Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Van megoldás a balesetek elkerülésére ?

ÜZENETEK (26)Időben csökkenő Időben csökkenő
szendre
1058 élménybeszámolót írt
1058
18 éve tag
2011.02.03. 11:14
kb 10-11 éve még volt egy Brugi fekete ovarallom egy hozzá tartozó rikító narancssárga mellénnyel. Mindenki kukásmellénynek hívta, de ha kifogtam egy ködös napot akkor hallottam a társaim hangját valahonnan a ködből, hogy "Látlak" ! :-) Ráadásul messziről fel lehetett ismerni a lejtőn, szóval, megvoltak az előnyei. Az ovarall már rég a múlté de a mellényt megtartottam...sose lehet tudni.
Előzmény: (minerel 95529)
minerel
3725 élménybeszámolót írt
3725
18 éve tag
2010.12.01. 21:50
igen én is erre gondoltam és az elastic-nál találtam is frankót. Mellesleg nézzél rá te is mert nagyon jó bringás cucc akció van éppen.
minerel
3725 élménybeszámolót írt
3725
18 éve tag
2010.12.01. 21:33
Kb. L-es kellene nem nekem...meg pont az a baj, hogy a szutyok autóson kívül más félét nem ismerek így nem tudom melyik lehet használható. Esetleg küldenél egy linket, hogy te milyet rendeltél?
Előzmény: (Stani 95522)
Stani
5451 élménybeszámolót írt
5451
Admin
2010.12.01. 21:00
Most rendeltem mellényeket, attól tartok nem a te méreted lesz. Ha előbb szóltál volna. Amúgy ebay
Előzmény: (minerel 95520)
minerel
3725 élménybeszámolót írt
3725
18 éve tag
2010.12.01. 20:51
Olyan láthatósági mellényt keresek amit síkabátra kényelmesen fel lehet venni és normálisan áll az emberen nem löbög nem zavar csúszás közben.
Nem az 1000Ft-os autósbolti cuccokra gondolok...
Ötletek?
huligan
3493 élménybeszámolót írt
3493
17 éve tag
2009.03.02. 10:20
Én nem vagyok szakértő, de abban biztos vagyok, hogy a fejek ütközését kell elkerülni, mert abból vannak a legsúlyosabb balesetek. Nem tudom, hogy csinálnám, talán löknék egyet azon aki felém tart...
MM
570 élménybeszámolót írt
570
16 éve tag
2009.03.02. 10:01
Hi,

Nekem az lenne a kérdésem a szakértőkhöz, hogy hogyan lehet felkészülni arra, ha ütközik az ember.

Arra gondolok, hogy mit lehet tenni, ha (jó esetben) észlelem, hogy valaki éppen felém száll...volt egy ilyen esetem a szezon elején, kicsit ijesztő volt, de volt egy szemhúnyásni pillanat az észlelésre és szerencsére nem lett belőle gond...

De ha valahogy fel lehet készülni az ilyen szituációra - pl izmokkal, tartással, stb - az érdekelne.

Köszi
MM
zsozsoo
3 élménybeszámolót írt
3
15 éve tag
2009.03.02. 08:40
Sok gyakorlast igenyel az eses megtanulasa "EGYSZER MEG TANULUNK ESNNI S CSAK AZTAN SIZNI" Legalabb is engem igy tanitottak!(meg bor bakancsba 35-eve) elore s oldalt (45) ettol batrabb lessz a sizo (persze akkor mikor ra jon ha igy esik akkor nem uti meg magat) igy a siek hatul maradnak igy lefekeznek. SOHA NEM SZABAD HATRA ESNI!Nem biztos,hogy a mai teknikanak meg felelDe en igy tanitottam a fiaimat is es bevalt legalabbis idaig!
Kanyarsíklub Replaci
1224 élménybeszámolót írt
1224
19 éve tag
2007.02.19. 13:50
Kedves Karolyn!

Az alábbi sorok az "irodából a sípályára" c. írásból való, (Kanyarsíklub honlap, cikkek menügomb).

"Ritkán fordul elő, hogy meg tudjuk tervezni az esés helyét és hogyanját, az jön, mint derült égből a villámcsapás. Mit rögzítsünk?

Minden idegszállal arra törekedni, hogy a térdeinket nyújtott helyzetbe hozzuk, (jobban old a kötés), és a lábakat egy blokkba szorítsuk. Csípőtáji izmokat megfeszíteni, (feszült izom kevésbbé sérülékeny). A csúszásnak (főleg kezekkel) nem ellenállni, az óriási erőknek úgysem tudunk ellent tartani."
apalermoi
247 élménybeszámolót írt
247
18 éve tag
2007.02.07. 10:31
A múlt héten mellettem gyakorta síelgettek a "Carabinieri" feliratú síruhás hölgyek és urak, de a társaságomban lévők kétszer látták őket sílécen intézkedni is. (egyik a már általam említett eset)Egyébként a síliften személyesen elbeszélgetve tőlük hallottuk a 2000 (ha jól emlékszem a számra)csendőrt, ebből pl. Alpe Cermisen 4 db teljesít szolgálatot egyszerre.
TZoli
1165 élménybeszámolót írt
1165
20 éve tag
2007.02.07. 09:31
Síléccel egyet sem láttam, vagy gyalog a sífelvonok környékén vagy motorosszánnal, de az biztos hogy több is volt belőlük. Láttam intézkedni egy olyan helyzetben, hogy valaki nem a saját bérletét használta.
apalermoi
247 élménybeszámolót írt
247
18 éve tag
2007.02.07. 09:06
Most jöttem haza olaszból. A tv-ben többször elmondták, hogy a kelet-európaiakkal sok gond van a pályákon, és amikor csendőrökkel beszélgettünk akkor is kihangsúlyozták ezt a tényt. Persze azt nem akartuk a szemükre vetni hogy előttevaló napon miért egy belga megy egy olasz fiatal halt meg frontális ütközésük következtében. Azonban az valóban tény, hogy míg az evés és az ivás kultúrájában le vagyunk maradva, úgy a vezetés és a síelés kultúráltságának területén is.
Amúgy általában (ha beszédben túloznak is, és kelet-európaiakra haragszanak) tetteikben igazságosak és az olaszt is ugyanúgy büntetik. Példaként említhetném, hogy egy srác nagy sebességnél elesett, elütötte anyukát és gyermekét (szerencsére semmi bajuk nem lett), a csendőr fél percen belül ott volt, leszidta a gyereket, elvette a botjait, lekísérte, és valószínüleg aznapra befejeztette vele a síelést. Olasz volt a srác.
A Dolomitokban kb. 2000 csendőr teljesít szolgálatot léccel a lábán, ha jól emlékszem...
TZoli
1165 élménybeszámolót írt
1165
20 éve tag
2007.02.06. 14:22
Nehéz külföldön magyarnak lenni. Pláne ha valakinek nincs megfelelő nyelvtudása.
Horvátországi történet. A magyar autós elött részegen dülöngélő helyi biciklis felborult. Sofőr kiszáll, az ember feje lehorzsolva, de felkell és továbbmegy. Odaérkeznek mások is, úgyhogy a magyar beszáll a kocsiba és továbbmegy. A következő kisvárosig. Mert ott letartóztatják cserbenhagyásos gázolásért. És eltart egy darabig míg kimagyarázkodik.
Úgyhogy én továbbra is kiváncsi lenék a másik fél verziójára is. Mi történt? Biztos ő volt a vétkes? Miért ment el? Segítségért? Megijedt? Vagy tényleg meg akart lógni? Egyenlőre ezeket nem tudjuk.
szendre
1058 élménybeszámolót írt
1058
18 éve tag
2007.02.06. 09:50
Valószínűleg a tényeket pontosan nem fogjuk megismerni (hacsak az illetékes nem ír ide a fórumba) így kénytelenek vagyunk a híradásokra támaszkodni. Már pedig az olasz pálya-csendőrök ok nélkül nem cseszegetnek senkit.
Egyébként meg aki hátulról jön az a hibás, ezen sokat nincs mit magyarázni. Jó lenne ha csak elferdített tényekről lenne szó de elég egyértlemű amit közöltek. Ha valakit a pályarendőrök állatanak meg.....
TZoli
1165 élménybeszámolót írt
1165
20 éve tag
2007.02.05. 11:48
Talán nem kéne igy ismeretlenül, a tények teljes ismeretének hiányában valakit egyből elitélni.
A cserbenhagyásos gázolás csúnya dolog, természetesen elitélendő. De ez egy általános dolog, itt meg egy konkrét eset történt. De mi?
Anyit tudunk, hogy az olasz portálok felrepítettek egy hirt. Kiváncsi lenék mi a valóság. Az olaszokról egyébként az a véleményem, hogy úgy sielnek mint ahogy az autóutakon vezetnek. Gyorsan, merészen, bravurosan. Aztán ott a baleset. Szerintem azért van náluk sípálycsendőrség, mert már muszáj volt.
szendre
1058 élménybeszámolót írt
1058
18 éve tag
2007.02.05. 10:33
Na pont ezt említettem korábban, hogy az olaszoknál milyen komolyan veszik az ilyeneket. még a hütték környékén, ahol a pályarendőrők is kávézgatnak, nyugton maradnak az emberek. Valahogy senki nem kiabál, baromkodik és mégis jól érzi magát. Elég nagy tisztelet övezi ezeket a zsandárokat. Én meg, mint egyszerű turista biztonságban érzem magam a komoly tekintetű rendőrök jelenlététől. Pl.
De az ilyen barmok tényleg csak minket járatnak le. Ez ott sima cserbenhagyásnak minősül, ugyanúgy, mint egy közlekedési balesetnél, és ugyanolyan szigorúan is veszik. jobb esetben "csak" komoly pénzbüntetés lehet, de súlyosabb esetben le is csukhatják, élethosszig tartó járadékfizetésre kötelezhetik....stb. Szóval: csak ésszel!
Fazzoletto
537 élménybeszámolót írt
537
20 éve tag
2007.02.04. 21:07
hallottam... kissé szégyen :( de ilyen mindenhol van (ahol vannak magyarok) sztem tök jó, h olaszban ennyire jó a pályarendészet. kár h ausztriában nem annyira.
szendre
1058 élménybeszámolót írt
1058
18 éve tag
2007.02.04. 08:55
Karolyn!

Sajnos az eséshez is, mint annyi máshoz rutin is kell, ergo kell esni ahhoz, hogy megtanuld kezelni a helyzetet., ha valaki pánikba esik rögtön akkor ott nincs mit tenni. Én a saját tapasztalatomból mondom, hogy ha esek (ez általában csak oldalra fekvést és oldalon csúszást takar) akkor amire rögtön figyelek az a lécvezetés. Léc elemel a födről és egymás mellett párhuzamosan tart. Addig amíg már sikerül felmérni a helyzetet és a megfelelő időben le tudod rakni és meg tudsz állni. Ha oda-oda verődik közben a léc akkor meg tudja ütni, vágni a lábszáradat ez tény. Én i9s vertem már össze a lábam de el nem vágtam.
DE ettől függetlenül erre szerintem nem lehet felkészülni vagy tanácsot adni, mivel minden egyes esés és helyzet más és más. Talán szakember tud még valami okosat mondani.

A lábszárvédő amit láttál az valószínűleg a slalom pályán műlesiklást tanuló gyerkőcökön volt. A műlesiklás tartozéka ez a darab de ez kifejezetten a kapuk elleni védelemre szolgál, és csak előről védi a lábszárat.

üdv,
Karolyn
31 élménybeszámolót írt
31
18 éve tag
2007.02.03. 19:37
Ja, még egy kérdés: versenyzőnek tűnő gyerekeken láttam lábszárvédőt. Ilyet amatőrök is szoktak hordani, vagy kiröhögnének, ha ilyet kérnék?
Karolyn
31 élménybeszámolót írt
31
18 éve tag
2007.02.03. 18:59
Kérdésem van a témában: ha már egyszer sikerül elesnem, van-e mód az esés kontrollálására? Most jöttem haza a síelésből egy összevarrt sebbel a lábamon. Elestem, és a léc éle csúnyán megvágott a sípcsontom fölött. Jó lenne, ha a jövőben az ehhez hasonló sérüléseket sikerülne elkerülnöm. Arra sajnos nem emlékszem, hogy sikerült így összehozni a dolgot. Ha valakinek van ötlete, vagy hasonló tapasztalata, örülnék, ha megosztaná.
következőutolsó
h i r d e t é s
h i r d e t é s
KIEMELT SÍTÁBOROK
UTASBIZTOSÍTÁS 10% KEDVEZMÉNNYEL
KIEMELT SZÁLLÁSAKCIÓK
SZAKÜZLET AJÁNLATOK
KIEMELT APRÓHIRDETÉSEK
Havazás Előrejelzés
FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.