régi négyüléses felvonó vitt fel 1324 m-re. Hatalmas hó mindenfelé, fentről csodálatos panorámával. A hegygerincen futnak fenti a pályák, az átkötéseket mozgó járdával lehetett áthidalni, ilyet többet is találatunk Tarvisióban. Az 1324 m-en lévő Monte Priesnig-tól átmentünk az 1789 m-en lévő dallamos nevű Monte Santo di Lussari csúcsig. Itt található az a kis hegyi falucska, amiért tulajdonképpen a sízésen kívül ide jöttünk. Az ide- és visszajutás is kalandos, egy keskeny, kétirányú hegyi ösvényen lehetett megközelíteni, egy majdnem szakadék szélén. A legnagyobb lelki nyugalommal közlekednek a sízők lábukon léccel úgy, hogy két vállasabb ember alig fért el egymás mellett. Egy darabon korlát is volt ugyan, ez azonban a méteres hóban a bakancsunk magasságában húzódott, így a tériszonyosok még rosszabbul érezhették magukat. A kolostor faluban elbóklásztunk, meglátogattuk a templomot (1789 m-en!), majd egy forralt bor után visszaindultunk. Sajnos a 9-es jelű hosszú piros pálya zárva volt, biztosan nem a hó hiánya miatt. Így a fenti pályákat csúsztuk be, majd visszamentünk a völgybe, ahol igazi kezdő paradicsommal találkoztunk, több egymással párhuzamos kék pályával, mindenféle típusú felvonóval.
Miután a maradék erőnk elfogyott, kötelező programként meglátogattuk a helyi bőrpiacot is. Alku után nem jöttünk el üres kézzel...
IMG-20171230-102803.jpg IMG-20171230-103853.jpg IMG-20171230-111003.jpg IMG-20171230-121021.jpg IMG-20171230-121027.jpg SAM-0132.JPG SAM-0127.JPG PC300025.JPG
Feladó:  Kis KoviFérfiHaladó síelő
Dátum: 2017.12.15. 15:42
(Üzenetazonosító: 197286)
Kis Kovi Hozzászólások: 181
Regisztrált: 2011.02.07.
24 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Ez vonatkozik szerintem a "nem sielős" retúr jegyre:

http://www.promotur.org/Mountain-sn...ow/Skipass/Pedestrian-ticket
Feladó:  Kis KoviFérfiHaladó síelő
Dátum: 2017.12.15. 15:37
(Üzenetazonosító: 197285)
Kis Kovi Hozzászólások: 181
Regisztrált: 2011.02.07.
24 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Szia!

Hóhelyzettől függően egyes részeken lécen lehet maradni nagy nehézségek árán (nagyon vékony gyalogos utacska a kis település szélén vagy belül szélesebb utca szakasz), de szerintem nem akkora nagy ügy lecsatolni és végigsétálni Monte Lussarin. Szerintem az egyik legérdekesebb, leghangulatosabb szakasz (Monte Lussari) ez a sípályák kapcsán, ahol eddig jártam, feltétlenül érdemes legalább egyszer átkelni rajta.
Tiszta időben fantasztikus panoráma van, már ezért megéri felmenni.
A völgyből induló kabinos aljába lemenő sípálya is nagyon klassz.

Ami a sípálya mellett szól, hogy a régióbeli pályákra (igaz elég messze vannak egymástól) egész jó áron lehet többnapos bérletet vásárolni, főként főszezonon kívül.
Előzmény: (Plakis 197281)
Feladó:  Plakis
Dátum: 2017.12.15. 14:15
(Üzenetazonosító: 197281)
Plakis Hozzászólások: 16
Regisztrált: 2008.07.25.

Sziasztok! Érdeklődnék, hogy a 101 es kabinos tetejétől át lehet-e jutni a 12-es, 13-as pályákhoz síléccel vagy le kell csatolni, valamint van-e olyan síjegy ami csak egy oda-vissza útra szól a kabinosra a nem síelő családtagoknak?
köszi,
P.
Feladó:  s7bobFérfiHaladó síelő
Dátum: 2016.09.15. 20:22
(Üzenetazonosító: 189541)
s7bob Hozzászólások: 122
Regisztrált: 2008.10.05.
30 síterepet értékelt

Van tapasztalatotok a decemberi közepi - időjárás, hó, népsűrűség - viszonyokról? köszi
Feladó:  s.andiNőHaladó síelő
Dátum: 2014.03.31. 16:28
(Üzenetazonosító: 171964)
s.andi Hozzászólások: 65
Regisztrált: 2011.06.04.
BEMUTATKOZÁS

Szerintem Első tudja
Előzmény: (csabor 171962)
Feladó:  csaborFérfi
Dátum: 2014.03.31. 15:00
(Üzenetazonosító: 171962)
csabor Hozzászólások: 3465
Regisztrált: 2009.12.18.
64 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Csak csendben jegyzem meg, én örültem neki.
Előzmény: (Pulmy 171956)
Feladó:  PulmyFérfiKezdő síelő
Dátum: 2014.03.31. 11:45
(Üzenetazonosító: 171956)
Pulmy Hozzászólások: 873
Regisztrált: 2010.11.02.
48 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Ezek szerint már ott sem tuti az üzlet,ha szabadnapot tartanak.
Előzmény: (csabor 171919)
Feladó:  csaborFérfi
Dátum: 2014.03.29. 13:29
(Üzenetazonosító: 171919)
csabor Hozzászólások: 3465
Regisztrált: 2009.12.18.
64 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Úgy gondoltam vasárnap hazautazás előtt, de vasárnap zárva van. Olcsón megúsztam.
Előzmény: (Pulmy 171917)
Feladó:  PulmyFérfiKezdő síelő
Dátum: 2014.03.29. 12:40
(Üzenetazonosító: 171917)
Pulmy Hozzászólások: 873
Regisztrált: 2010.11.02.
48 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Nosztalgiából azért a "Lader Markt-ot" felkerested?
Előzmény: (csabor 171906)
Feladó:  csaborFérfi
Dátum: 2014.03.28. 19:59
(Üzenetazonosító: 171906)
csabor Hozzászólások: 3465
Regisztrált: 2009.12.18.
64 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Ezt az írást kiemeltük a síterepről írt élménybeszámolók közé.
Tarvisio 2014.03.06

A Rejtő Jenő után szabadon „Mindennek van határa, de mi megkerüljük!” elnevezésű három nap, három ország (Olaszország, Ausztria, Szlovénia) mottójú síelésünk első sínapján Olaszország, közelebbről Tarvisio volt napirenden.

De mielőtt a síelésről beszélnék ejtek néhány szót az odaútról. Hajdanán Tarvizióba mindig Ausztrián át mentünk. Persze akkor még botor módon nem a síelés volt a cél, hanem a farmer, a bőrkabát és némi általában hamis arany. Régi, boldog idők! Most, ha bekapcsolja az ember a GPS-t az már Szlovénia felé tereli az utast. Persze engem nem. Erre több okom is volt. A szlovén autópálya matrica egy hetes, s 15 euróba kerül, az osztrák matrica 10 napos, s kevesebb mint 10 euró. (talán van arra idő, hogy Ausztriába még ki lehet ugrani valahová a határ mellé) Az út Szlovénia felé kb 50 kilométerrel hosszabb, de majd negyven perccel rövidebb. Tapasztalataim szerint autópályán ha az ember nem nagyon akar garázdálkodni lényegében a GPS által közölt idő alatt teszi meg az utat. Viszont 40 percet a 8-as úton simán behozok, sőt. Tehát olcsóbban, gyorsabban célomnál vagyok. (a gyorsabb végül majdnem nem jött be, mert Klagenfurt felé nagyon dolgoztak a sztrádaépítők.) A kellően alapos megfontolás után ragyogó napsütésben, teljesen tavaszias időben indultunk útnak. Közben gondolkodtam, hogy havat azért csomagolni kellett volna, mert abból egy szemernyit sem láttam. Az igazi megnyugvás szép lassan fészkelte be magát lelkembe, s Olaszországban a méteres hófalak láttán már nem volt problémám.
Szállásunk egy picinyke faluban a hegyoldalban fekvő apró, családi szállóban volt. Érkezésünk örömére ittunk egyet a szálló bárjában, majd elindultunk boltot keresni, mert az esti beszélgetéshez
a két négyes sör (négy decis és négy eurós) kicsit drágának tűnt. Kellemes volt a séta a faluban, érdekes a focipálya, amelyen majdnem a kapu felső lécéig ért a hó. No és a boltban olcsó volt a sör.

Tarvisio kedves családias terep, amolyan egynapos, de kellő szorgalommal hosszabb ideig is elvackolódhat rajt bárki. Lényegében két csúcstól lehet lesíelni. Egyik az 1658 méteres Monte Florianca,míg a másik, a híresebb az 1789 méter magas Monte Lussari. Tarvisio 743 méteren van, tehát az egész pályarendszer nincs nagyon magasan. Ezen a télen viszont ez nem számított, eszméletlen mennyiségű hó hullott ezen a vidéken.

A Monte Florianca felé vezető liftek gyakorlatilag a városból indulnak. Mint élvezeti síelő mindig a legközelebb akarok parkírozni a pályához. Most is megtaláltam a megfelelő parkírozót, ahol még hely is volt bőven. Egyetlen baj volt csupán. Ennél a parkírozónál nem volt pénztár! A körbesétálás után nem maradt más megoldás, mint felszerszámozni, kikerülni a hóhegyeket, kimászni az 1-es pálya szélére, s lecsúszni, majd lecsatolni, s lemenni az alsó parkírozóban lévő pénztárhoz. Az olasz szokásokkal ellentétben itt műanyag jegy volt, kaucióval, de a kiszolgálás már a szokásos lazasággal folyt.
Nem tudom ezeket a pályákat ki találta ki, de érdekes agyberendezése lehetett. Komoly fantázia kellett a rendszer bejárásához. A kezdeteknél mindjárt felmegy az ember a rövidke 1-es pálya feletti felvonón (401), majd átcsúszik a túloldalra. Itt már ügyeskednie kell, hogy a 403 (a legtávolabbi) felvonóhoz jusson. Persze, ha rövidebb pályákra kívánkozik ott van 402-es felvonó, amellyel rövid pirosok és feketék közelíthetők meg. (2, 3 pályák) De mi magasra vágyunk ezért a 403-ról kiszállva oldalt csúszunk távolodva a parkírozótól. Csúszás közben látunk egy hosszú, félkör alakú valamit, amiben mint kiderül mozgójárda van. Még nem tudjuk, de erre kell majd visszajönni. Ilyen mozgójárdák szerte találhatóak a pályák között, csak néha ki kell találni merre mennek és hová. Ha Magyarországon lennénk biztos azt mondanám, valami fejesnek van itt egy mozgójárda gyártó haverja.
De a rosszmájú gondolatokat elhessegetve felülünk a 406-os felvonóra, s máris irány a hegy! Ez a felvonó a gerincen végigfutó 8-as pálya közepe tájához érkezik. Kellemes piros pálya, amin le tudunk ereszkedni a 410-es felvonó induló állomásáig. Innen elvileg le lehet csúszni a 7-es piroson az 1-es pálya tetejéig, s onnan az ember már a parkírozónál is van. Mondom elvileg, mert most a nagy hó miatt lezárták a pályát. Tehát innen most vagy a feketén megy le az ember, vagy a felvonóval. Mi tovább indultunk felfelé, hogy megtegyük a teljes 8-as pirosat. Szép széles piros, de mégis a gerincen megy, s nagyon furcsa úgy síelni, hogy a pálya szélén lévő védőhálók ha véletlenül kilátszanak a hóból, akkor sem érnek térd fölé. Nem voltak sokan a pályán, de azok nagy része katona volt. Különböző tudásszintű csoportokba rendeződve kevertek a pályán. Nagyon vigyáztam, hogy be ne sorozzanak.
Kellemes ez a piros, de mindent ott kell hagyni egyszer. Pedig a pálya tetején egy hütte is van, igaz a pálya olyan részén, hogy onnan ismét csak a 8-ason tudsz továbbmenni. Aztán mint tudjuk megint lecsúszol és felfelvonózol. Tovább indultunk a 9-es kéken. Ez annyira kék, hogy középen betoldva van egy .. no mi is? Hát természetesen egy mozgójárda. Továbbcsúszva a 413-as felvonóval eljutunk a lécen megtehető legtávolabbi pontig. Ha az ember jó nagy lendületet vesz, no meg mászik kicsit felfelé el tud jutni a Monte Lussarin lévő kolostorfaluig. De egy élvezeti síelő ilyent hivatalból nem tesz, inkább a hozzá fordulóknak elmagyarázza az utat. Nem tudom hogyan nézek ki, de nagyon gyakran érdeklődnek teljesen idegenek mindenféle síeléssel kapcsolatos dolgokról. Ezeket én természetesen nagy biztonsággal, amelyben a tudás soha nem zavart, ügyesen eligazítom. Itt is eligazítottam egy szláv nyelvű csoportot, s mielőtt visszatértek volna én már elindultam visszafelé. Nem szokásom learatni a dicsőséget.
A visszaút sima, de megint elkövettem egy hibát. Visszaérve a 8-ason elmagyaráztam feleségemnek, aki a lefelé menő utat meredeknek tartotta, hogy nem kell félni, ezt a meredeket ki lehet kerülni, ha lecsúszik a felvonó végéig. Mi elindulunk, s majd megvárjuk a becsatlakozásnál. Ahogy mentünk lefelé a hó egyre puhult, kásásodott, s természetesen nőttek ki a buckák. De nem ez volt a baj, hanem az, hogy nem találtuk a becsatlakozást. Eljött a végszükség, elővettem a térképet. Kiderült, hogy nincs becsatlakozó, s a 6-os feketén vagyunk. Szegény feleség, ez ám a feneség! Térerő hiányában telefonálni sem lehetett. Fiammal lecsúsztunk a feketén, s alul úgy döntöttünk, hogy egyikünk lent marad, másikunk felmegy a felvonóval, s ismét lecsúszva próbálja megtalálni elveszett társunkat, aki feleség és anya egy személyben. Mivel én a feleség funkciót tartottam veszélyesebbnek, s féltem kicsit a viszontlátás örömétől, vállaltam a lent várakozó szerepét. Telt múlt az idő, egy karabinerit már nagyon környékeztem, hogy vigyen fel motoros szánon, gondoltam, ha megtaláljuk az asszonyt a csendőr meg is tud védeni. Természetesen én közben leküzdöttem magam elsőből utolsóvá, de végül megvalósult a családegyesítés, s a feleség is olyan fáradt volt, hogy már nagyon nem is volt ereje mérgesnek lenni. Inni akart. Ezen a pályán ez sem könnyű. Bementünk egy síkölcsönzőbe, majd egy síiskolába, de a biztató kinézet ellenére egyik sem volt hütte. A kertek alatt végül visszajutottunk a parkírozóhoz, s ott találtunk egy vendéglátóipari egységet, megmentve így feleségem a szomjan halástól, s némi süteménnyel bónuszként még ki is engeszteltem.
Kezdődött minden előről, de némi föl-le után elindultunk a Monte Lussarin-ra vezető felvonóhoz. A 12-es kéken csúszva, természetesen igénybe véve a mozgójárdát, eljutottunk a piros 13-asig. Némi fantázia azért kellett a nyomvonal kitalálásához, de felüdített bennünket az út aszfaltjába süllyesztett görgős átkelő. Csak a görgőket kellett jól megcélozni, mert máskülönben jött az aszfalt.
A célnál nagyon kellemes, modern fülkés felvonóra találtunk. Egy középső állomás beiktatásával rövid időn belül a tetőn voltunk. Érdekes volt a kiszállás. Itt senki sem lép azonnal a lécébe, hanem a kolostorfalut bámulja. Kattognak a fényképezőgépek, s indulnak az emberek felfedezni a kis falucskát, ami ekkora hómennyiség mellett nem volt egyszerű. (hogy az ember benézzen egy ablakon ahhoz jól le kellett hajolnia) Ha valaki eljut erre a vidékre érdemes megnéznie ezt a kis ékszerdobozt, amiről szinte el sem hiszi az ember, hogy valódi.
De síelni jöttünk, így elindultunk lefelé a 15-ős piroson, amely a pályarendszert tükrözte vissza. Felül jeges, az alsóbb részeken pedig puha, ragadós. Feleségem úgy döntött, hogy lent megvár bennünket, mi csak menjünk vissza a kocsiért, mert sietni kellett, olasz barátaink függetlenül a ragyogó időtől korán zárták a lifteket. Kezdődött megint a nyomvonalkeresés, az aszfalton való átgördülés, s a kertek alatt való elosonás a parkírozóig.
Mondanom sem kell, hogy kocsival sem találtunk vissza. Végül egy öregúr beszállt a kocsijába, s intett, hogy kövessük. Nem értette, hogy ilyenkor miért megyünk oda, hisz már a felvonó sem jár, de odavezetett bennünket a beszállóhelyig, ahol már nagy volt a várakozás.
Összefoglalva érdekes pálya, érdekes nap volt. Nem egy turistagyár, nem akarnak mindenáron kiszolgálni, de ha az ember kedveli a különlegességeket azt itt megtalálja. S még síelni is lehet!

Csabor az élvezeti síelő
CIMG0082.JPG CIMG0091.JPG CIMG0084.JPG DSC-0030.jpg DSC-0023.jpg DSC-0027.jpg DSC-0031.jpg DSC-0034.jpg DSC-0045.jpg DSC-0042.jpg DSC-0037.jpg DSC-0029.jpg DSC-0032.jpg
Feladó:  ZsuzsuRfNőHaladó síelő
Dátum: 2014.03.14. 21:39
(Üzenetazonosító: 171502)
ZsuzsuRf Hozzászólások: 18
Regisztrált: 2011.01.13.
5 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Ezt az írást kiemeltük a síterepről írt élménybeszámolók közé.
Már tavaly ki akartuk próbálni a pályát, de aznap éppen verseny volt, amikor átmentünk. Nem csak az itteni fórumon olvasgattam át a véleményeket, minden felé keresgettem. Azt kell mondjam, örülök, hogy 2 napot ezen a pályán töltöttünk. Új élményeket adott, csodálatos környezetben. Monte Lussari számomra egy "mesefalu". Ehhez sokat hozzátett az aktuális hóhalom. A házak között éppen csak lehetett közlekedni a pici járatokon. Volt, ahol a ház tetejével egy vonalban, a hó tetején. Legtöbbet hosszan a 15-ös pályán. Délutánra inkább már csak a középállomásig fentről, mert lent beköltöztek a buckalakók. Szórakozásnak, változatosságnak nagyon jó volt a többi pálya bebarangolása is. A hegyen egy pici szakasz kivételével, nagyon jól át lehetett csúszni egyik pályáról a másikra. Az néhol ijesztő volt, hogy a pálya szélén, ahol a hálónak meg kellett volna fognia az esetleges kicsúszót, nehogy a szakadékba essen, csak 10-20 centit láttunk a tetejéből. A felvonóknál sehol nem kellett várakozni, pedig a parkoló tele volt.
Összességében, azt kell hogy mondjam, máskor is szívesen visszamegyünk ide. :))))
Feladó:  bouquetkFérfi
Dátum: 2014.03.11. 13:23
(Üzenetazonosító: 171371)
bouquetk Hozzászólások: 196
Regisztrált: 2011.11.29.
64 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Február 28-március 1.
Előzmény: (csabor 171264)
Feladó:  syorg58FérfiHaladó síelő
Dátum: 2014.03.07. 20:23
(Üzenetazonosító: 171273)
syorg58 Hozzászólások: 107
Regisztrált: 2008.01.21.
20 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Sella Neveara kíváncsi vagyok, majd egy kis beszámolót légyszíves (ahogy megszoktuk). Én is készültem oda, de kb. egy hónapig le volt zárva az út Tarvisió felől, akkora hó esett.
Előzmény: (csabor 171264)
Feladó:  csaborFérfi
Dátum: 2014.03.07. 18:13
(Üzenetazonosító: 171264)
csabor Hozzászólások: 3465
Regisztrált: 2009.12.18.
64 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Kár, hogy nem futottunk össze. (mikor voltál erre) Ha tudtam volna...

A beszámolómat rövidesen megírom, de azért én pozitívabb vagyok. (élvezeti jelleg) Bár az biztos, hogy érdekes agya volt annak aki ezt a pályarendszert kitalálta.
Ma Nassfelden voltunk, holnap megyünk Sella Neveára.
Előzmény: (bouquetk 171259)
Feladó:  bouquetkFérfi
Dátum: 2014.03.07. 14:34
(Üzenetazonosító: 171259)
bouquetk Hozzászólások: 196
Regisztrált: 2011.11.29.
64 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Ezt az írást kiemeltük a síterepről írt élménybeszámolók közé.
Csabornak válaszolva ismét írok a helyről. Tavaly már voltam itt egy napot, és nem volt valami nagy véleményem róla. Most sem ide készültünk, hanem Sella Neveára. Sajnos a rengeteg hó miatt a szokásos út le volt ide zárva, így Log Pod Mangartom-ból, ahol laktunk nem volt értelme körbe kerülni. Így maradt ismét két napra Tarvisio. Kezdők miatt a 401-es felvonónál indultunk. Ez a része felejtős a rendszernek, a felvonók lassúak, hiába ülősek. Az első normális felvonó a 414-es, ezzel lehet felmenni. Az alatta feketének jelzett pálya nem rossz, de azért a fekete enyhe túlzás neki. Viszonylag elfogadható volt a 8-as pálya fenn, de abban is sok a megeresztős rész. Ez még-inkább igaz a 7-esre. A kis falu látványos, de igencsak gyalogolós. A hátsó hosszú piros pálya tetszett a legjobban, a fekete elég rövid, a vége meg lapos.
Megismertük az olasz pályazáró rendszert az első napon. Kissé elkalkuláltuk az időt a visszaindulásnál, de a fennhagyott zsák miatt muszáj volt visszamenni. A 17-es pálya már le volt hálóval zárva, de lementünk rajta, mondván hogy 4-re odaérünk a 411-es felvonóhoz. Ez be is jött, de az csak 3/4-ed 4-ig járt, és már állt. Így nem maradt más mint a felgyalogolás a 9-es pályán. A kezelők ekkor mentek fel motorosszánnal. Eltelt pár perc és egy szán lejött értünk. Persze jól letolt minket a vezetője, teljesen igaza volt. Fenn már várt a záró patrol. Türelmesen kivárta, amíg összecuccoltunk, és mögöttünk jőve bezárta a terepet.

Másnapra semmiféle pályakarbantartás nem történt, pedig délután-este semmi hó nem esett. Ennek következtében a 6-os fekete elég pocsék állapotba került.Érdekes módon, míg a 7-es pályán semmit sem lehetett látni, a hátsó piroson és feketén egész tűrhetőek voltak a viszonyok. Már napközben megbeszéltük, hogy itt fejezzük be a nap végén, úgy hogy a kocsi átjön értünk. Így megspóroltuk a falun történő ismételt átgyalogolást.
Összefoglalva a véleményem nem lett sokkal jobb a helyről. A felvonók jó része lassú, kényelmetlen, nincs takarítva, ill. nincs teteje.A gyakorlottabb sízőknek az a jobb választás, ha eleve a kabinos felvonóhoz mennek.

következőutolsó laponként: összesen 54, rendezés:
h i r d e t é s
UTASBIZTOSÍTÁS -10% » FELIRATKOZÁS HÍRLEVÉLRE » INGYENES TANÁCSADÁS » SÍELŐK NAPTÁRA »
A SIELOK.HU SZÁMOKBAN
A portált jelenleg 20 vendég és 0 regisztrált felhasználó látogatja.